foto: Profimedia
Evropska zakonodaja določa, da morajo biti izdelki na trgu varni. Slednje kakopak pričakujete tudi potrošniki, zlasti pri nakupu kozmetičnih in negovalnih izdelkov. A na spletu žal ni vedno tako, opozarja Zveza potrošnikov Slovenije.
Nakupovanje kozmetike po spletu je dokaj varno, če se ponudba nahaja na spletnih straneh s sedežem v EU. ''Evropska zakonodaja namreč določa, da morajo biti kozmetični izdelki varni in ne smejo vsebovati sestavin, ki so prepovedane oz. za katere velja omejitev pri uporabi. Označeni morajo biti skladno s predpisi, potrošnike pa pri nakupu varujejo tudi pravila, ki urejajo nakupe prek spleta,'' pojasnjujejo na ZPS.
Neustrezne sestavine, drugačne recepture znanih znamk
Kje potemtakem tiči težava? Gre za nakupe, ki jih potrošniki opravijo izven EU. Za lažji oris problematike strokovnjaki iz ZPS navajajo primer danskih kolegov, ki so kupovali v priljubljeni spletni trgovini s kozmetičnimi izdelki wish.com. Slednja ima sedež v ZDA, večina kozmetičnih izdelkov v ponudbi pa je s poreklom iz Kitajske.
Kot so po nakupu ugotovili strokovnjaki, več kot polovica izmed 39-ih izdelkov ni imela seznama sestavin (INCI seznam), ki je za kozmetične izdelke v EU obvezen. ''Na INCI seznamu morajo biti sestavine navedene po padajočem vrstnem redu, na prvem mestu je sestavina, ki jo je v izdelku največ. Seznam pa mora biti na izdelku oz. embalaži, če to ni možno, pa na prodajnem mestu ob izdelku.''
Poleg pomanjkljivih oznak, so prav tako ugotovili, da imajo nekateri kozmetični izdelki, ki jih dobro poznamo pri nas tudi drugačno recepturo. ''Konkretno: `legendarna´modra Nivea, kupljena prek wish.com, vsebuje dva visoko alergena konzervansa (methylisothiazolinone in methylchloroisothiazolinone), ki sta v izdelkih, ki jih ne speremo, prepovedana v EU od februarja 2017,'' pojasnjujejo na ZPS.
"Nakupov na spletni strani wish.com ne moremo priporočati. Veliko izdelkov ne ustreza standardom v EU, enostavno zato, ker nimajo seznama sestavin. Potrošnik ne ve, kaj je sploh v izdelku," opozarja Stine Müller iz danske potrošniške organizacije.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.