nevihta, strele
Svet24.si

Maj prinaša plohe in nevihte. V teh krajih bo najbolj mokro

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje
Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

njena.si
njena.si njena.si
Zdravje
 

Takole ukrepajte, če kupite poškodovan izdelek

7. 12. 2017; 02.00
Avtor: V. M.
ženska izdelek

Ste šele doma ugotovili, da je izdelek poškodovan? foto: Profimedia

Kaj lahko naredite, če ste šele doma ugotovili, da ste kupili izdelek, ki nima obljubljenih lastnosti ali da je celo poškodovan? Na Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da lahko uveljavite potrošniške pravice. Tudi v primerih, ko ste kupili rabljen izdelek.

V svetovalni pisarni Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) vsako leto prejmejo največ vprašanj na temo uveljavljanja potrošniških pravic in sicer za primere, ko ima izdelek napako. ''Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom, zato se ne pustite prepričati v nasprotno,'' poudarja Majaž Jakin iz ZPS in pojasnjuje, da je potrebno o napaki prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. ''Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če pa ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate največ v enem letu od prevzema izdelka.”

Po pošti prejeli poškodovani izdelek

Kaj pa v primeru spletnih nakupov, ko izdelek prejmemo po pošti? Na ZPS pojasnjujejo, da v kolikor je potrošnik ob nakupu po spletu prejel poškodovan izdelek in je to šele naknadno ugotovil, bo težko dokazoval, da je škoda nastala v postopku dostave. Zato vsem potrošnikom svetujejo, da pred prevzemom izdelka natančno preverijo, ali je prejeti izdelek brezhiben, tudi če je sam paket nepoškodovan. ''Poškodovanih pošiljk naj ne sprejemajo, ampak jih nemudoma zavrnejo. Prej naj poškodbe tudi fotografirajo in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestijo prodajalca.''

Vašim 'muham' niso dolžni ustreči

Čeprav je na strani potrošnikov kar nekaj pravic, pa je potrebno poudariti, da ne gre za napako trgovcev, če ste si po nakupu premislili. ''Če vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, to ni stvarna napaka. To je eno pogostejših vprašanj potrošnikov, zato ponovno izpostavljamo, da je zmotno precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec v takšnem primeru vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal.''

foto: Profimedia

prejšnji članek
To je skrivnost dobrega kuhanega vina
Zdravje
To je skrivnost dobrega kuhanega vina
naslednji članek
FOTO: 50 idej za simpatično zavijanje daril
Zdravje
FOTO: 50 idej za simpatično zavijanje daril