Kulinarika
oglas
 

Kaj je potrebno za razvoj uspešne podjetniške zgodbe?

25. 11. 2021; 13.30
Avtor: Oglasno sporočilo
Franck Crema_Vanja Rainer

foto: Žiga Intihar

Kava poganja naše ustvarjalne ideje in nam daje zagon za doseganje novih ciljev.

Priprava kave pa je tudi pomemben ritual, ki nam omogoča, da si v dnevu, polnem obveznosti, vzamemo nekaj trenutkov zase. Na male vsakodnevne rituale prisega tudi Vanja Rainer, ustanoviteljica uspešne blagovne znamke 4kidsandus, ki je ob skodelici 100-odstotno turške kave Franck Crema z nami spregovorila o svojih poslovnih začetkih in izzivih, ki jih prinašajo poslovni podvigi.

Kaj je bil povod za nastanek podjetja in kako je potekala idejna zasnova vaše blagovne znamke?

Po duši sem podjetnica. Vedno sem si želela imeti svoje podjetje. Ko sva z Juretom oba izgubila službi, sva se po temeljitem premisleku odločila, da bova ustanovila svoje podjetje. Ker sem jaz ekonomistka, Jure pa kemik, sva se odločila, da bova proizvajala kozmetiko. Za kozmetiko sva se odločila tudi, ker je Jure že izdeloval kreme, s katerimi sva uspešno lajšala simptome atopijskega dermatitisa pri najinih otrocih.

Kako je potekalo lansiranje na trg? Kaj je bilo pri tem najtežje in kaj je bilo lažje, kot ste pričakovali?

Pot do realizacije je bila kar dolga. Začela sva se udeleževati raznih predavanj, izobraževanj, hodila sva na dogodke uspešnih start upov, ki so podajali svoje izkušnje. V projektih sva dobila najboljše mentorje, ki so naju usmerjali, da nisva naredila preveč napak. Najtežje je bilo preživeti dve leti brez službe, ko moraš poleg sebe nahraniti še štiri otroke, medtem ko gradiš podjetje. Tako dolgo je trajalo tudi zato, ker sva čakala na razpis za začetne investicije za naše problemsko območje. Razpis nama je nato omogočil, da sva dobila sredstva, s katerimi sva si uredila poslovni prostor in kupila stroje.

Lažje, kot sva pričakovala, pa se je bilo prebiti skozi vso zakonodajo in dokumentacijo glede proizvodnje kozmetike. Ko sva še imela službi, se nama je zakonodaja s tega področja zdela prezapletena, da bi se lotila tega posla. To pa zato, ker sva takrat oba bila v coni udobja. Ko pa ni bilo več vira dohodka za preživetje družine, se nama naenkrat zakonodaja ni zdela več tako nemogoča. Največje napredke in premike v miselnosti narediš, ravno ko greš iz svoje cone udobja.

foto: Žiga Intihar

Kaj bi si želeli vedeti, preden ste se podali v poslovne vode?

Da si moraš neprestano postavljati vedno nove in visoke cilje. Če si zadovoljen z doseženim, pomeni, da si dosegel svoj vrhunec in je nadaljevanje poti brez novih ciljev le pot navzdol. Težko je tudi pridobiti dobre in lojalne sodelavce. To nama predstavlja res izziv.

Brez česa si ne predstavljate svojega vsakdana? Imate kakšen ritual, ki ga vsak dan opravite?

Oh, jutranja kavica. Brez tega je moj in Juretov dan pokvarjen. Zelo pomembna pa mi je tudi fizična aktivnost – ko na treningu prebudiš svoje telo in se boriš s samim sabo. To je del dneva,  ki je po mojem mnenju nujen, da vsaj takrat odmisliš in ne razmišljaš o poslu.

Vsi vemo, da nas včasih delo prevzame, zato blagovna znamka Franck predstavlja najboljši način, da ljudje z zaposlenim življenjskim slogom uživajo ob skodelici kave doma ali na poti. Franck Crema je prava 100-odstotno turška kava, ki je z enostavno pripravo in odličnim okusom navdušila tudi Vanjo.

Zaradi posebne tehnike mletja jo lahko pripravimo na dva načina – na praktičen ali klasičen način v džezvi. Če imamo dovolj časa, si jo lahko pripravimo na klasičen način v džezvi, ko pa smo na tesnem s časom, lahko izkoristimo priročnejši način priprave – kavo Franck Crema le prelijemo z vročo vodo, jo premešamo in počakamo minuto. Nato lahko uživamo v skodelici kave kjerkoli in kadarkoli želimo. Ne glede na to, kateri način priprave izberemo, kava ohrani bogat okus, peno ter kremast okus čokolade in kakava, ki je naravno prisoten v izbranih zrnih.

Kako se uveljaviti na trgu in kako poskrbeti, da blagovna znamka raste?

To je res zahtevno. Za uveljavitev je potrebno kar nekaj časa in potrpežljivosti, če nimaš na voljo dovolj veliko denarja za marketing. In start upi običajno nimamo veliko denarja. Pomembno je, da si neprestano inovativen, se razvijaš in nudiš dober servis svojim kupcem. Potem lahko pričakuješ tudi rast. Po najinih izkušnjah traja uveljavitev na trgu med enim do dvema letoma.

S čim se zadnje čase največ ukvarjate? Kakšni so vaši načrti in cilji za prihodnost?

Trenutno smo prisiljeni zaradi razmer spremeniti naš poslovni model. To je trenutno največji izziv. Aktivno se pripravljamo tudi na vstop na tuje trge.

Kaj bi svetovali mladim, ki se želijo podati na poslovno pot, pa ne vedo, kako začeti?

Naj verjamejo v svoje ideje in cilje. Naj si vizualizirajo svoje cilje in si jih upajo uresničit. Nič ni nemogoče, je pa potrebno trdo delo.

Za več informacij obiščite spletno stran Franck Slovenija, vse aktualne novosti pa spremljajte na Facebook strani Franck Slovenija.

foto: Žiga Intihar

foto: Žiga Intihar

prejšnji članek
Stroka odgovarja: Kako to, da lahko kljub cepljenju zbolimo?
Zdravje
Stroka odgovarja: Kako to, da lahko kljub cepljenju zbolimo?
naslednji članek
Šesti otrok za zvezdnika Simpatij
Svet slavnih
Šesti otrok za zvezdnika Simpatij
#obraziavenija
obraziavenija

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.