1_10_300_posvetlit Svet24.si

Jan Plestenjak mu je podaril 3000 evrov vredno ...

Mladen Grdović Svet24.si

VIDEO: Mladen Grdović v Marezigah omagal na odru

18418X0073 Necenzurirano

Kako so nam ugrabili razpravo o prihodnosti ...

polwe20220513133644__DAX8337 Reporter.si

V SDS ni več nikogar, ki bi sprožil razpravo o ...

guberac jk Ekipa24.si

Po sledi škandala! Bodo Koprčani sploh igrali ...

poroka-na-prvi-pogled Njena.si

Zakonci v eksperimentu ne nosijo svojih oblačil

doncic Ekipa24.si

Dončić silovito začel drugo tekmo finala ...

Znaki, da jeste premalo
| BZ

Znaki, da jeste premalo

prehrana, Shutterstock

V želji po izgubi telesne teže se prevečkrat odločimo za napačno rešitev - prenizek vnos kalorij.

V današnjem času, ko je hitra, predelana in cenovno ugodnejša hrana vedno na voljo in se srečujemo z epidemijo debelosti, je doseganje in ohranjanje zdrave telesne teže velik izziv. Na splošno velja, da bo presežek kalorij v telesu povzročil kopičenje maščob in s tem povečanje teže, pri manjšem vnosu kalorij pa bo telo črpalo iz zalog, zato hujšamo. V želji po čim hitrejših rezultatih pa ljudje večkrat delamo napake, ki povzročijo prav nasprotne učinke. Ste vedeli, da je zelo pogosta napaka pri mnogih, ki si želijo lepšega videza telesa, pravzaprav premajhen vnos kalorij in podhranjenost?

S preskromnim vnosom hrane škodujemo sebi in svojemu telesu. Če telo dobi premalo hranil, začne za svoje potrebe po energiji uporabljati maščobe in tudi beljakovine, iz katerih so grajene mišice. Zato s stradanjem izgubljamo mišično maso, in ne maščobe. Manj mišic, počasnejši metabolizem, manj energije – in na koncu celo več kilogramov. Zelo neprijetna posledica, posebno če hočemo shujšati.

Foto: Shutterstock - Po kateri hrani raje posežete vi?

Kako torej veste, kdaj v svoji vnemi po izgubljanju teže pretiravate in si zato pravzaprav škodite?

Preveč misli o hrani

Preskakujete obroke

Boli vas glava

Nimate volje za gibanje

Nenehno ste lačni

Zelo ste razdražljivi

Čeprav prevelika telesna teža in prenajedanje povečujeta tveganje za zdravstvene težave, pomeni tudi podhranjenost resno grožnjo. To še posebno velja za hudo ali kronično omejitev kalorij. Za zdravo izgubljanje telesne teže torej poskrbite, da zaužijete 1300–1500 kcal na dan, predvsem pa posegajte po zdravi hrani – ob sadju in zelenjavi izberite tudi sestavljene ogljikove hidrate, polnozrnate izdelke, beljakovine in zdrave maščobe. Pozorni bodite na zgornje opozorilne znake, saj boste lahko v nekaterih primerih in ob intenzivnejši vadbi potrebovali tudi več hrane.