Sončni mrk Dobra karma

5. junij 2020: začetek sezone mrkov! Kaj to ...

7 Svet24.si

To so najbolje plačani zvezdniki na svetu

marko-perkovic-thompson_pl6 Reporter.si

Hrvaški pevec Thompson bo lahko od Slovenije ...

Bolnišnica jesenice, jeseniška bolnišnica Svet24.si

Okužena medicinska sestra v jeseniški ...

07651X6465 Necenzurirano

Balkanski posli Telekoma brez sankcij za odgovorne...

magnifico Odkrito.si

Kaj Magnifico pravi o Janševem tvitu?

onur-büyüktopçu Njena.si

Tisti usodni poljub: Igralec je postal TV voditelj...

S športom nad kilograme: Kisik pokuri maščobo
| A.K.

S športom nad kilograme: Kisik pokuri maščobo

Vzdržljivostni športi pospešijo izgorevanje maščob., dreamstime

Da bi telo lahko pokurilo maščobo, mora biti v celicah na voljo dovolj kisika.

Nekatere telesne celice delujejo kot prave male elektrarne. Njihovo gorivo so proste maščobne kisline in sladkor, ki se v celicah pretvorijo v posebne energijske enote. Medtem ko se sladkor lahko pokuri s pomočjo kisika ali brez njega, lahko maščobe izgorijo samo ob prisotnosti kisika. Za optimalno izgorevanje maščob morate zato poskrbeti, da bodo vaša tkiva vedno dobro preskrbljena s kisikom. 

- Z vsakim vdihom napolnite telo s kisikom. Naučite se dihati počasi in globoko, da bi ta življensko pomemben plin čim učinkoviteje prodrl v vaše telo. 

- Ne kadite, izogibajte pa se tudi pasivnega kajenja. Kajenje močno ovira pretok kisika v pljuča.

- Veliko se zadržujte na prostem, dobro prezračite stanovanje in ponoči spite, če le ni prehladno, pri odprtem oknu. Tako bo v zraku, ki ga vdihujete, vedno dovolj kisika.

- Ukvarjajte se s športom. Med gibanjem se kisik učinkoviteje vsrka v tkiva kot med mirovanjem. To velja še zlasti za zimske mesece, ko je zrak mrzel. 

- Poudarek naj bo na vzdržjivostnih športih (tek, kolesarjenje), vendar se pri tem nikakor ne prenaprezajte. Če mišice preveč obremenite, preskrba s kisikom zastane, saj je poraba kisika hitrejša od njegovega dovajanja, mišice pa začnejo delovati anaerobno, torej brez pomoči kisika. Posledica: maščoba ostane maščoba. Najočitnejši simptom: boleče mišice ali "muskelfiber". 

- Trenirajte vsaj pol ure. Telo najprej porabi sladkor v krvi, to je bolj gospodarno in telo hitro preskrbi z energijo. Šele ko se porabijo sladkorji, so na vrsti maščobe.

- Trenirajte redno. Redna vadba spodbuja izgorevanje maščob v mišicah. Mišičnim celicam lahko namreč privzgojimo naklonjenost do maščob kot vira energije in postale bodo pravi požiralci maščob!