filip flisar Svet24.si

FOTO: Ko slovenski vrhunski športniki postanejo ...

Marieke Vervoort Svet24.si

Paraolimpijka izbrala evtanazijo in se poslovila ...

mačka Dobra karma

Vsak odtenek mačjega kožuščka nosi posebno ...

nomago, avtobus Svet24.si

Šofer "zaradi varnostnih razlogov" dijakinj ni ...

ad Odkrito.si

Zdravljenje atopijskega dermatitisa je zahtevno, ...

Selena Gomez Najstnica.si

Selena Gomez v novi pesmi govori o Justinu ...

Primoz Roglic, Lora Klinc Njena.si

Primož Roglič objavil sina, s katerim sta si ...

S športom nad kilograme: Kisik pokuri maščobo
| A.K.

S športom nad kilograme: Kisik pokuri maščobo

Vzdržljivostni športi pospešijo izgorevanje maščob., dreamstime

Da bi telo lahko pokurilo maščobo, mora biti v celicah na voljo dovolj kisika.

Nekatere telesne celice delujejo kot prave male elektrarne. Njihovo gorivo so proste maščobne kisline in sladkor, ki se v celicah pretvorijo v posebne energijske enote. Medtem ko se sladkor lahko pokuri s pomočjo kisika ali brez njega, lahko maščobe izgorijo samo ob prisotnosti kisika. Za optimalno izgorevanje maščob morate zato poskrbeti, da bodo vaša tkiva vedno dobro preskrbljena s kisikom. 

- Z vsakim vdihom napolnite telo s kisikom. Naučite se dihati počasi in globoko, da bi ta življensko pomemben plin čim učinkoviteje prodrl v vaše telo. 

- Ne kadite, izogibajte pa se tudi pasivnega kajenja. Kajenje močno ovira pretok kisika v pljuča.

- Veliko se zadržujte na prostem, dobro prezračite stanovanje in ponoči spite, če le ni prehladno, pri odprtem oknu. Tako bo v zraku, ki ga vdihujete, vedno dovolj kisika.

- Ukvarjajte se s športom. Med gibanjem se kisik učinkoviteje vsrka v tkiva kot med mirovanjem. To velja še zlasti za zimske mesece, ko je zrak mrzel. 

- Poudarek naj bo na vzdržjivostnih športih (tek, kolesarjenje), vendar se pri tem nikakor ne prenaprezajte. Če mišice preveč obremenite, preskrba s kisikom zastane, saj je poraba kisika hitrejša od njegovega dovajanja, mišice pa začnejo delovati anaerobno, torej brez pomoči kisika. Posledica: maščoba ostane maščoba. Najočitnejši simptom: boleče mišice ali "muskelfiber". 

- Trenirajte vsaj pol ure. Telo najprej porabi sladkor v krvi, to je bolj gospodarno in telo hitro preskrbi z energijo. Šele ko se porabijo sladkorji, so na vrsti maščobe.

- Trenirajte redno. Redna vadba spodbuja izgorevanje maščob v mišicah. Mišičnim celicam lahko namreč privzgojimo naklonjenost do maščob kot vira energije in postale bodo pravi požiralci maščob!