zaljubljenost, ljubezen foto: Shutterstock
Potrošnja v imenu ljubezni v dnevih pred valentinovim raste iz leta v leto in se je v zadnjem desetletju povečala za 180 odstotkov, kaže letni indeks ljubezni Mastercard (Mastercard Love Index). Vendar pa bo ljubezen letos največkrat bivala kar doma, saj pari načrtujejo ta dan preživeti in denar potrošiti drugače.
Poročilo prinaša poglobljen vpogled v navade in trende potrošnikov v pričakovanju najbolj romantičnega dne v letu z analizo transakcij s plačilnimi karticami po vsem svetu. Evropa tako kupi sedemkrat (648 odstotkov) več daril in doživetij kot pred desetimi leti, kar vključuje tudi bolj tradicionalna darila in doživetja kot so cvetlice (242 odstotkov) in obiski restavracij (242 odstotkov). V Evropi so lani sicer največ denarja za šopke namenili Rusi, ki so jim sledili Švedi in Britanci.
Prav tako so v zadnjem desetletju narasli tudi nakupi nakita, ki v primerjavi z 2011 višji za 119 odstotkov. Največ denarja za nakit so lani potrošili Italijani, za katerimi so se uvrstili Britanci in Rusi.
Ker pa se večina Evrope še vedno sooča z omejitvami zaradi karantene, so se letos med najbolj priljubljenimi načini ustvariti romantično doživetje znašla naročila hrane na dom, paketi »naredi si sam« za restavracije, sprehodi po parkih, domača kuhinja, filmski maratoni in spa razvajanje v lastnem bivališču.
Spletno nakupovanje v zadnjem desetletju beleži nenehno rast in je trenutno doseglo najvišjo stopnjo do sedaj. Število spletnih transakcij v obdobju pred valentinovim je v preteklem desetletju tako naraslo za 572 odstotkov, pri čemer skoraj polovica (45 odstotkov) pravi, da bo letos darila za valentinovo nakupila prek spleta, mnogi pa bodo podprli svoje sodržavljane, saj bo vsak drugi šopke in darila kupil pri lokalnih podjetjih.
Pandemija je sicer preprečila stike med ljubimci v resničnem življenju, ni pa zaustavila tkanja romantičnih vezi. Vsak peti Evropejec (19 odstotkov) je v zadnjem letu ljubezen našel na spletu, 19 odstotkov je bilo na video zmenku, skoraj vsak tretji (30 odstotkov) je izkusil zmenek v obliki ustrezno socialno distanciranega sprehoda, 21 odstotkov pa se je vpisalo med uporabnike spletnih mest in aplikacij za zmenke.
Poročilo tudi razkriva evolucijo razmišljanja glede odnosov v preteklem letu in kako bo valentinovo 2021 morda še najbolj pomenljivo valentinovo do sedaj, saj bo kar 45 odstotkov romantikov po vsem svetu letos temeljiteje razmislilo o ustreznih darilih, 46 odstotkov pa je dejalo, da bodo bili bolj kreativni kot običajno.
»Mastercard raziskava Love Index že skoraj desetletje ponuja vpogled v globalno vedenje potrošnikov in trende porabe v pričakovanju najbolj romantičnega dne v letu. Seveda sta tako preteklo kot letošnje leto edinstveni v moderni zgodovini, a poraba v pričakovanju Valentinovega je kljub temu najvišja do sedaj, saj se je Evropa za darila in doživetja doma obrnila na spletne in lokalne trgovine,« je dejal Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard v Sloveniji. »Nedavni dogodki so zagotovo katalizator za rast e-nakupovanja, kar nam je omogočilo, da smo vse več ljudem ponudili pomoč pri prehodu na digitalne načine plačevanja z zagotavljanjem varnega in priročnega doživetja spletnega nakupovanja.«
Deset najbolj popularnih romantičnih doživetij za valentinovo 2021:
Mastercard podatke o porabi zbira na več kot 53 ozemljih po celotnem svetu. Neodvisno podjetje za raziskave Fly Research je raziskavo januarja 2021 izvedlo na 19.000 odraslih v 19 državah.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.