Kajenje med mladostniki foto: Profimedia
Zakon o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov je bil sprejet v februarju 2017, njegova ključna ciljna skupina pa so zlasti mladostniki, ki so v letih vstopa v odraslost najbolj dovzetni za začetke kajenja. Na NIJZ po sprejetju zakona beležijo upadanje deleža kadilcev med mladimi, a že hiter skok med dijake razkriva, da številni redno posegajo po tobaku. Kje kupujejo cigarete?
Na prepoved prodaje tobačnih izdelkov mlajšim od 18. let se nekateri prodajalci gladko požvižgajo.
Kljub prepovedi prodaje tobačnih izdelkov mlajšim od 18. let, lahko slednji vseeno pridejo do omenjenih izdelkov. Medtem ko se v srednjih in velikih prodajalnah strogo držijo navodil, pa se nekoliko drugačna zgodba odvija tam, kjer se lahko prodaja prek pulta odvije nekoliko bolj mimobežno. Kje? V trafikah. Slednje smo preverili tudi sami in zatem poklepetali z dijaki, ki so ob omembi prepovedi prodaje mlajšim od 18. let prasnili v krohot. »Prodajalki v trafiki je pa res vseeno, komu proda čike. Če maš denar, da plačaš, ni noben problem,« nam povedo, medtem ko med prsti ponosno svaljkajo cigareto.
Seveda lahko za nakup prosijo starejše kolege ali odrasle posameznike, ki so jim pripravljeni iti na roko, a je na dolgi rok za tovrstne usluge nemalokrat potrebno tudi kaj primakniti, kar pa za že tako plitke dijaške žepe ni ravno prednost.
In zakaj pravzaprav kadijo? No, iz enakega razloga, kot vse generacije poprej. Če ubesedimo, kar nam je med klepetom zaupala zbrana druščina dijakov, lahko povzamemo, da zaradi vklopitve v družbo, občutka pripadnosti, povezanosti, hrepenenja po vključevanju v svet odraslosti in da ne pozabimo: 'Zato, ker mi pač paše.'
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.