utopitev, roka Svet24.si

15-letnik med plavanjem izginil pod gladino, ...

mejni prehod, dragonja, turisti Svet24.si

Ljubljančanka zase in mladoletnega sina na meji ...

tonin-novak-ljudmila_bobo Reporter.si

V NSI panika zaradi padca v anketah, nekateri bi ...

ljubljana, epidemija, koronavirus, covid-19, zaščitne maske Svet24.si

Alojz Ihan s tesnobo pričakuje jesen. Kdaj se bo ...

20200923-01026932 Necenzurirano

Koliko milijonov za blato in koliko za Vizjakove ...

Clipboard02 Odkrito.si

MARJAN NOVINA: "Moj ni dolg, je pa majhen"

polkaholiki-sekirca-v-med Njena.si

Med prvimi si oglejte uspeh Polkaholikov!

Bolečine v križu zaradi sedenja? To je vaja, ki deluje hitreje od tablete!
| J.K.

Bolečine v križu zaradi sedenja? To je vaja, ki deluje hitreje od tablete!

Imate bolečine v hrbtenici?, Arhiv Svet24

Se ne gibate veliko in vas mučijo bolečine v hrbtenici? Namesto, da posežete po protibolečinskih tabletah, preizkusite tehniko, ki lahko bolečino prežene v nekaj minutah.

Bodite iskreni, bi rekli, da vaš življenjski slog ni aktiven? Sodobni način življenja nas vodi v pretežno sedeči položaj, pa naj bo to večurno sedenje na delovnem mestu, sproščanje ob televiziji, sedimo tudi med branjem ali ob prostočasni uporabi računalnika. Če se torej malo gibate in je vaše delo pretežno sedeče, se zlahka znajdete na dobri poti do hudih bolečin v križu.

Ravno neaktivnost in dolgotrajno sedenje je namreč ogrožajoč dejavnik za oslabljenost mišic, ki so odgovorne za stabilnost ledvene hrbtenice. Stabilnost ledvenemu delu namreč omogočata tudi povrhnja in globoka plast mišic, ki stabilizira hrbtenico kot močan elastičen trak. Za stabilnost ledvenega dela sta zlasti pomembni kvadratna mišica križa in črevnično-ledvena mišica. Obe sta lahko zaradi neaktivnega življenja močno oslabljeni, kar povzroča nemalo bolečin.

Foto: Profimedia - Še preden vstanete iz postelje, si vzemite 10 minut časa za vajo, ki bo odpravila vaše bolečine.

Prebudite in okrepite mišice s preprosto vajo

Ste za to, da preženemo bolečino s preprosto vajo? Dajte, vzemite si 10 minut časa na dan in redno izvajajte gibe po sledečih navodilih.

Vajo izvajajte takoj zjutraj, zlasti, če se že prebudite s hudimi bolečinami. Po potrebi jo lahko ponovite tudi tekom dneva, pa tudi zvečer. Hrbtenica vam bo hvaležna, bolečine bodo popustile, pa tudi vaše počutje bo občutno boljše.

Lezite na posteljo ali drugo površino, ki je dvignjena od tal. Medenico približajte robu ležišča, tako, da vam bodo noge obvisele, povsem brez opore. Roke naj počivajo ob trupu, z mislimi se osredotočite na noge, ki jih počasi, ravno stegnjene dvigujte v zrak. Višje kot boste dvigni noge, bolj se bodo krepile oslabljene mišice. Naredite vsaj 10 ponovitev. Vajo izvajajte redno, vsak dan, ponovitev in višino dviga nog stopnjujte. Boste videli, z vsakim dnem bo lažje. Vaja bo zelo hitro pregnala bolečino, že prvikrat boste opazili močno izboljšanje. Vaja namreč deluje kot odlična protibolečinska terapija. Preizkusite, hrbtenica vam bo hvaležna.

Sicer pa nikar ne pozabite, da gibanje zagotavlja boljše delovanje vseh organov. Zatorej poskrbite za bolj zdrav življenjski slog. Naredite nekaj zase, pojdite na daljši sprehod, izvajajte vsaj lažje aerobne vaje, zdravo se prehranjujte in pijte veliko vode.

Preberite si še: Vaje za boljšo gibljivost zapestij