Počitnice foto: Pexels
Ste tudi vi med tistimi, ki so že pred iztekom leta ali takoj po novem letu opravili nakup aranžmaja za poletne počitnice? Nemara sedaj s težkim srcem ugotavljate, da se zaradi pandemije novega koronavirusa letos ne boste predajali brezskrbnim poletnim užitkom. Kaj se bo torej zgodilo z že vplačanim turističnem aranžmajem? Kakšne so vaše pravice, če odpoveste potovanje? Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so pripravili odgovore na vprašanja, ki se potrošnikom porajajo v tem obdobju …
Kakšne pravice ima potrošnik, če odpove potovanje?
Zaradi razglasitve epidemije in sprejetih vladnih ukrepov (ukinitev letalskega in drugega javnega prevoza) je jasno, da gre za takšne izredne okoliščine, zaradi katerih potovanje v času trajanja ukrepov ni mogoče. Zato ima potrošnik zaradi odpovedi potovanja pravico do povračila vseh že vplačanih zneskov.
Ali lahko turistična agencija namesto vračila denarja prestavi potovanje na kasnejši čas ali pa si v primeru vračila denarja zadrži del plačila ?
Turistična agencija lahko namesto vračila denarja ponudi tudi druge rešitve, vendar je odločitev, ali bo zahteval vrnitev plačila ali pa sprejel ponudbo turistične agencije, pravica vsakega potrošnika in stvar njegove presoje, saj mora pri tem upoštevati svoje osebne okoliščine in koliko zaupa turistični agenciji.
Organizator potovanja mora vrniti potrošniku vsa opravljena plačila najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe brez kakršnih koli odbitkov.
Kaj pa če aranžmaja nismo zavarovali? Ali lahko odstopi le potrošnik, ki ima sklenjeno zavarovanje za riziko odpovedi potovanja?
Ne, pravica potrošnika do odstopa od pogodbe brez odstopnine v primeru obstoja izrednih okoliščin je zakonska pravica in ni odvisna od tega, ali ima potrošnik sklenjeno zavarovanje za riziko odpovedi potovanja.
Kako je glede odpovedi pri nastanitvah, ki niso del paketnega potovanja?
Za nastanitev, ki jih rezervira potrošnik direktno pri ponudniku, veljajo pogodbeni pogoji rezervacije in splošni pogoji poslovanja ponudnika, zato se mora potrošnik o reševanju odpovedi dogovarjati direktno s ponudnikom namestitve.
Kako ravnati, če smo namestitev rezervirali preko priljubljenih spletnih platform?
Če ste namestitev rezervirali preko Booking.com, Airbnb in ostalih spletnih platform, najprej preverite njihova posebna obvestila v zvezi s koronavirusom, nanje se lahko obrnete tudi za nasvet, saj imajo nekatere urejene postopke pomoči pri reševanju spora s ponudnikom namestitve.
Kaj pa, če ne najdemo skupne besede?
V primeru spora s ponudnikom iz druge države članice se lahko potrošnik obrne po pomoč na Evropski potrošniški center Slovenija, ki deluje pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (telefon: 01 400 3729).
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.