Severina in Nikolina Pišek Svet24.si

Nikolina Pišek odkrila, zakaj sta se s Severino ...

clooney1 Svet24.si

FOTO: Clooney svoja dvojčka uči traparij, ki ...

pahor vojska vojaki bobo Reporter.si

Bi lahko Pahor postal generalni sekretar Nata? Na ...

koronavirus covid testiranje bobo2 Svet24.si

Petkove korona številke še ugodnejše od ...

20140310-00511851 Necenzurirano

S krajo identitete si je izplačeval dividende ...

Pohod ob žici Odkrito.si

Pohod ob žici letos malo drugače

jasna-kuljaj Odkrito.si

Jasna Kuljaj: Če me kaj vprašate, boste dobili ...

Za zdrave kosti in dobro prebavo
| Zoran Franc

Za zdrave kosti in dobro prebavo

slive.jpg, Dreamstime

Končno so dobile tisto pravo, vijoličasto barvo. Ali pa rumenkasto belo in rdečo, odvisno od sorte. Slive odlikuje izjemno nizek glikemični indeks

Končno so dozorele, in če imajo prostor za rast na vašem vrtu, ste v teh dneh eden izmed srečnežev, ki se bodo lahko pohvalili z bogato bero, saj so slive letos izredno lepo rodile. Če jih morate kupiti, pa nikar ne posezite po tistih najlepše barve, temveč upoštevajte nekaj koristnih nasvetov.

NAKUP

Kadar se odločate za nakup, vzemite tiste, ki imajo na lupini še žametno prevleko. Bodite pozorni, da so mehke na otip, a ne premehke ali celo nagnite. Preverite tudi, da nimajo luknjic v bližini peclja, saj to nakazuje na morebitne zajedavce in črve. Previdni bodite tudi, da ne izberete premalo zrelih, saj niso nič kaj prijetnega okusa. Če ste kljub vsemu izbrali še ne povsem zrele slive, jih nekaj dni pustite v papirnati vrečki. Pred nakupom jih rahlo stisnite, tako boste preverili mehkobo in zrelost, saj slive po tem, ko so obrane, ne morejo več zoreti.

Foto: Dreamstime - pest sliv.jpg

POSPEŠITE PRESNOVO OGLJIKOVIH HIDRATOV

Slive so izjemno priporočljive v času hujšanja, saj pripomorejo pri hitrejši presnovi ogljikovih hidratov in preprečujejo prekomerno telesno težo. Zaradi nizkega glikemičnega indeksa (GI 35) si jih lahko brez težav privoščite, a kljub temu ne pretiravajte, saj so tudi naravno odvajalo. Priporočljive so za ljudi z ledvičnimi obolenji in obolenji jeter ter pri težavah z revmatizmom. Vsebujejo tudi veliko vitamina E, ki zavira staranje in nastajanje gub.

TRDNOST KOSTI

Slive, predvsem posušene, svetujejo tudi v času menopavze.  Takrat naj bi ohranjale in skrbele za gostoto in trdnost kosti ter tako zmanjševale možnosti osteoporoze. Dovolj naj bi bilo že, če boste zaužili do 10 sliv na dan. Posušene slive vsebujejo več za zdravje pomembnih snovi kot sveže, v njih boste našli skoraj dvakrat več vitamina A, vitamina K do desetkrat več. Prav tako vsebuje izjemno visoke vrednosti betakarotena, ki ga je v suhih slivah kar do petkrat več, luteina pa celo do šestkrat.