Moda&Lepota
 

"Če izdelke promovira več vplivnic, ga ne kupim"

22. 4. 2020; 16.00
Avtor: Urednica
Instagram, nakupovanje

Instagram, nakupovanje foto: Shutterstock

Izolacija, zaradi koronavirusa, vpliva tudi na nakupovalne navade. Priznam, da tudi sama podležem predlogom spletnih vplivnic, a je zgodba nekoliko bolj zapletena.

Mnenje je osebni pogled na spletno nakupovanje oziroma na nakupovanje, ki ga spodbujajo vplivneži ali influencerji. 

Pri izdelkih, ki mi jih ponujajo spletne vplivnice, me zmoti več stvari. Še vedno sem preudarna pri nakupovanju in seveda ne posegam po izdelkih, ki jih ne rabim. Priznam pa, da se odločim za nakup kakšne stvari, o kateri sem morda tudi že sama razmišljala, saj me tako spletne vplivnice prepričajo tudi v kvaliteto ali uporabnost. Lahko bi rekli, da so spletne vplivnice v mojih očeh v resnici neke vrste spletna različica prodajalk v fizičnih trgovinah. 

No, ne glede na to, kaj kupim, obstaja veliko stvari, ki me od nakupa tudi odvrnejo.

1. Laži

Splošno gledano me v življenju najbolj zmotijo laži. Pri številnih slovenskih vplivnicah, ali vplivnežih, pa le-teh ne manjka. Ne glede na to, kaj promovirajo. Od tega, da ne jedo ogljikovih hidratov in ob prvi priložnosti promovirajo pekovske izdelke, do laži, da niso odvisne od nikogar in vedno podajo lastno mnenje, a isti dan promovirajo identični izdelek, kot še deset drugih. Ni malce sumljivo, da se ravno deset slovenskih vplivnežev isti dan, ali z dnevom razmika, odloči popolnoma neodvisno promovirati enak izdelek? Ne moti me, da oglašuje izdelek, motijo me laži, ki to oglaševanje ali promocijo spremljajo. 

Ob tem moram poudariti, da me splošno promocija izdelkov ne moti. Razumem koncept sodobnega poklica vplivnežev in se ob tem strinjam, da je oglaševanje pri njih dovoljeno. Ne me narobe razumeti, razumem oglaševanje, zaradi poslovnih in univerzitetnih razlogov, hkrati oglaševanje podpiram in si želim, da bi bilo le-to transparentno in inovativno tudi pri vplivnežih. Zakaj pa ne? Zmoti me, ko te vplivneže dobim na laži. 

Verjetno me v resnici bolj prepričajo tisti vplivneži in vplivnice, ki odkrito govorijo o tem, da neko stvar oglašujejo. 

spletno nakupovanje 2.jpg foto: Dreamstime

2. Promocija izdelka na večih kanalih oziroma profilih 

Na prvo točko se močno navezuje tudi druga. Če izdelek vidim istočasno na različnih kanalih, ga ne bom kupila. Predvsem ne, zaradi nasveta ali promocijske kode slovenskih vplivnežev. V resnici pa me takšno pojavljanje prej odvrne od tega, da bi se o izdelku še dodatno pozanimala. Še enkrat, ne moti me oglas. Zmoti me dejstvo, da so različni ljudje dva ali tri dni navdušeni nad določenim izdelkom ali produktom, prej in kasneje pa o tem ni več govora. Če želiš imeti vpliv, me moraš prepričevati dlje časa. 

Če izdelke promovira več vplivnic, ga ne kupim. 

3. Promocija podobnih izdelkov

Težko razumem, kako je lahko ista oseba tako zelo s srcem predana več konkurenčnim se izdelkom. Mesec dni si kožo čisti z eno znamko, ki je seveda najboljša, že drugi mesec pa z drugo, ki je spet najboljša. Neodvisni testi sem niso všteti. Primerjave tudi ne. Če nekdo reče: "Tole sem dobil zastonj in preizkusit. Moje mnenje je, da je res super." Odlično, saj prizna, da je nekaj dobil. 

Stavki v smislu: "Joj, ali ste že preizkusile to kremo za kožo na obrazu. Jaz uporabljam samo še to." Vsak mesec in za različne znamke, to pa me odvrne od tega, da bi tej osebi kadarkoli zaupala pri spodbudi za nakup. 

4. Neujemanje med profilom in izdelkom

Ta točka me v resnici še najmanj zmoti. A ponavadi na določenem profilu nisem, oziroma mu ne sledim, zato da bi nekaj nakupovala. Zato me recimo na kuharskem profilu zmoti oglas oziroma promocija barve za lase. Na potovalnem profilu me zmoti promocija maskare in na profilu lepotnih vplivnic oglas za pekovski izdelek. 

Ob tem priznam, da sem v svoji zgodovini uporabe družbenih omrežij že prenehala slediti številnim modnim in lepotnim vplivnicam, ki so se spremenile v "mami instagramarke". Seveda me ne moti, če objavijo svoje otroke, kakšen izdelek za njih ali vsake toliko časa kaj prikupnega. Zmoti pa me dejstvo, da sem jim sledila zaradi vsebine, ki so jo pripravljale, skoraj v trenutku pa je njihova vsebina namenjena samo še nosečnicam in mamicam z otroki. 

Žal mi je, to me ne zanima, zato 'mute'. 

5. Zvočni posnetki

Ne morem reči, da me zvočni posnetki in videoposnetki z govorom ravno odvrnejo. Verjetno so bolj učinkoviti kot besedila ali zgolj fotografije. Predvsem pri končnem nakupu. Nekako je treba osebo vseeno prepričati. Verjetno sem v karanteni zaradi takšne promocije celo kupila kak izdelek več. A vseeno.

Osnovanja uporaba, recimo Instagrama, je sledeča: 

- pozdravljeni vsi nadrejeni, a Instagram velikokrat pogledam tudi v službi, malo za inspiracijo, malo za sprostitev. Verjemite, da zvoka ne posluša cela pisarna, tako da vas ne slišim niti jaz. Takšne posnetke v večini primerov preskočim in se na njih ne vrnem. Morda me prepričajo IG TV videoposnetki, ki so kratki, jedrnati in na katere se lahko vrnem. Kadarkoli. 

- družbena omrežja uporabljam na javnem prevozu. Če nima slušalk, gre ves vaš trud mimo mene. 

- če na družbena omrežja pokukam v družbi, verjemite, da vse videoposnetke preskočim. Ker seveda ne želim biti nevljudna in jih predvajati vsem okoli sebe, hkrati pa nimam časa biti pozorna na daljšo vsebino. 

Torej, težko me je prepričati. 

Vseeno pa, priznam, velikokrat tudi kaj kupim. 

prejšnji članek
Joshua Jackson prvič postal očka
Svet slavnih
Joshua Jackson prvič postal očka
naslednji članek
Najbolj smrtonosne mutacije koronavirusa tudi v Evropi
Zdravje
Najbolj smrtonosne mutacije koronavirusa tudi v Evropi
#obraziavenija
obraziavenija

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.