atletinja, tekačica, atletika, tekaška steza Svet24.si

VIDEO: Beloruske oblasti v Tokiu "ugrabile" svojo ...

sveča Svet24.si

BiH ovita v črno: deklica izdihnila v zaklenjenem...

bilal - reuters Svet24.si

500 dni s svojimi telesi ščitile svojo reko pred...

jansa tonin pivec podobnik FB Reporter.si

Satelitske stranke SDS: kdo lahko Janši omogoči ...

janez-janša, sds Necenzurirano

Inšpektorji nad SDS zaradi tabora v Bovcu #foto

codex gigas Lucifer wikipedia Odkrito.si

Codex Gigas - Hudičeva Biblija

Petra Kerčmar 1 Njena.si

Petra Kerčmar aktivna tudi na dopustu

Odličen za enolončnice in primeren za hujšanje
| Zoran Franc, Novice Svet24

Odličen za enolončnice in primeren za hujšanje

Uživanje graha priporočajo pri preprečevanju in zdravljenju motene presnove maščob, kožnih vnetjih, herpesu, srčnem infarktu, slabokrvnosti, izpadanju las in osteoporozi., Profimedia

Grah je danes predvsem nepogrešljivo živilo za športnike. Vsekakor pa ga je mogoče vkomponirati v številne jedi. Odličen je v rižotah, enolončnicah, omakah za testenine …

Možnosti in načinov, kako pripraviti grah, je ogromno, prav toliko pa je odličnih razlogov za to početje. Grah je izjemno zdrav, saj velja za izvrsten vir rastlinskih beljakovin in vlaknin. V njegovi sestavi je ogromno vitaminov, kot so A, B1, B9, C in K, in nikakor ne smemo zanemariti mineralov, denimo mangana, železa in fosforja.

Ob uživanju graha zaužijemo tudi veliko saponinov. Ti delujejo predvsem na prebavni trakt, kjer zavirajo nastanek raka, krepijo odpornost, delujejo antibiotično in zavirajo vnetja.

Skrbi za rast celic 

Z uživanjem graha telo pomlajujemo. Ob tem se pospešuje rast celic, povečuje se mišična masa, krepijo se vezna tkiva, vitamin K v grahu pa spodbuja pravilno mineralizacijo kosti. Zaradi visoke vsebnosti beljakovin in vlaknin z grahom hitro ukrotimo apetit. Tako se bo tudi zmanjšala potreba po občasnih prigrizkih. Zaradi nizkega glikemičnega indeksa je to izvrstno živilo za vse, ki se bojujejo z odvečnimi kilogrami. Živila z nizkim glikemičnim indeksom so primerna tudi za ljudi s sladkorno boleznijo, saj ne povzročajo pretiranih nihanj ravni sladkorja v krvi. Vlaknine, ki jih grah vsebuje, pa upočasnijo absorpcijo glukoze.

Foto: Profimedia - Spasiran je odličen kot namaz za različne kruhke. Ne pozabite pa tudi na juho!

Za dobro presnovo

Zaradi visoke vsebnosti vlaknin grah zelo ugodno vpliva na presnovo. Netopne vlaknine lajšajo iztrebljanje in nekatera bolezenska stanja, ko je sindrom lenega in razdražljivega črevesja. Vlaknine med drugim predstavljajo hrano za probiotike – koristne bakterije v našem črevesju.

Prehrana, bogata z grahom in drugimi stročnicami, naj bi opazno znižala tako skupni kot slabi holesterol. Grah pa priporočajo tudi ljudem s sladkorno boleznijo.

Posušen grah 

Če grah gojite doma, ga lahko tudi posušite. Posušen je namreč izvrsten vir molibdena. Ta razstruplja sulfite, ki jih pogosto dodajajo nekaterim živilom kot zaščitno sredstvo, da ostanejo dlje časa sveža in uporabna. Uporabimo ga lahko za pripravo smutijev, raznih juh, ki se pripravijo na hitro, pa tudi zelenjavnih omak, ki jih je treba z nečim zgostiti.

Preberite tudi: Kap vse pogostejša pri mladih. Kliknite TUKAJ!