erika2 Odkrito.si

Slovenski športnici Srb ukradel srce

tek Svet24.si

Denar ni pogoj ne za srečo ne za blaginjo

bukovec1 Svet24.si

Novo življenje Brigite Bukovec: "Če ne bi šli, ...

zima, mraz, jutro Svet24.si

Zelo mrzlo bo: to vam svetuje zdravnica družinske...

kylie jenner 23 Najstnica.si

Takšno moč ima Kylie Jenner

AKR_9737 Njena.si

Ekskluzivno: Rok Ferengja je z njo srečen že 21 ...

benedetti in cavazza 8_1_120 (2) Njena.si

Ksenija Benedetti in Boris Cavazza: v ljubezni ne ...

Beljakovine: Gradniki našega telesa
| Revija Maja

Beljakovine: Gradniki našega telesa

Beljakovine so organske molekule, sestavljene iz aminokislin. V telesu so nujno potrebne, saj sestavljajo tkiva in organe, pa tudi številne druge komponente za normalno delovanje organizma. Koliko beljakovin pa sploh potrebujemo in katera hrana jih vsebuje največ?

Vsi potrebujemo beljakovine
Naše telo samo proizvaja beljakovine, ki jih potrebuje, vendar pa moramo njihove gradnike v telo vnesti s hrano. Ko namreč zaužijemo živilo, se beljakovine v procesu prebave razgradijo na aminokisline, ki jih telo nato lahko uporabi za sestavljanje potrebnih beljakovin. 
Živila živalskega izvora vsebujejo vse esencialne aminokisline v ugodnih razmerjih, medtem ko jih rastlinska živila praviloma ne. Nutricionisti zato priporočajo vegetarijancem in veganom kombiniranje rastlinskih živil, da bi dobili vse potrebne aminokisline.
In koliko beljakovin moramo zaužiti? Priporočljiva dnevna količina znaša 59 g za odrasle moške in 47 g za odrasle ženske. S starostjo se potreba po beljakovinah nekoliko zniža (približno 1 g vsakih 10 let, od 50. leta naprej). Nekoliko več beljakovin pa potrebujejo otroci in nosečnice od 4. meseca nosečnosti dalje.


Najboljši viri beljakovin
Najboljši viri beljakovin so, kot rečeno, vsa živila živalskega izvora, razen medu. Torej mleko, sir, jogurt, jajca, meso, ribe in morski sadeži.
Vegetarijanci in vegani pa lahko svojo porcijo beljakovin zaužijete z naslednjimi živili: bob (41 g/100 g), sončnična semena (27), arašidovo maslo (26), rdeča leča (23), fižol (21), sejtan (21), mak (20), tofu (19), tempeh (19), mandlji (19), indijski oreščki (17), soja (16), sušene lisičke (16), kvinoja (15), vegi klobasice (13), špageti (12), kuhan beli fižol (9), pšenični kruh (8), fižol iz pločevinke (7), čičerika iz pločevinke (6,5), kuhan grah (6), sojin jogurt (4), sojin napitek (4), brokoli (3) in špinača (3).