Življenjski slog
 

Slovenske železnice pomembno prispevajo k varovanju okolja: od letos z brezogljičnim prevozom potnikov in tovora z vsemi električnimi vlaki

17. 9. 2024; 14.30
Avtor: Oglasno sporočilo
Splet 1-brez CO2
Slovenske železnice se zavzemajo za spoštovanje najvišjih standardov varstva okolja. Pri sledenju strateškega cilja za znižanje izpustov CO2 transportnega sektorja, je od letošnjega leta narejen pomemben korak z naročilom električne energije, ki je 100% pridobljena iz obnovljivih virov energije. To omogoča brez ogljični prevoz potnikov in tovora z vsemi električnimi vlaki v potniškem in tovornem prometu.

Skrb za ohranjanje okolja je del etičnega kodeksa Slovenskih železnic in predstavlja pomemben del družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Pri ravnanju z okoljem je temeljni pristop preprečevanje vseh vrst onesnaževanja okolja že na izvoru njihovega nastajanja. Okoljska in varnostna tveganja, ki bi posledično lahko vplivala na okolje, želijo na Slovenskih železnicah zmanjšati na najmanjšo možno mero.

Zadnji statistični podatki Evropske komisije kažejo, da železniški promet predstavlja le 0,4 odstotka emisij toplogrednih plinov iz prometa. V Sloveniji se v prometnem sektorju letno porabi 36 odstotkov vse energije. Od porabljene energije v prometu 99 odstotkov pade na fosilna goriva, zato železnica predstavlja učinkovito alternativo drugim vrstam prevoza.

Po izračunih ogljičnega odtisa (Vir Letno poročilo SŽ 2023 in Evropska okoljska agencija https://www.eea.europa.eu/publications/rail-and-waterborne-transport/rail-and-waterborne-best/d3b-eea-ghg-efciency-indicators/view) potniški vlak letno proizvede skoraj petkrat manj CO2 kot avtomobil. Tovorni vlak pa kar štirinajstkrat manj kot tovorno vozilo na cesti. Potniški vlak SŽ je tako v preteklem letu porabil 31 gCO2e/PKM, medtem ko avtomobil kar 143 g CO2e/PKM. Tovorni vlaki, ki v večji meri kot potniški vozijo po elektrificiranih progah, pa so porabili 10 g CO2e/NTKM, medtem ko tovorna vozila v cestnem prometu kar 140 g CO2e/NTKM.

Od letošnjega leta pa so Slovenske železnice za vse električne vlake v potniškem in tovornem prometu naročile elektriko iz 100-odstotnih obnovljivih virov, kar pomeni 100-odstotno zeleno energijo in praktično nič CO2. To pomeni občutno dodatno zmanjšanje ogljičnega odtisa v železniškem potniškem in tovornem prometu. V potniškem prometu Slovenskih železnic se tako ocenjuje v letošnjem letu napram lanskemu letu za okoli 50 odstotokov manjši ogljični odtis, v tovornem pa za okoli 83 odstotokov manjši ogljični odtis po tržni metodi izračuna emisij.

Raba energije in ogljični odtis sta za Slovenske železnice zelo pomemben kazalnik na področju stroškov in zaščite okolja. Železniški promet je izjemno energetsko in okoljsko učinkovita vrsta prometa, zato je v času razogljičenja prometa v svetu izjemno privlačen in promoviran kot trajnostni način prevoza. V prejšnjih letih 50 odstotkov in od začetka letošnjega leta kar 100 odstotkov električne energije, ki jo porabijo električna tirna vozila Slovenskih železnic, je pridobljenih iz obnovljivih virov energije. To pri prevozu tovora in potnikov železniškemu sistemu omogoča znatno manjši ogljični odtis.

Železnice so trenutno edina panoga v prometu, ki lahko zagotovi, komercialni brezogljični prevoz potnikov in tovora, zato ima železnica pri zelenem prehodu začetno prednost, katero je smiselno izkoristit tudi na nivoju države.

Železniški promet je statistično tudi bolj varen v primerjavi s cestnim prometom, zato verjamemo, da je železniški promet naša varna in okolju prijazna prihodnost.

prejšnji članek
Kakavovo maslo za lepoto in sijaj
Moda&Lepota
Kakavovo maslo za lepoto in sijaj
naslednji članek
Kaj o vas razkrijejo težave z zobmi?
Zdravje
Kaj o vas razkrijejo težave z zobmi?
#nasazenazenska
nasazenazenska

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.