horoskop_zodiak-astrologija Svet24.si

Horoskop za četrtek, 24. oktobra

Marieke Vervoort Svet24.si

Paraolimpijka izbrala evtanazijo in se poslovila ...

mačka Dobra karma

Vsak odtenek mačjega kožuščka nosi posebno ...

nomago, avtobus Svet24.si

Šofer "zaradi varnostnih razlogov" dijakinj ni ...

ad Odkrito.si

Zdravljenje atopijskega dermatitisa je zahtevno, ...

Selena Gomez Najstnica.si

Selena Gomez v novi pesmi govori o Justinu ...

Primoz Roglic, Lora Klinc Njena.si

Primož Roglič objavil sina, s katerim sta si ...

Bi se res morali odpovedati večerji, da bi ohranili vitko linijo?
| A.K.

Bi se res morali odpovedati večerji, da bi ohranili vitko linijo?

Po 20. uri ne jejte ničesar več!, dreamstime

Ničesar več v usta po 16. uri, dovoljeno je le pitje nesladkanega čaja in vode. Pa je to res najboljši način za ohranjanje telesne teže?

To nenapisano pravilo trenutno velja v družabnih krogih za skrivnostno formulo uspeha ohranjanja vitke postave in mladostnega videza. 

Ne povsem neupravičeno: po eni strani varčujemo s kalorijami, zlasti tistimi, ki se zaužite v večernih urah kaj rade spremenijo v maščobne blazinice. Po drugi strani pa pospešimo proizvodnjo rastnega hormona in testosterona. Oba se izločata ponoči, ko telo ne prejema hrane in je raven krvnega sladkorja nizka. Topita maščobe in skrbita, da je koža gladka in napeta.

Navadno se hormoni s polno paro proizvajajo šele v drugi polovici noči, ko telo porabi kalorije, ki jih je prejelo z večernim obrokom.

Če se torej odpovemo večerji, se hormoni vitkosti začnejo izločati prej in tudi dlje delujejo. Nastaja tudi več hormona melatonina, ki uravnava dnevne telesne ritme in pomlajuje telo. In vendar obstaja tudi druga stran biološke slike; če se večerji odpovedujemo vsak dan, telo predvideva, da mu grozi lakota in zažene svoj varčevalni program. Omeji porabo kalorij in s tem otežuje hujšanje.  Prav tako se proti večeru raven hormona za lakoto zviša, ki v nas vzbuja silno željo po hrani. Presežek maščobe, ki smo ga uspešno pokurili v nočnih urah, bomo tako zaradi večjega teka zelo verjetno nadomestili v dnevnem času in znajdemo se v začaranem krogu. S pajčevino v želodcu bomo tudi teže zaspali. 

Težave  s spanjem imajo zlasti ljudje z nizkim krvnim tlakom, kar zavira delovanje hormonov vitkosti. 

Kaj torej storiti? Večerjam se odpovedujte na način, ki je biološko sprejemljiv. Zvečer, vendar ne prepozno, uživajte le lahko prebavljivo hrano. Brezpogojen tabu so obroki po 20. uri. Tako bo imelo vaše telo še dovolj časa, da prebavi hrano, ne da bi pri tem nabiralo odvečne kilograme, spanec bo mirnejši in hormoni vitkosti bodo na delu. Zelo priporočljiv je sprehod po večerji, saj pospeši prebavo in vas naredi ravno prav utrujene za nočni počitek. 

Nasvet: Če želite izpustiti večerni obrok, lahko storite to največ dvakrat na teden. Tako se telo še ne bo počutilo ogroženo.