tesno Svet24.si

Najemodajalci bi za enoposteljno sobo radi ...

tone stojko Svet24.si

Izkušen fotoreporter osupel, policaj mu je ...

dunaj, AKH, bolnišnica Svet24.si

V največji dunajski bolnišnici vsi covidni ...

bojan pozar jelincic bobo1 Reporter.si

Bojan Požar ustvarja milijone s portalom v lasti ...

20210610-01064860 Necenzurirano

Minister Dikaučič, kje je denar iz vaših ...

tina-kunakey Odkrito.si

Prej z Monico, sedaj z NJO ...

sveča Ekipa24.si

Celotna regija je v solzah! Umrl je največji ...

Učinkovit boj proti suhim očem
| K.M.

Učinkovit boj proti suhim očem

profimedia

Suhe oči postajajo vse pogostejša težava. Pri nekaterih se pojavljajo zgolj občasno, vse več pa je tistih, ki trpijo za kronično suhimi očmi. In kako si pri tem pomagati?

Umivanje vek

Vlažnost očem zagotavljajo olja, ki jih izločajo Meibomove žleze na notranjem robu vek, takoj ob trepalnicah. Kadar so te žleze zamašene, so vaše oči suhe. Najbolje to prepoznate, če na robu vek ob trepalnicah opazite belkaste bulice, ki so videti kot mozoljčki na robu veke. To so zamašene Meibomove žleze, ki so vzrok za vaše suhe oči. Temu se lahko preprosto izognete tako, da redno umivate veke. Zaprite oči in s toplo vodo nežno umijte vzdolž vek, nadaljnje vnetje pa preprečite ali omilite tako, da na veke položite tople obkladke. To počnite tudi, kadar težav z očmi nimate. Če tudi to ne pomaga, pa zdravnika zaprosite za odmašitev žlez.

Izberite prave leče

Če nosite kontaktne leče, vam te verjetno nenehno povzročajo suhe oči, zlasti če jih nosite pogosto ali dlje časa naenkrat. Če je zares nevzdržno, okulista prosite za drugo vrsto leč. Obstajajo tudi leče, ki so zasnovane tako, da varujejo površino očesa in tako zadržujejo vlago na njem.

Jejte več maščobnih kislin omega-3

Vlažnost oči lahko izboljša tudi dodatek esencialnih maščob k vaši dieti. Če maščobe pripomorejo k voljnosti in nahranjenosti kože, las in nohtov, potem ni dvoma, da ne morejo pomagati tudi pri suhih očeh. Maščobne kisline omega-3 so v tem pogledu zlasti primerne. Lahko jih uživate kot prehranski dodatek, še bolj priporočljivo pa je, da jih v svoje telo vnašate s hrano. To pomeni, da na svoj jedilnik umestite več lososa, sardin, tunine, orehov, lanenih semen in podobne hrane, bogate z maščobnimi kislinami omega-3.