sabine nessa Svet24.si

"Čudovito mlado žensko" je v parku pričakala ...

foto Monika Vranič 2 Svet24.si

FOTO: 25-letna Monika odšla peš od doma in ...

hitri test, keele, študenti Svet24.si

V študentsko leto s pogojem PCT

karl erjavec pl 5 Reporter.si

Erjavec za uničenje Desusa krivi poslance, ...

matej tonin oklepnik tank tw mors Necenzurirano

Od ZDA za 30 milijonov kupili oklepnike, ki so ...

Jure Godler 5 Odkrito.si

Ko piše Godler - berejo zvezde!

sveca Ekipa24.si

Tragično: v grozljivi prometni nesreči je ...

Če ne popijete dovolj vode, se glasilke zdravijo dlje
| T.D.

Če ne popijete dovolj vode, se glasilke zdravijo dlje

Vsaka hripavost je znak, da je z vašim vokalnim aparatom nekaj narobe., Profimedia

Izguba glasu in hripavost se ne dogajata zgolj ob prehladu, temveč lahko človeka prizadeneta tudi zaradi preobremenjenosti glasilk.

Intenziven govor, petje brez predhodnega ogrevanja, napačna pevska ali govorna tehnika, kričanje, celo smeh, kašelj, kihanje ali napačna prehrana lahko vodijo do trajnih poškodb glasilk, zaradi prevelike obremenitve. To pomeni, da glasilke postanejo zadebeljene, kar privede do vozličkov. V tem primeru je zelo pomembno, da ukrepamo kar najhitreje in začnemo hripavost zdraviti, da ne privede do stanja, ko je rešitev le še operacija. Raziskave so pokazale, da v Sloveniji kar 72 odstotkov prebivalstva prizadene hripavost ali izguba glasu, ne glede na starostno obdobje. Je pa hripavost pri ženskah pogostejša kot pri moških.

Navlažite svoje glasilke

Osnova zdrave sluznice, tudi na glasilkah, je njena primerna vlažnost. Priporočljivo je, da popijete približno od 2 do 2,5 litra vode na dan. Če opazite, da imate suha usta, vas boli glava ali ste utrujeni, je zelo verjetno, da popijete premalo vode.

Foto: Profimedia - Poskrbite za primerno navlaženost zraka v prostorih in zmanjšajte draženje.

Izogibajte se petju in govorjenju

Hripavost pogosto pomeni, da glasilke zaradi preobremenjenosti preprosto potrebujejo počitek. Z nenehnim govorjenjem ne boste naredili nič dobrega. Služba in vsakdanje življenje seveda od nas zahtevata, da nismo ves čas v tišini, a poskusite govoriti čim bolj tiho, saj glasnost tona uravnava napetost v glasilkah. Nikar ne menjajte glasu. Prav tako ne šepetajte. Glasovna zloraba namreč neredko pušča trajne poškodbe na glasilkah.

Svojim glasilkam privoščite počitek!

Vsaka hripavost je znak, da je z vašim vokalnim aparatom nekaj narobe. Lahko gre za posledico glasovne obremenitve, vnetje ob akutni okužbi ali funkcionalno glasovno motnjo. V vsakem primeru morate svojim glasilkam privoščiti primeren glasovni počitek in molk. Če to ne pomaga, obstaja možnost, da gre za polip na glasilki, alergijsko vnetje ali napačno tehniko govora in petja. V tem primeru je nujen pregled pri zdravniku oziroma otorinolaringologu, ki vam bo predpisal ustrezno terapijo. Ključnega pomena je, da tudi sami izboljšate svojo tehniko, sicer vam nobena terapija ne bo pomagala.

Pomagajte si z grgranjem, inhaliranjem in pastilami

Za grgranje je najprimernejši žajbljev ali kamilični čaj, v katerega vmešajte žličko morske soli. Kar se tiče inhalacij, lahko uporabite fiziološko raztopino, timijanov ali kamilični čaj. Kadar grgranje ali inhaliranje nista mogoči, si pomagajte s pastilami. Najbolj vam bodo pomagale pastile z žajbljem, slezom ali islandskim lišajem. Nujno se izognite kajenju in zakajenim prostorom. Izognite se tudi suhim prostorom. Dim, prah in suh zrak utrujajo glasilke. Suh zrak lahko tudi doma navlažite s posebnimi sobnimi vlažilniki, sobnimi rastlinami, fontanami ali posodicami vode.

Pazite na pravilno prehrano

Kot smo že omenili, je pomembno glasilke vlažiti. Glasilke lahko navlažite tudi z nekaterimi vrstami hrane. Priporočljivo je uživati suhe slive ali marelice, korenje, hruške, breskve, beluše, banane, fižol, med, kokosovo olje, oljčno olje, mandlje, alge ... Nikar ne pretiravajte s sladkimi, mastnimi ali preveč začinjenimi jedmi. Prav tako ne boste nič dobrega storili z uživanjem kave, alkohola, čokolade, pravega čaja, orehov, paradižnika, čebule, česna, peperminta in gaziranih pijač. Vse to namreč povečuje izločanje želodčne kisline, ki lahko poškoduje vaše glasilke. Večkrat na dan si privoščite manjše obroke hrane ter pazite, da razen vode ne zaužijete ničesar vsaj dve do tri ure pred spanjem.