Svet slavnih
 

Tako usoden vpliv je imel Gangnam Style

15. 7. 2022; 21.00
Avtor: STA
Psy, Gangnam Style

Psy in Gangnam Style foto: Profimedia

Ko je južnokorejski raper Psy pred desetletjem izdal pesem Gangnam Style, je le malokdo pričakoval obseg in hitrost njegovega uspeha ter usoden vpliv na industrijo pretočnih storitev. 15. julija 2012 je bil objavljen njegov video posnetek z zdaj že značilnim plesom, ki oponaša jahanje.

V nekaj mesecih po objavi je bil Gangnam Style najbolj gledan video posnetek na YouTubu. To mesto je nato obdržal več kot tri leta. Do 13. julija letos je imel blizu 4,5 milijarde ogledov.

V prvi vrsti je videoposnetek stavil na lokalno okolje in se je norčeval iz seulske premožne četrti Gangnam, a je le v nekaj tednih postal globalen. Do decembra istega leta je dosegel milijardo ogledov na YouTubu. Zaradi njega je nastalo nešteto memejev in parodij, sam ples pa so množično plesali vse od Azerbajdžana do Nove Zelandije.

Prav Gangnam Style je glasbeni industriji pokazal, kaj je mogoče doseči prek spletnih platform in družbenih medijev, predvsem naj bi to veljajo za umetnike, ki ne prihajajo z Zahoda in ne pojejo v angleščini.

Psy je "prekršil pravila igre. Tradicionalni marketinški in promocijski prejemi so pristali na smetišču zgodovine, je za francosko tiskovno agencijo AFP ocenil direktor agencije za storitve izvajalcev in založb DFSB Kollective s sedežem v Seulu ter strokovnjak za južnokorejsko glasbeno industrijo Bernie Cho.

Gangnam Style je "primer moči, ki jo lahko ima platforma, kot je YouTube, da ustvari zanimanje za določen videoposnetek v številnih različnih krajev po svetu," je dejala docentka na Univerzi v Torontu, ki se ukvarja s korejsko pop kulturo Michelle Cho.

Leta 2012 je bila industrija pretočnih storitev še v povojih in je po podatkih industrijske skupine IFPI zagotovila manj kot sedem odstotkov svetovnih glasbenih prihodkov. A presenetljiv uspeh pesmi Gangnam Style kot tudi viralni videoposnetki izvajalcev, kot sta Justin Bieber in Carly Rae Jepsen, so po navedbah analitikov prinesla nov način, ki izvajalcem glasbe omogoča, da lahko kjerkoli po svetu ne samo izdajajo pesmi, ampak tudi posegajo po spletnih oglasih, najdejo sponzorje in dobijo ponudbe za koncerte.

Desetletje kasneje so tako pretočne storitve po zaslugi naročnin že postale glavni vir prihodkov v svetovni glasbeni industriji in so leta 2021 po podatkih IFPI predstavljale 65 odstotkov.

prejšnji članek
Ljubezen na vasi: Mirjana se bo borila do konca življenja
Resničnostni šovi
Ljubezen na vasi: Mirjana se bo borila do konca življenja
naslednji članek
Matevž Derenda materi pokazal, da zna jodlati
Svet slavnih
Matevž Derenda materi pokazal, da zna jodlati

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.