danny Dobra karma

Vedeževalec razkriva: to vas čaka do konca leta ...

profimedia-0573381735 Svet24.si

Se je David Beckham čez noč tako postaral?

suncic_pl_01.11.14 Reporter.si

Ekskluzivno razkrivamo! Zakaj Jože Damijan že ...

stavka, medicinske sestre1 Svet24.si

Zaradi napovedane zamrznitve minimalne plače ...

Dodeljevanje-globe_Vir-Facebook-Gašper-Bizjak Necenzurirano

Lovili sprehajalce z rogljički, v domove ...

Špela Grošelj 2 Odkrito.si

Špela z novo pesmijo "posilila" minljivčke

barbara-mucić Njena.si

Sanjski moški: Se je Barbara na skrivaj poročila?

Z orehi preprečimo stres in krepimo možgane
| Zoran Franc

Z orehi preprečimo stres in krepimo možgane

orehi, Unsplash

Razmeroma topli jesenski dnevi so kot nalašč za pobiranje še zadnjih orehov, ki so se dlje oklepali vej in z listjem nato mehko popadali na tla. Veste, da orehi vsebujejo do tisočkrat več zdravih maščob omega 3 v primerjavi z ostalimi oreščki?

V zadnjih letih se je trend uživanja orehov in oreščkov precej spremenil; če smo jih nekoč uporabljali zgolj za peko peciva, jih danes pogosto jemo za malico ali z njimi nadomeščamo nezdrave prigrizke ob televiziji. Kljub velikemu razmahu ponudbe oreščkov različnih vrst pa lahko orehe brez slabe vesti poimenujemo kralji oreščkov. Prednjačijo namreč po deležu maščobnih kislin omega 3, esencialnih maščobnih kislin, ki jih telo samo ne more proizvajati, a so nujne za pravilno delovanje številnih telesnih funkcij. Pomembne so tudi maščobne kisline omega 6, a te lahko v telo vnesemo vnesemo razmeroma hitro, saj jih zaužijemo z različnimi olji (bučno, sončnično, sezamovo, koruzno in podobno), medtem ko pri omega 3 vnos po navadi ni zadosten.

Kaj je vir maščobnih kislin omega 3

Te so prisotne predvsem v mastnih ribah (skuša, sardina, losos, tuna), lanenem olju, soji, kiviju, gorčičnih semenih in navsezadnje v orehih. Danes je razmerje med zdravimi in nezdravimi maščobnimi kislinami v organizmu pogosto porušeno zaradi hitrega in nezdravega tempa življenja. Posledično nas pestijo številne zdravstvene težave, kot so ateroskleroza, nastanek krvnih strdkov, različne kapi ... Da bi obrnili krivuljo in zaužili zadosten delež maščobnih kislin omega 3, čim pogosteje posezite po orehih. Lahko jih imate zmeraj pri roki, tudi na poti. Redno uživanje bo pripomoglo k znižanju ravni slabega holesterola in maščob v krvi, prav tako se bo zmanjšalo tveganje za srčno-žilne bolezni.

Foto: Profimedia - orehi

Koristi za nosečnice

Uživanje orehov dokazano pozitivno deluje tako na nosečnico kot razvijajoči se plod. Ker vsebujejo veliko vitamina B, pri še nerojenem otroku pripomorejo k razvoju živčnega sistema, oči in možganov. K temu dodatno prispevajo maščobne kisline in beljakovine. Uživanje orehov pripomore tudi k sproščanju krvnih žil in prekrvitvi vitalnih telesnih organov.

Zmanjševanje stresa

Uživanje orehov ali orehovega olja je lahko v veliko pomoč ljudem, ki jih pogosto pestijo stresne situacije. Znižuje namreč krvni tlak, ki je v stresnih okoliščinah pogosto previsok. Maščobne kisline pa izboljšujejo kakovost nočnega počitka, ki je ključen pri učinkovitem premagovanju vsakodnevnih obremenitev.