Če boš preostanek toplih dni izkoristila za pobeg v Srbijo, natančneje v Beograd, potem ti obljubljamo, da ti to mesto ponuja številne kotičke, kjer boš lahko na plan spustila svojo ljubezen do kulture, zgodovine, lepote ... Če si recimo ljubiteljica starih avtomobilov, potem je tam tudi kraj, ki je namenjen predvsem tebi.
V senci lip v strogem središču mesta, na ulici Majke Jevrosime, stoji najmlajši v nizu tehniških muzejev v Srbiji. Muzej oldtimerjev se nahaja v "Moderni garaži", zgradbi s kulturno vrednostjo, ki se je uvrstila na seznam krajev, ki si jih moraš ogledati med obiskom srbske prestolnice. Kot prva javna garaža v središču mesta je bila po načrtih arhitekta Valerija Staševskog zgrajena leta 1929. Muzej sta osnovala Beograjska mestna skupščina in nekdanji srbski minister za kulturo Bratislav Petković, ki je tudi zbiratelj in lastnik zbirke zgodovinsko pomembnih avtomobilov in arhivskega gradiva o razvoju domačega avtomobilizma.
Prav v tem muzeju je tudi del Petkovićove zbirke – 40 avtomobilov, ki so del njegove kolekcije sedemdesetih avtomobilov. V oktanski oazi ljubiteljev oldtimerjev hranijo tudi redke primerke, kot sta avtomobil s tremi kolesi in karoserijo iz jesenovega lesa Marot-Gardon iz leta 1897 in pa Jaguar MK2, prvi športni luksuzni avtomobil iz leta 1963.
V razstavljeni kolekciji so še drugi redki dragulji, ki imajo poseben pomen pri spoznavanju razvoja in napredka avtomobilizma tako pri nas kot v svetu. Omembe vreden je še francoski Charron iz leta 1908, z lesenimi "platišči" in luksuzno leseno obliko karoserije landaulet, ročno izdelano po naročilu. V zbirki je še Fordov model T iz leta 1925, prvi avtomobil izdelan v veliki seriji in na tekočem traku.
Razstava zajema avtomobile iz 50., 60., in 70. let 20. stoletja, med njimi sta na primer Mercedes 300 C – kabriolet D, znan kot Adenauer iz leta 1956 (proizvedli so jih le 51) in pa kabriolet Cadillac de Ville iz leta 1957 z osemvaljnim motorjem in samodejnim menjalnikom. V svojem času je bil to ekstravaganten avtomobil z avtomatskim pomikom strehe, oken in električno nastavljivimi sedeži.
V kolekciji so še originalni in restavrirani modeli: Ford iz 1902, Lancia Lamda iz 1925, Citroën B10 iz 1926, Buick 28-58 Opera coupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938 in številni drugi.
Poleg avtomobilov si lahko v muzeju ogledaš tudi stara vozniška dovoljenja, registrske tablice, avtoradie, hupe, luči, orodje, plakate in prve oglase, prve prometne predpise in zakone, pa tudi zanimivo zbirko fotografij. Obiščeš pa lahko tudi knjižni kotiček in videoteko.
Muzej je odprt vsak dan med 11. in 19. uro, razen ob ponedeljkih in praznikih.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.