Vroče ta hip

Pot do vitkosti je tlakovana z zdravimi navadami

Dreamstime

Zelo pomembno je, da se pri doseganju vitkosti ne zanašate le na eno dieto, ampak da skušate prehranjevalne navade spremeniti za vse življenje.

Če imate slab dan ali teden ali mesec, ko vam to ne uspeva, nič zato! Če boste vztrajali ob naslednjih nasvetih, boste prej ali slej shujšali ne želeno telesno težo brez stradanja.

Poznate osnovno kalorično pravilo?

Če želite izgubiti kilogram telesne teže (ali ga pridobiti), morate zaužiti 7000 kalorij manj (ali več), to pa je 5 ur teka ali aerobike. Navadno se zaradi presežka teh kalorij zredimo v enem mesecu, ko pojemo 500 kalorij ali dva kosa potice dnevno preveč, če pa boste pazili in jedli zmerno, boste gotovo hujšali ali vsaj ostali na isti telesni teži. Ženske lahko zaužijete 2000 kalorij na dan, če želite ohranjati telesno težo; če pa želite shujšati, se meja pomakne na 1500 zaužitih kalorij na dan.


Nikoli ne jejte zaradi dolgčasa

Ali zaradi potrtosti, osamljenosti, jeze ali uveljavljanja neodvisnosti. Dokler ne boste opravili s svojimi čustvi na drugačen, bolj učinkovit način, ne boste mogli shujšati. Jejte le, kadar ste v resnici lačni, zato pa se morate naučiti poslušati svoje telo. Zelo pomembno je, da si skušate izboljšati razpoloženje, bodisi s telovadbo ali z bogatejšim družabnim življenjem.


Zastavite si cilje

Ugotovite, koliko kilogramov morate izgubiti, da dosežete cilj. Če si boste zastavili preveč ambiciozen načrt, vam bo pogum upadel, ker cilja ne boste dosegli. Če bodo cilji prenizki, se boste čakanja na vitkejšo postavo naveličali. V glavnem je najbolje izgubiti pol kilograma na teden, v ta namen pa je zelo pametno pisati dnevnik. Izkazalo se je, da je celo bolj kot pisanje učinkovito fotografiranje vsega pojedenega, nakar fotografije prilepite v zvezek ali jih urejene hranite v računalniku.


Prepoznajte nevarno hrano

Pri hujšanju boste uspešni, če boste ugotovili, zaradi katere hrane se spozabite, se prenajeste ali pozabite na vse namere. Pazite še zlasti na tisto, ki je bogata z ogljikovimi hidrati, s sladkorjem in soljo. Tej hrani se boste lažje izognili, če je ne boste jedli na samem. To pa ne pomeni, da se nikoli ne smete nagraditi, če uspešno hujšate. Lahko s hrano, vendar je še bolje s čim drugim, na primer s kinom, nakupom, masažo.


Jejte predvsem drugače

To pomeni, da namesto ocvrte hrane jeste hrano, pečeno na žaru. To pomeni tudi veliko zelenjave in majhne porcije zelo kalorične hrane, ne obratno. To pomeni manj kalorične prelive in sadno solato namesto sladoleda. Pomembno je, da ne stradate, sicer ne boste mogli zdržati pri svoji nameri. Dobro je tudi, da zamenjate vse velike krožniki za manjše, vsaj v domači kuhinji, v restavraciji pa pol obroka odnesete domov. Navada, da ničesar ne pojeste do konca, je zlata vredna. Če pa se skušnjavi ne morete upreti, se ji raje izognite. Štejte do deset, preden se odločite, kako in kaj … in vedno nakupujte s polnim želodcem.


Jeste lahko, kadar želite

Če ne marate zajtrkov in vam pri hujšanju ne ustrezajo, jih izpustite. Ravno tako velja za večerjo. Za hujšanje sploh ni pomembno, kdaj jeste, pomembna je končna bilanca zaužitih in porabljenih kalorij. A bodite pazljivi. Ob večerih smo avtomatično nagnjeni k prigrizkom, ki jih mehanično pojemo pred televizorjem ali medtem ko počnemo kaj drugega. Da bi se jim izognili, hrano vedno položite na krožnik in skušajte se držati pravila, da nikoli ne pojeste ničesar večjega od svoje pesti. Jejte počasi oziroma s čajno žličko, ker traja dlje.


