vesolje Dobra karma

Kozmične povezave: vsak planet ima v vsakem ...

pablo escobar Svet24.si

V hiši Pabla Escobarja našel razkrajajoče se ...

simona kustec Reporter.si

Premier Janez Janša z maskami terorizira ...

koronavirus, avtobusna postaja, medicinska sestra Svet24.si

Ukrepi usmerjeni zlasti v trg dela, to nov ...

20200923-01026932 Necenzurirano

Iz naših žepov v žep ministra Vizjaka

presaditev organov Odkrito.si

Darovanje organov je "dejanje srca"

Josip Drabik Njena.si

Ljubezen po domače: Tudi Josip ni neznanec malih ...

Bulgur - odlično dietno nadomestilo za riž in testenine
| Z.F.

Bulgur - odlično dietno nadomestilo za riž in testenine

bulgur.jpg, Dreamstime

Bulgur je parjena, posušena in nato zdrobljena pšenica bledo rjave barve in nepravilnih oblik. Predstavlja odlično nadomestilo za riž ali testenine. V zadnjih letih je postal nepogrešljiva sestavina vsake zdrave kuhinje. Bulgur je izvrstno dietno živilo, odličen vir beljakovin, vlaknin in vitamina B.

Bulgur so poznala že stara ljudstva, kot so bili Babilonci, Hetiti in Hebrejci. Pridobivamo ga iz pšenice durum s posebnim postopkom parjenja, sušenja in drobljenja. Zaradi takšnega postopka bulgur ohrani večino hranljivih snovi. Ker je odporen na plesen in druge bolezni žit, ga lahko hranimo dalj časa.

Izboljšajte prebavo

Bulgur spada med dietna živila, odlikuje pa ga tudi nizek glikemični indeks. Je bogat vir beljakovin, mangana, cinka, železa in kalija, vitaminov B-kompleksa in vlaknin, zaradi česar je odličen za prebavo. Priporočajo ga pri diabetesu, kardiovaskularnih obolenjih, raziskave pa so pokazale, da preprečuje tudi nastanek žolčnih kamnov.

Foto: Profimedia - bulgur

Priprava je hitra in enostavna

Bulgur načeloma pripravljamo podobno kot riž. Navadno ga kuhamo v osoljeni vodi, kjer lahko uporabljamo razmerje 1 : 2,5. Lahko ga pripravimo tako, da ga na hitro popražimo na nekaj olja in nato zalijemo z vodo, lahko pa vodo najprej zavremo in nato vanjo vsujemo žito. Kuhamo, dokler zrna ne popijejo vse tekočine. Nato odstavimo in pustimo stati še 10 minut.

Kam ga postrežemo?

Kot smo že omenili, je bulgur zdrava alternativa za riž ali testenine. Odlično se poda k mesnim ali zelenjavnim jedem, pa tudi k ribam ali pa pripravljen v solati. Lahko ga uporabite tudi za pripravo sladic, kjer ga zamenjate za riž. A pri tem upoštevajte, da bulgur ne bo tako packast, pa tudi sladkobe ima nekoliko manj.