Uredite si delovno mesto tako, da ne bo trpelo vaše zdravje. foto: Profimedia
Nekateri ljudje vidijo vse poskuse, da bi ugajali drugim, kot nepotrebno prilizovanje, ki škodi individualnosti. A dejstvo je, da nam v življenju to, da se ljudje na našo bližino odzivajo pozitivno, velikokrat - sploh v poslu - pride še kako prav. Obstajajo posamezniki, ki sta jim karizma in všečnost položeni v zibelko, a to ne pomeni, da se majhnih trikov, s katerimi boste na svojo stran pridobili večino ljudi, ki jih boste spoznali, ni mogoče naučiti. Ne pravimo, da morate postati človek brez hrbtenice, ki se ves čas samo smehlja, vam pa vsekakor toplo svetujemo, da se, ko gradite nova poznanstva in odnose, poskušate vzdržati zlobe, nezadovoljstva, nagnjenosti k ekscesom in podobnega. Osnovna pravila bontona so bila navsezadnje napisana zato, da jih upoštevamo.
1. Ne skoparite z (iskrenimi!) komplimenti
Ne bodite eden tistih ljudi, ki si srčno želijo, da bi kdo pohvalil jed, ki so jo skuhali, niti v sanjah pa ne bi povedali (denimo) tašči, kako ji pristoji nov plašč. Če vam je kaj všeč - prijateljičina pričeska, sodelavkin projekt, dosežek bratrančevega sina - to na glas izrazite. Pazite pa se druge skrajnosti, in sicer hvaljenja vsepovprek, da bi bili videti prijazni. Ljudje neiskrenost začutijo!
2. Ne bodite naduti
Če ste izobraženi in inteligentni, bodo ljudje to ugotovili, ne da bi se vam bilo treba posebej postavljati s svojim znanjem ali dosežki. Če boste postali težak, ki javno popravlja slovnične napake, dokončuje tuje šale in se vmešava v debato z glasnimi opazkami, kaj je o tematiki, o kateri teče beseda, dognal on sam, pa ne bo nihče bolj cenil vaše pameti - znanci se vas bodo začeli enostavno izogibati.
3. Bodite dober/a poslušalec/ka
To je nasvet, ki ga boste verjetno našli v vsakem priročniku z nasveti za uspešen posel ali uspešno sobivanje z ljudmi. Vendar je resnično tako preprosto. Podzavestna želja vsakega izmed nas je namreč ta, da je slišan, da se ljudje iskreno zanimajo za to, kar govori in kar počne. Če sogovornik tako zazna, da ga poslušate z veseljem in da mu resnično sledite, si vas hitro zapomni kot enega najprijetnejših sogovornikov. Marsikdo v pogovorih namreč dela napako, ko nestrpno čaka, da bo govorec povedal, kar ima povedati, da bo sam nato lahko vskočil z veliko pomembnejšo repliko. To se hitro začuti in ni vljudno, ravno tako pa se nihče ne počuti prijetno v družbi človeka, ki skače v besedo, da bi opozoril na to, kaj se je v podobnem kontekstu zgodilo njemu, tistega, kar so pred tem povedali sogovorniki, pa ne komentira niti z besedo.
4. Ne zasmehujte drugih
Prvič zato, ker se vsak spodrsljaj lahko zgodi tudi vam; drugič pa zato, ker bodo ljudje v vaši družbi, če boste to počeli, čutili sram, sram pa je negativno čustvo, ki za prihodnost odnosov ne pomeni nič dobrega. Za zgled si lahko vzamete kraljico Viktorijo - na eni izmed državnih večerij je obiskovalec za njeno mizo pričel piti iz posodice za umivanje prstov. Prisotni za mizo so se že začeli spogledovati, a je kraljica rešila gosta v zadregi tako, da je tudi sama vzela posodico in izpila njeno vsebino.
5. Bodite pripravljeni na smeh na svoj račun
S to lastnostjo dokazujete, da ste zrela oseba, ki se sprejema v celoti. Tako kot igralka Halle Berry, ki je leta 2005 osvojila zlato malino, nasprotje oskarja, za najslabšo igralko. Večina dobitnikov se seveda niti ne prikaže na prevzemu nagrad, Halle pa se je podelitve dostojanstveno udeležila in imela celo osemminutni govor, ki ga je zaključila z besedami: »Če ne znate častno izgubljati, ne morete častno zmagovati.« Ravno njena samoironija in smisel za humor sta pokazala, da je dama v pravem pomenu besede.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.