sprememba Dobra karma

Saturn se obrača direktno, kar za nas pomeni ...

Allyssa Gustafson Svet24.si

Hotna pomočnica spala s 14-letnim dijakom in ...

bojan pozar-pl Reporter.si

Bojan Požar laže hitreje kot teče: Izmislil si ...

sveča, nesreča Svet24.si

Tako se je odvila današnja tragedija na primorki,...

20200915-01024654 Necenzurirano

To je poslanec, ki dobiva denar za nič dela

rumena majica Odkrito.si

Pogačar rumeno majico podaril v dobrodelne namene

18774X1938 Njena.si

Lahko verjamete, da so stare že 40?

Kronični stres se pozna tudi v ustih
| Tea Dečman

Kronični stres se pozna tudi v ustih

Profimedia

Ne samo bolezni zob, ki pridejo zaradi slabe higiene ali dednih lastnosti, včasih se bolezni v ustih pokažejo tudi zaradi stresa.

Če ste nenehno pod stresom, potem se bo to zelo hitro poznalo na vašem zdravju. Stres namreč vpliva na oslabljen imunski sistem, povišan krvni pritisk in celo na zdravje obzobnih tkiv. Če obolelih obzobnih tkiv ne zdravite, se zdravstveno stanje lahko še bolj zaplete. Poleg tega na povezavo med stresom in obolelimi dlesnimi vpliva tudi hormon kortizol, ki se v telesu izloča v stresnih situacijah. Naloga kortizola je povišanje krvnega tlaka in krvnega sladkorja ter utišanje imunskega odziva na vnetje. Telo pripravi na akcijo, da se lahko odziva stresni situaciji primerno. Pri kroničnem stresu je raven kortizola višja, prisoten pa je tudi dalj časa. Povečana količina kortizola v krvnem obtoku lahko vodi do bolj destruktivne oblike vnetja obzobnih tkiv. Zato si zapomnite, da je tudi za zdravje ustne votline najpomembnejši zdrav življenjski slog z uravnoteženo prehrano. Vseeno pa je dobro poznati nekaj živil, ki so za zobe nadvse koristna.

Foto: Profimedia

Hrana za zdrave zobe

Najbolj očitna prava izbira so mlečni izdelki, ki vsebujejo veliko kalcija, ki je pomemben za naše kosti in zobe. Že košček sira po obroku bo preprečil porast bakterij, ki povzročajo zobno gnilobo. Takrat v naših ustih tvori večje količine sline, ki preprečuje nastanek oblog na zobeh. Najboljši siri za nevtralizacijo pH po obroku so gavda, čedar in mocarela, saj ustvarijo zaščitno plast na površju zoba. Vsaj enkrat na teden si privoščimo ribe, saj vsebujejo vitamin D, ki je zelo pomemben za absorpcijo kalcija in fosforja v prebavilih. Posegajte po surovi zelenjavi in sadju, saj zahtevata trše, močnejše in daljše žvečenje, kar prispeva k boljšemu čiščenju zob – z vsakim ugrizom spravljamo obloge z zob in masiramo dlesni.

Zeleni čaj

Poleg zdravega načina življenja in pravilne prehrane so raziskovalci ugotovili, da lahko redno vsakodnevno uživanje zelenega čaja pomaga tudi pri podpori za bolj zdrave zobe in dlesni. Avtor raziskave dr. Jošihiro Šimazaki z univerze Kjušu v Fukuoki na Japonskem pravi, da je v zelenem čaju veliko koristnih snovi za zdravje. Kako lahko zeleni čaj pomaga pri ohranjanju parodontalnega zdravja? To sposobnost mu gre pripisati zaradi antioksidanta katehina, ki ga vsebuje. Protibakterijsko, protivirusno, protivnetno in antioksidantno delovanje so samo nekatera od mnogih, ki jih pripisujejo flavonoidom, kamor spada tudi katehin. Zaradi pozitivnega vpliva na zdrave dlesni (oziroma na ustno zdravje) je skodelica zelenega čaja na dan zelo dobrodošla.

Foto: youtube