Andrea Massi Tina Maze športnik leta 2015 Odkrito.si

Andrea Massi je varuška, mala Anouk prava ...

luna-dekle Svet24.si

Tedenski horoskop: Luna nam bo v odnose prinesla ...

sanje Petisvet.si

Tako se bolezen najavi v sanjah!

FOTO1 otroški dodatek Svet24.si

Otroški dodatek, CSD in ministrstvo: kdo skriva, ...

šaban šaulić Svet24.si

VIDEO: Tečejo solze: oglasila se je družina ...

Liam, Miley Cyrsu Najstnica.si

Miley Cyrus delila še več fotografij s poroke

5. Ula Ložar – Fridays - foto Adrijan Pregelj Njena.si

Tekmovalka EME že izdala videospot

Kako odpraviti PMS in vse značilne ženske težave
| Tea Dečman

Kako odpraviti PMS in vse značilne ženske težave

Fotografija je simbolična, Dreamstime

Ko se približuje menstruacija, se s simptomi predmenstrualnega sindroma (PMS) srečuje kar vsaka tretja ženska. Pri mnogih so težave izjemno izrazite.

Pravzaprav je predmenstrualni sindrom ena največjih ugank strokovnjakov, saj še vedno ni povsem jasno, kaj ga povzroča. Pri večini žensk je vzrok nihanje hormonov pred menstruacijo, zlasti progesterona, ter neravnovesje med estrogenom in progesteronom. Spet drugi strokovnjaki krivijo pomanjkanje vitamina E, vitaminov skupine B ter magnezija. Težave se tudi od ženske do ženske zelo razlikujejo; pri nekaterih jih poslabša stres, pri drugih denimo uživanje čokolade ali pijače s kofeinom, kot sta kava in kola. Težave so različne celo iz meseca v mesec, pojavijo se lahko le nekaj ur pred menstruacijo ali pa se začnejo že 14 dni prej. Pri večini žensk izginejo do konca menstruacije ali nekaj dni za tem.

Najprej samozdravljenje

Zdravniki svetujejo, da si težave zapisujete, saj je le tako mogoče ugotovili, ali so sploh povezane z menstruacijo. Zgodilo se je že, da je bila v ozadju resnejša bolezen, zato nikar vsega ne rešujte sami. Če pa imate blago obliko težav, lahko predmenstrualni sindrom ne le omilite, temveč tudi preprečujete z naslednjimi spremembami ... Preden se po navadi pojavi predmenstrualni sindrom ali ko se pojavi, se poskušajte čim bolj sprostiti. Privoščite si tople kopeli, ki jim dodate aromatično olje sivke. Jejte malo in pogosto, prehrana naj vsebuje veliko sestavljenih ogljikovih hidratov in vlaknin. Hrane ne solite preveč. Omejite uživanje čokolade in sladkarij ter uživanje kofeina. Pogosto pomaga dodatek vitamina B6, vendar bodite natančni pri odmerjanju, preveliki odmerki so škodljivi. Dodatki kalcija in magnezija blažijo napetost v dojkah in trebuhu, pripomorejo tudi k izboljšanju razpoloženja. Tudi nekatera zelišča v obliki čajev in kopeli učinkujejo blagodejno. Ob napetih dojkah, razdražljivosti in potrtosti pa dela čudeže svetlinovo olje.

Kalcij

Če vas mučijo napihnjenost in trebušni krči, uživajte več kalcija. Številne študije so dokazale, da kalcij blaži trebušne težave, saj sprošča trebušne mišice in živčna vlakna.

Sproščanje

Naučite se tehnik sproščanja, ukvarjajte se s sprostitveno vadbo, denimo jogo. Tudi telovadba, predvsem aerobna, zvišuje raven hormonov sreče, endorfinov.