Zdravje
 

Novice in žaljivi komentarji - koliko bralcev izvaja spletno nasilje?

14. 4. 2024; 15.00
Avtor: Vesna Meško
racunalnik roka

Komentatorji si radi predstavljajo, da znane obraze zelo dobro poznajo. foto: Pixabay

Ali tudi vas skrbi pogled na številne žaljive komentarje, ki se šibijo pod objavami novic na družbenih omrežjih? Morda vas bo presenetilo, kakšen odstotek bralcev pravzaprav predstavljajo in kdo so tisti uporabniki, ki si z žaljivimi zapisi krajšajo čas ...

Spletni komentatorji, ki svoje mnenje o vsebinah novic izražajo na družbenih omrežjih, predstavljajo v povprečju manj kot procent bralcev, ki so se seznanili z izbrano novico.

Obrazi, ki so običajno deležni največjega števila žaljivih komentarjev, so aktualni tekmovalci resničnostnostih šovov, sicer pa ni prizanešeno skorajda nikomur, saj spletni uporabniki v žaljivih zapisih kritizirajo tako glasbenike, kot športnike, igralce, voditelje in druge javne osebe.

Že res, da komentarji odražajo zaskrbljujoče stanje družbe, po drugi strani pa se vam bo nemara zdel zanimiv delež komentarjev v primerjavi s številom bralcev posamezne novice. Če za primerjavo uporabimo število ogledov ene izmed aktualnih novic o resničnostnem šovu na spletnem portalu njena.svet24.si in to številko primerjamo s številom komentarjev na družabnem omrežju Facebook, lahko ocenimo, da se je na novico, ki je sicer zabeležila visoko število komentarjev, pravzaprav odzvalo zgolj 0,23 – odstotka bralcev.

Opažamo, da največ sovražnega govora prihaja izpod prstov starejše ženske populacije. foto: Profimedia

Odstotek bralcev medijskih vsebin, ki svoj čas namenjajo kritiziranju akterjev v novicah, je torej v povprečju manjši od enega procenta, njihovi zapisi pa kakopak ne odražajo poenotenega mnenja celotnega segmenta bralcev omenjene novice. Zlasti, ker se na objave s kritiziranjem v veliki večini odzivajo stalni uporabniki, ki si z izražanjem lastnega mnenja na družbenih platformah krajšajo čas.

Veste, kako se na družbenem omrežju vede vaša mati ali babica?

Kot opažamo v našem uredništvu, se pod objave naših novic na družbenem omrežju Facebook aktivno vključuje zlasti starejša populacija, v povprečju so to ženske, starejše od 50 let.

Da so spletni komentarji v zadnjih letih močno zajadrali v vode spletnega nasilja, mediji opozarjamo že nekaj časa. Pod objavami na družbenih omrežjih se denimo vsakodnevno vrstijo komentarji z žaljivo, sovražno vsebino, usmerjeno v znane obraze, o katerih v novici teče beseda.

Medtem ko komentatorji svoje besede opravičujejo s svobodo govora in pravico do izražanja mnenja o javnih osebah, strokovnjaki tovrstno žaljivo vsebino opredeljujejo kot spletno nasilje. Med slednje se namreč uvrščajo naslednje oblike:

- Žaljivi komentarji – žaljenje, zmerjanje ali posredovanje sovražnih vsebin, usmerjenih v točno določeno osebo.

- Spletno zalezovanje (cyberstalking) – zalezovanje prek spleta (družabnih omrežij, forumov in podobno)

- Grožnje – grožnje preko sporočil ali javnih objav, v skrajnem primeru se pojavljajo tudi grožnje s smrtjo.

- Trolanje – objavljanje žaljivih, sovražnih in provokativnih (izzivalnih) sporočil v spletnih skupnostih in klepetih z namenom provociranja ali pritegovanja pozornosti.

»Vsako spletno nasilje, čeprav je na prvi pogled morda nedolžno in na žrtvi ni videti posledic, pusti posledice. Zato spletnega nasilja ne smemo dopuščati. Marsikatera žrtev na prvi pogled ne kaže nobenih posledic nasilja, v resnici pa zelo trpi, le tega noče, ne zna ali pa si ne upa pokazati. Spletno nasilje lahko žrtev pahne v stisko, ki se lahko stopnjuje in vodi tudi v depresijo, izolacijo in samopoškodovanje (vse do samomora),« poudarjajo na Safe.si.

Praksa tovrstnega objavljanja se bo morala izkoreniniti.

Praksa tovrstnega objavljanja se bo morala izkoreniniti. foto: dreamstime

prejšnji članek
To o vaši osebnosti razkriva vaša pisava
Zdravje
To o vaši osebnosti razkriva vaša pisava
naslednji članek
Zdravilni in okusni recepti, pripravljeni iz smrekovih vršičkov
Svet slavnih
Zdravilni in okusni recepti, pripravljeni iz smrekovih vršičkov

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.