Ne kupujte nezdravih prigrizkov

Morda ne marate surovega korenja, a nič zato. Sestavite seznam hrane, primerne za prigrizke, ki vam je všeč. Potem pa jo le kupite. Tudi prigrizek naj bo pravcati obred in vsekakor se boste bolj najedli, če si boste pripravljali hrano z močnejšim okusom. Namesto maščobe dodajte hrani raje čim več začimb. Ko se boste navadili zamenjati smetano z mlekom, debele rezine kruha s tanjšimi, boste spoznali, da v trgovini samodejno zavijete k drugim policam. Nič ne bo narobe, če boste preverili etikete s podatki o kalorijah in maščobah ter sladkorju. Naučite se prepoznati, kje vse je 100 kalorij, primernih za malico, v kosu sadja, desetih lističih čipsa, dveh piškotih, dvajsetih mandljih, osmih suhih marelicah ali v pol majhnega avokada … In še, nikoli ne jejte za svojimi otroki ali pa občasno pojejte le za dva prsta torte.


Prva je zelenjava

Na krožnik morate naložiti približno dve tretjini zelenjave. To naj bo na primer grah, kuhan na pari, poparjen brokoli ali mešana solata. Tako imate na krožniku le še tretjino prostora za meso ali druge oblike beljakovin in škrobnata živila. Zelo pomembno pa je, da se odpoveste krompirju. V ta namen je dobro, da vzamete hrano v službo, zelo preprosto si je namreč doma pripraviti solato ali skuto s sadjem.


Pijte več

S pitno vodo si polnite želodec in čutite manjšo potrebo po hrani, poleg tega je ob vodi manj verjetno, da si boste privoščili kalorične napitke. Če izgubljate kilograme, vaše telo potrebuje še dodatno vodo, da pomaga izločiti vse odvečne snovi, ki nastajajo pri spreminjanju uskladiščene maščobe v energijo. Bodite pa kar se da varčni s kaloričnim alkoholom in ga, če že kak večer, mešajte z vodo. Izogibajte se tudi dietnim pijačam. Zajtrk lahko kar popijete, tako da si pripravite smuti iz banane, mleka in pesti ovsenih kosmičev. To je odličen zajtrk, ki vas bo nasitil za vse dopoldne.


Tehtajte se

Tehtanje je zelo smiselno, vsaj enkrat na teden. Če rezultati namreč ne bodo takšni, kakršnih si želite, hitrosti hujšanja ne boste mogli spreminjati, ker ne boste vedeli, kako vam gre. Obleka ni prav natančen pokazatelj napredka ali nazadovanja. In še, izklopite televizijo. Več kot 60 odstotkov ljudi, ki uspešno shujšajo, gleda televizijo manj kot 10 ur na teden. To je manj kot uro in pol na dan. No, to pa je že povezano s spalnimi navadami. Tisti, ki spijo le pet ur, v glavnem ves dan nekaj grizljajo, da ostanejo pri močeh.


Ko jeste zunaj

Uporabite shujševalne zvijače, tako da naročite dve predjedi, preliv za solato pa naj vam prinesejo posebej. Zaprosite nekoga iz družbe, da si sladico delita. Predvsem pa stremite k temu, da si čim več obrokov pripravite kar sami, doma.


Jejte manj, počnite več

90 odstotkov ljudi, ki so uspešno shujšali, vadi približno uro na dan. Morda se ne ukvarjajo z aerobiko ali tečejo za maraton, ampak le dolgo časa sprehajajo psa. Malo se naučite, koliko kalorij terja vaše aktivno početje, pa boste lažje razumeli, da je za hujšanje vendarle najpomembnejša prava prehrana. Z enournim sprehodom namreč še zdaleč ne morete porabiti kalorij tablice čokolade. Pač pa je telovadba pomembna za hitrejšo presnovo. Naj bo vaš vsakdan vsaj bolj živahen.