nevihta, strele
Svet24.si

Maj prinaša plohe in nevihte. V teh krajih bo najbolj mokro

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje
Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

njena.si
njena.si njena.si
Kultura
 

V Mini teater prihaja rodbinska saga o bratih Lehman in njihovih potomcih

26. 9. 2023; 03.30
Avtor: Pe. T
Trilogija Lehman_plakat_mfras_02

Premiera predstave bo 8. oktobra, prvi ponovitvi pa 9. in 10. oktobra. foto: Miha Fras

8. oktobra bodo v Mini teatru premierni uprizorili predstavo Trilogija Lehman avtorja Stefana Massinija, ki jo režira Peter Petkovšek, v njej pa bodo nastopili Igor Samobor, Branko Šturbej in Gal Oblak.

Gre za prvo izvedbo te drame v Sloveniji, v produkciji ameriškega gledališča Nederlander Theatre pa je drama prejela kar 5 Tony nagrad. Premiera predstave bo 8. oktobra, prvi ponovitvi pa 9. in 10. oktobra.

O predstavi
Trilogija Lehman je rodbinska saga, ki spremlja brate Lehman in njihove potomce skozi poldrugo stoletje družinskega biznisa. Je zgodba o želji po uspehu in o iskanju velikih priložnosti v velikih stiskah. Lehmane obvladuje neustavljivi gon po večni rasti (družinskega posla, kapitala), ki v nekem trenutku uide izpod nadzora in zdrvi k neizogibni eksploziji na koncu.


Zgodba banke Lehman Brothers, ki jo danes najbolj poznamo kot sprožiteljico finančne krize 2008, se začne 164 let prej, ko iz malega Rimparja na Bavarskem v Ameriko emigrira Henry Lehman. Kmalu se mu pridružita mlajša brata Emanuel in Mayer in skupaj se poženejo v lov na ameriške sanje. V razponu nekaj generacij iz male trgovinice v Alabami zraste četrta največja investicijska banka v New Yorku.
Takrat, ironično, v podjetju ni več nikogar s tem priimkom in Lehman je le še magična beseda na pročelju nebotičnika na Wall Streetu. Beseda, ki je leta nazaj nemara vdihnila življenje golemu, bitju, ki po judovski tradiciji vstane zato, da svojim stvarnikom pomaga – ali pa vse uniči.
-  Peter Petkovšek in Urban Zorko

Trilogija Lehman v produkciji gledališča National Thetare v režiji Sama Mendesa in v izvedbi Simona Russela Bealea, Adama Godleya in Bena Milesa, je dobila kar pet Tony nagrad. foto: Miha Fras


O avtorju
Stefano Massini (1975) je mednarodno priznani pisatelj, esejist in dramatik. Rojen in vzgojen v Firencah je začel pisati drame po poučnem srečanju z režiserjem Luco Ronconijem.  Njegove drame in knjige so bile prevedene in uprizorjene po vsem svetu, od Združenih držav Amerike do Afrike, od Francije do Japonske. Za dramo Trilogija Lehman - družinsko sago in zgodbo o sto šestdesetih letih kapitalizma, ki jo je režiral Luca Ronconi in jo uprizarjajo po vsem svetu (celo oskarjevec Sam Mendes) - je Massini kot prvi Italijan prejel nagrado Tony (nagrado Ameriške gledališke akademije).
Predstava v produkciji gledališča Nederlander Theatre v režiji Sama Mendesa in v izvedbi Simona Russela Bealea, Adama Godleya in Bena Milesa, je bila nominirana v kar osmih kategorijah nagrad Tony, prejela pa je kar pet nagrad: nagrado za najboljšo predstavo, nagrado za najboljšo režijo, nagrado za najboljšo igro igralca v glavni vlogi, nagrado za najboljše oblikovanje svetlobe ter nagrado za najboljšo scenografijo.
 


O režiserju
Peter Petkovšek (1986) je diplomiral iz primerjalne književnosti in francoščine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Študij je nadaljeval v Londonu na Royal Academy of Dramatic Art (MA Text and Performance) in v New Yorku na univerzi Columbia ter tam dokončal magisterij gledališke režije pod mentorstvom priznanih režiserjev Anne Bogart in Briana Kulicka. V Ameriki je režiral naslednje uprizoritve: The Blind (Schapiro Theater), The Weird Tree (Lerner Studio), Scrapland (The Wintercheck Factory), Cat on a Hot Tin Roof (Fordham), The Mystery of Edwin Drood (Clark), Gilgamesh: A Musical Epic (The Connelly Theatre), Od (Schapiro Theater), The Cherry Orchard (Horace Mann Theater) in Eden: Part III (Signature Theater). Režiral je tudi drugod po svetu: v Ekvadorju in Čilu predstave z indijanskima skupnostma Šuar in Mapuče, v Hongkongu muzikal Lepotica in zver, ki je osvojil nagrado Trinity Collegea, v Amsterdamu mednarodno predstavo I Am Not Antigone (avtorice Vivien von Abendorff), v Seulu pa skupaj s produkcijsko hišo Yesigong razvija predstavo o klimatskih spremembah Nick of Time. Po asistenci režiserki Mateji Koležnik pri operi Fidelio v Baden-Badnu je doživel slovenski debut v SLG Celje s predstavo Klinc, pred kratkim pa se je prvič predstavil v SNG Drama s predstavo Gospa Dalloway. Trenutno dela doktorat na univerzi Leeds v Angliji o performativnih reakcijah na podnebne spremembe in medkulturnem dialogu kot generatorju novih družbenih paradigem. 

prejšnji članek
Janica Kostelić je drugič postala mama
Svet slavnih
Janica Kostelić je drugič postala mama
naslednji članek
Skopost kot strup za odnos
Zdravje
Skopost kot strup za odnos