Vroče ta hip

7 mitov o telesu, ki ne držijo

Če želite biti bolj zdravi, si prenehajte zatiskati oči pred resnico.

Laž št. 1: Spanec lahko nadomestimo
Telo, še posebno pa glava, deluje optimalno le, kadar smo spočiti. Osemurnega spanca, ki je nujen za zdravje telesa in duha, ne moremo nadomestiti za nazaj – pomembno je, da se naspimo vsak dan posebej. Tako kaže ena novejših študij spanja, kjer raziskovalci ugotavljajo, da je nadomeščanje izpuščenih spalnih ur čez vikend nesmiselno.  

Laž št. 2: Lahko pretečem maraton
Če ste stari več kot dvajset let, je ideja, da bi lahko pretekli maraton, ne da bi se prej nanj temeljito pripravljali, čista iluzija. Preseganje samega sebe z nenadno pretirano športno aktivnostjo, potem ko smo dlje časa lenarili, je slabo za zdravje in celo nevarno, saj lahko vodi do hudih in trajnih poškodb. Maraton lahko odtečete, vendar bo treba začeti počasi ter zlagoma in po korakih vztrajati do zastavljenega cilja.

Laž št. 3: Ne morem preteči maratona
Se vam 42 kilometrov teka zdi nedosegljiv cilj? Ne drži, zagotavljajo strokovnjaki, ki trdijo, da je takšno razdaljo sposoben preteči prav vsak od nas. Pravzaprav bi jo, v skrajni bitki za življenje, mnogi od nas pretekli tudi brez predpriprav, a ne brez zdravstvenih posledic. Z nekaj vaje (in truda) pa ga lahko pretečete tudi vi. Če uspeva 87-letni Heleni Žigon in številnim, še starejšim tekačem po vsem svetu, lahko uspe tudi vam. Seveda pa ne pričakujte, da bo lahko.

Koža.jpg

Laž št. 4: Tudi kadar sem sama, nisem nikoli osamljena
Osamljenost je v glavi. Ne le v glavi, pač pa tudi v telesu, trdijo strokovnjaki o občutkih, da smo na tem svetu sami, brez ljudi, ki bi nam stali ob strani. Občutek osamljenosti, navajajo, vpliva na vse telo. Povzroča mašenje žil, visok krvni pritisk in vnetja, pa tudi težave s pomnjenjem in učenjem. Izolacija posameznika pogubno vpliva na njegov imunski sistem – ta oslabi in povzroči, da človek hitreje podleže škodljivim bolezenskim klicam. Zdravilo je samo eno: druženje, druženje in še enkrat druženje.

Laž št. 5: Preveč nemirna sem za sproščanje
Vam misli med sproščanjem po jogi ali kaki drugi vadbi ves čas begajo po glavi? Se nikakor ne morete popolnoma umiriti in prenehati z razmišljanjem o a) dnevnih dogodkih, b) aktualnih položnicah, c) čem tretjem, kar vas trenutno tare? Ste zaradi tega morda pomislili, da sproščanje in meditacija nista za vas? Nasprotno, pravijo strokovnjaki, prav takšni, kot ste vi, sproščanje najbolj potrebujejo. Manj ko se boste ukvarjali s tem, da se ne morete sprostiti, hitreje bo sama od sebe prišla tista prava sproščenost. Morda je razlog, da se ne morete sprostiti, občutek, da se vsi drugi sprostijo lažje in hitreje od vas. Temu se lahko izognete tako, da se sproščate, kadar ste sami doma.

Laž št. 6: Nimam časa, da bi šla k zdravniku
Izgovor s pomanjkanjem časa zdrži, če govorimo o brazilski depilaciji pri kozmetičarki ali obisku frizerskega salona, nikakor pa ne, kadar gre za vaše zdravje. Ginekološki in drugi obvezni rutinski pregledi, večina jih je pri nas v nasprotju z denimo Ameriko na srečo brezplačna, so pomembni, saj lahko zdravniki med pregledom dovolj zgodaj odkrijejo morebitne zdravstvene spremembe. Da sploh ne govorimo o nujnosti odhoda k zdravniku, kadar čutite, da z vami ni vse v redu.

Laž št. 7: Če pozabim na težave, bodo izginile
Utapljanje žalosti in drugih negativnih občutkov v alkoholu, z zdravili, hrano ali pa prebijanjem dolgih ur na socialnih omrežjih ne bo rešilo težav, s katerimi se spopadate, pa tudi omililo jih bo le začasno. Strokovnjaki svetujejo, da zgrabite bika za roge in se spopadete z negativnimi občutki, po možnosti pa o njih spregovorite s prijatelji, znanci ali, v hujših primerih, s psihologom oziroma psihiatrom. S komer koli že, pogovor pomaga, zatrjujejo.