vesolje Dobra karma

Astrološka napoved: četudi boste reaktvini na ...

ana maria mitic 12 Svet24.si

Ana Maria Mitič bi se zabavala ob zaprepadenih ...

01-UVODNA mladi bojan pozar foto Arhiv zveze komunistov slovenije Reporter.si

Od Komunista do Evrope: kako je Bojan Požar ...

d32_scurkinaseljeoba Svet24.si

Stanovalci so ščurke našli pod kuhinjskimi ...

pivec3 Necenzurirano

Aleksandra Pivec je žrtev – same sebe #kolumna

križevniška-ulica, vandalizem Odkrito.si

Vandalizem v Ljubljani - Razkrivamo neverjetno ...

Tjaša Železnik Njena.si

Slovenska igralka pokazala prelepe noge

Stres lahko povzroča hude bolečine v mišicah
| V.M.

Stres lahko povzroča hude bolečine v mišicah

Bolečina se dostikrat pojavi zato, ker smo napeti in pod stresom., Dreamstime

Ste vedeli, da lahko stres na človeka vpliva tudi v obliki fizične bolečine? Ne le slabost, črvičenje v trebuhu in glavobol - vpliv stresorjev se namreč lahko kaže tudi v bolečih mišicah.

"Ko sem izpostavljen stresu, nemudoma nastopi huda bolečina v mišicah. Močno me boli v predelu hrbta, če opišem laično, se zdi, kot bi v rokah zvijal brisačo. Tako mi namreč zateguje mišici na obeh straneh hrbtenice. Pri odpravljanju bolečin ne pomaga protibolečinska terapija, pojenjati pa začne, ko se pomirim in sprostim," nam zaupa naš sogovornik, ki se s težavami bolečih mišic sooča že nekaj let.

Da ima izjemno veliko ljudi bolečine v mišicah zaradi stresa, ugotavlja tudi specialist kitajske tradicionalne medicine dr.  Wang Yongping, ki pojasnjuje, da pacienti sprva iščejo vzroke za bolečine v predelu križa drugje, a se pogosto izkaže, da je bolečina povezana prav s stresom.

Foto: Najnakupi.si - Elektrostimulacija krči in sprošča mišice in s tem izboljšuje prekrvavitev, draži občutljive živčne končiče v koži in na tak način zmanjšuje bolečino.

Čustveno stanje se odraža na fizičnem počutju

Morda se sliši neverjetno, a nakopičena negativna čustva in vsakodnevna izpostavljenost stresu prenašata dražljaje iz uma na telo, kar se kaže v razvijanju številnih bolezni. Med pogostejše težave je moč uvrstiti zlasti boleče mišice v predelu hrbta, križa, ramen, vratu, nog in rok. Da ne gre zgolj za ugibanja, potrjujejo tudi znanstvene raziskave, tekom katerih so odkrili, da se notranja napetost kaže v obliki zakrčenosti mišic.

Mišična napetost lahko namreč nastopi ob tem, ko v posamezniku vzplamenijo negativna čustva, kot so denimo jeza, strah, tesnoba, panika, ljubosumje. Psihološki stres torej prevzema nadzor nad mišicami, ki se pričnejo v trenutkih negativnega čustvovanja zategovati, krčiti. Do kritične bolečine lahko pride zlasti pri posameznikih, ki se v vsakdanjem življenju srečujejo s fizičnim naporom (delo, šport). V dotičnem primeru se lahko razboli prirastišče tetive na kost, kar povzroča še posebej izrazito bolečino.

Foto: Revija Zarja

Kako si pomagati?

Zapomnite si, ko boste sprostili um, se bo sprostila tudi napetost v mišicah. A kako to doseči? Pomagajo lahko dolgi sprehodi, joga, plavanje in pogovori, tekom katerih izlijete na plan nakopičena čustva. Mnogi si bolečine lajšajo tudi z masažami, ki sicer sprostijo napetost v mišicah, je pa za učinkovitejše odpravljanje bolečin modro poznati učinke kombinirane masaže, ki vpliva na telo in duha.

"Na podlagi naših izkušenj zaznavamo, da s krajšimi terapevtskimi masažami izkoriščamo pretežno fiziološko komponento masaž saj z manualno (ročno) terapijo omogočamo relaksacijo ter regeneracijo tkiv, povečujemo gibljivost, elastičnost in zmogljivost posameznika. Nekoliko  daljše, kombinirane masaže pa poleg fiziološke v enaki meri vključujejo tudi psihološko komponento saj relaksacija tkiv sprošča napetost in povečuje ugodje. To pripomore k sprostitvi težjih miselnih procesov, kar pomirja in blagodejno vpliva na posameznika. Obe komponenti, fiziološka in psihološka sta medsebojno povezani," pojasnjuje Marjetka Murn, kvalificirana refleksoterapevtka in maserka, magistrica ekonomskih ved, ki pri svojem delu tudi sama zaznava velik delež pacientov, katerih bolečine izvirajo iz stresa.

Foto: Profimedia - Pri odpravljanju težav pomagajo daljše, kombinirane masaže.

Pri reševanju težav torej izberite metodo, ki vam najbolj ustreza, zelo pomembno pa je tudi, da o nepredelanih čustvih razmislite in se z njimi soočite. Ko jih boste predelali, ko se boste naučili na stresne dejavnike odzivati drugače, bodo vašemu umu sledile tudi mišice.