sabine nessa Svet24.si

"Čudovito mlado žensko" je v parku pričakala ...

foto Monika Vranič 2 Svet24.si

FOTO: 25-letna Monika odšla peš od doma in ...

hitri test, keele, študenti Svet24.si

V študentsko leto s pogojem PCT

karl erjavec pl 5 Reporter.si

Erjavec za uničenje Desusa krivi poslance, ...

matej tonin oklepnik tank tw mors Necenzurirano

Od ZDA za 30 milijonov kupili oklepnike, ki so ...

Jure Godler 5 Odkrito.si

Ko piše Godler - berejo zvezde!

sveca Ekipa24.si

Tragično: v grozljivi prometni nesreči je ...

Resnica o sadnih sokovih: vitaminsko bogati ali redilni?
| Revija Liza Maja

Resnica o sadnih sokovih: vitaminsko bogati ali redilni?

Sadni sokovi sicer lahko vsebujejo veliko sladkorja, a tudi minerale in vitamine., Profimedia

Kako zdravi so sadni sokovi? Znanstveniki si niso enotni ...

Harvardska  študija  je  prišla  do  zaključka, da lahko sadni sokovi v velikih količinah zvišujejo tveganje za sladkorno bolezen. Sok  namreč  zelo  hitro  zviša  nivo  sladkorja  v  krvi. Neka nemška študija pa dokazuje nasprotno: da lahko telo bolje absorbira hranilne snovi iz pomarančnega soka kot iz sadja.

Dovolj je en kozarec

V luči koristnosti sokov je vse odvisno od količine. Priporočeno je, da vsak dan zaužijemo najmanj dve porciji sadja - ena od teh je lahko občasno smuti ali pa kozarec sadnega soka. In: smuti iz kakovostnih živil je še vedno boljši, kot če ne bi pojedli nič sadja in zelenjave.

Ni za žejo

Če ste žejni, raje pijte vodo. V enem litru soka se namreč skriva toliko kalorij kot v litru kole (približno 500 kcal). Previdno tudi pri nektarjih in podobnih napitkih: vsebujejo namreč veliko sladkorja!

Foto: dreamstime - Pijte raje vodo.

Toliko sadja je v njih

sadni sok

Če piše na embalaži, da gre za sadni sok, je v njem 100 odstotkov sadja - in nič dodanega sladkorja, arom, barvil in konzervansov. Sadni sok je lahko neposredno iztisnjen ali pa narejen iz koncentrata.

sadni nektar

Gre za mešanico sadnega soka ali zgoščenega soka, vode in sladkorja. Sok vsebuje med 25 in 50 odstotkov sadja. Poleg vode in sladkorja so v njem tudi arome. Pri citrusih delež sadja znaša okoli 6 odstotkov, pri pečkatem sadju pa 30 odstotkovbujejo namreč veliko sladkorja!