andreja novak Dobra karma

Pozor! Ta vikend je idealen čas za osvobajanje od...

clooney1 Svet24.si

FOTO: Clooney svoja dvojčka uči traparij, ki ...

pahor vojska vojaki bobo Reporter.si

Bi lahko Pahor postal generalni sekretar Nata? Na ...

koronavirus covid testiranje bobo2 Svet24.si

Petkove korona številke še ugodnejše od ...

20140310-00511851 Necenzurirano

S krajo identitete si je izplačeval dividende ...

elena-costrov Njena.si

Sanjski Gregor o tem, zakaj je v resnici izločil ...

Irena in Božo Njena.si

MasterChef: iz ozadja presenetila Irena in Božo

Ta živila spodbujajo nastajanje kolagena
| J.K.

Ta živila spodbujajo nastajanje kolagena

Po 20. letu prične tvorba kolagena upadati., Profimedia

Opažate, da vaša koža ni več tako gladka, čvrsta in sijoča? Poskrbite, da se bodo na vašem krožniku znašla živila, ki bodo spodbudila nastajanje kolagena …

Kolagen je glavna beljakovina vezivnega tkiva, opišemo ga lahko kot naravno telesno lepilo, ki veže in podpira telesna tkiva in notranje organe. Ker je odgovoren za lep videz kože, se njegovo pomanjkanje kaže v podobi manj prožne in suhe kože, brez leska. Pojavljati se pričnejo tudi gube, koža ni več tako čvrsta, gladka in sijoča.

Proces nastajanja kolagena v telesu se upočasni že zelo zgodaj, po 20. letu starosti. Ker struktura mreže, ki jo v koži tvorijo kolagen, elastin in fibroblasti s staranjem razpada, lahko tako na koži že zelo kmalu opazimo vidne spremembe.

Foto: Dreamstime - Po 20. letu prične tvorba kolagena upadati.

Obogatite vaš krožnik

Zalogo kolagena v telesu lahko dopolnimo z določenimi živili, ki spodbujajo nastajanje te cenjene beljakovine.

Morda niste vedeli, a vitamin C ima zelo pomembno vlogo pri gradnji kalogena, saj ne le, da povečuje njegovo nastajanje, preprečuje tudi samo razkrajanje beljakovine. Za bolj čvrsto kožo si tako privoščite zeleno papriko, pomaranče, limone, črni ribez, kivi, brokoli, ananas, mango, jagode, stročji fižol, brusnice, melone, lubenice, papajo, solato, beluši, špinačo itd.

Nastajanje kolagena povečuje tudi česen, soja in ostali sojini izdelki, ribe, ki vsebujejo maščobne kisline omega 3, zelena zelenjava, paradižnik ter rdeča zelenjava, ki vsebuje likopen.