1_10_300_posvetlit Svet24.si

Jan Plestenjak mu je podaril 3000 evrov vredno ...

Mladen Grdović Svet24.si

VIDEO: Mladen Grdović v Marezigah omagal na odru

18418X0073 Necenzurirano

Kako so nam ugrabili razpravo o prihodnosti ...

polwe20220513133644__DAX8337 Reporter.si

V SDS ni več nikogar, ki bi sprožil razpravo o ...

guberac jk Ekipa24.si

Po sledi škandala! Bodo Koprčani sploh igrali ...

Popevka 2022 Odkrito.si

Poglejte, kdo vse bo prepeval na Popevki 2022!

doncic Ekipa24.si

Dončić silovito začel drugo tekmo finala ...

Kako slaba telesna aktivnost vpliva na zdravje?
| STA

Kako slaba telesna aktivnost vpliva na zdravje?

vadba, tek, hoja, dreamstime

Ob današnjem svetovnem dnevu gibanja Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) še posebej poudarja pomen zadostne telesne aktivnosti za ohranjanje in krepitev zdravja. Nezadostna telesna aktivnost namreč škodljivo vpliva na zdravje in je eden od vodilnih dejavnikov tveganja za umrljivost zaradi nenalezljivih bolezni, so opozorili na NIJZ.

Za ohranjanje zdravja odraslih je po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije potrebnih vsaj 150 minut zmerno intenzivne telesne dejavnosti na teden ali 75 minut visoko intenzivne telesne dejavnosti na teden oziroma ustrezna kombinacija obeh. Poleg tega je za odrasle priporočljivo, da vsaj dvakrat tedensko izvajajo vaje za mišično moč in vzdržljivost.

Rezultati raziskave o vplivu pandemije covida-19 na različna področja življenja prebivalcev Slovenije so namreč pokazali, da je tretjina odraslih manj telesno dejavnih kot pred epidemijo. NIJZ zato ob današnjem dnevu prebivalce poziva, da poiščejo obliko telesne dejavnosti, ki jih razveseli.

Foto: profimedia LIZA MAJA - gibanje narava

Pri uvajanju aktivnega življenjskega sloga pomaga že, če začnemo na tisti dan, ki je za nas najmanj stresen. Začnimo z manj telesne dejavnosti, sčasoma pa naj je bo več in naj bo bolj intenzivna. Če smo bili dlje časa nedejavni, lahko začnemo z nizko intenzivno dejavnostjo, kot je počasna hoja, svetuje zdravnica Anja Strmšek z območne enote NIJZ v Celju.

Odraslim priporoča petkrat tedensko vsaj pol ure hitre hoje, počasnega plavanja, lahkotnega kolesarjenja po ravnem terenu ali druge oblike zmerne telesne dejavnosti. Polurni odmerek zmerno intenzivne dejavnosti lahko razdelimo na več sklopov preko celotnega dneva. Pri tem naj posamezni sklop telesne dejavnosti traja najmanj deset minut.

Za izboljšanje zdravja je treba povečati zmerno telesno dejavnost na vsaj eno uro dnevno večino dni v tednu, je dodala. Po priporočilih naj posameznik izvaja 50 odstotkov vaj za vzdržljivost, 25 odstotkov vaj za moč in 25 odstotkov vaj za ravnotežje in gibljivost.