luka mesec, klemen boštjančič
Svet24.si

Te davčne spremembe predlaga ministrstvo za finance

823603_092-strancar
Necenzurirano

Znani slovenski podjetnik na avstrijski zatožni klopi: zakaj so ga preiskovali?

njena.si
njena.si njena.si
Zdravje
 

Ta živila vam lahko povzročajo prebavne motnje

14. 5. 2024; 02.00
Avtor: M.K.
MAVRIČNA HRANA

/ foto: Dreamstime

Jeste zdravo, pa ste kljub vsemu napihnjeni, vas mučijo plini, trebušni krči, imate neredno prebavo? Morda so krive napačne kombinacije.

Pri hrani je tako, da ima vsako živilo svojo dobro, pa tudi slabo plat. Določene vrste hrane so na primer zdrave, a težko prebavljive. Druge so lahko prebavljive, a v nepravilni kombinaciji postanejo breme za želodec. Zdravo prehranjevanje ni, da gledamo samo eno živilo, ampak celoten obrok.

Jogurt in sadje

Ajurveda odsvetuje kombinacijo kislega sadja z mlečnimi živili, ker zmanjša prebavno moč, spremeni črevesno floro in tvori toksine. Če že ne gre drugače, lahko telesu pomagate tako, da je jogurt sobne temperature (ne pa zelo hladen, kakršen je po navadi), naraven, brez dodanih okusov. Namesto sadja (pa čeprav gre za sicer zelo zdravo jagodičevje) je v jogurt priporočljivo vmešati malo medu, cimeta in rozin.

Paradižnik in kumare

Tudi razhudniki (krompir, jajčevci, paradižnik) ne gredo dobro skupaj z mlečnimi izdelki, pa tudi s kumarami ne. Kombinacija paradižnikov in kumar ni priporočljiva, ker mešanje teh dveh živil lahko v telesu povzroči pravi kaos. Vitamini iz obeh živil se ne presnovijo dobro, sploh če jih med sabo mešate. Poleg tega lahko prepogosto uživanje te kombinacije pripelje do vnetih sklepov. Poskušajte jih uživati ločeno.

Kosmiči z mlekom in pomarančni sok

To je precej pogost zajtrk mnogo ljudi, ki žita ali kosmiče z mlekom radi poplaknejo še s pomarančnim sokom. Kisline v pomarančnem soku ali kateremkoli kislem sadju uničijo encime, ki so odgovorni za prebavo škrobov v žitni hrani. Poleg tega bo kislo sadje zakrknilo mleko in ga spremenilo v sluzasto snov, ki bo prebavi povzročila veliko težav.

Meso, sir in omleta

Na splošno kombinacije beljakovin z beljakovinami niso priporočljive (sir in meso, nato pa še jajca). Ena koncentrirana beljakovina v obroku je dovolj, je lažje prebavljiva in za prebavo ne zahteva tako veliko energije. Omleta je zato primernejša, če je pripravljena z zelenjavo.

Beljakovine

Črevesje in prebavila vam bodo zelo hvaležni, če jajc ne boste kombinirali s sirom, ribami in mlekom ali mesom – če verjamete ali ne, je dunajski zrezek veliko težje prebaviti kot naravnega.

prejšnji članek
Menstruacija: Mislimo, da si pomagamo, a gre za največje napake
Zdravje
Menstruacija: Mislimo, da si pomagamo, a gre za največje napake
naslednji članek
Je depilacija s sladkorno pasto res manj boleča?
Moda&Lepota
Je depilacija s sladkorno pasto res manj boleča?
#nasazenazenska
nasazenazenska