Odprta kuhna foto: Promocijski material
Očarljiva kulinarična tržnica Odprta kuhna bo v svojo 8. sezono v petek, 20. marca, na Pogačarjevem trgu v Ljubljani vstopila povsem brez plastike. Odslej bodo namreč v biorazgradljivih in povratnih materialih poleg jedi stregli tudi pijačo, iz prodaje bodo umaknili vso ponudbo, ki je bila na voljo le v plastenkah, obiskovalce pa intenzivneje spodbujali k uporabi lastne embalaže za večkratno uporabo.
»Veliko ukrepov, ki prispevajo k trajnostni naravnanosti dogodka, smo vpeljali že prejšnja leta, zdaj pa gremo do konca. Kot največji kulinarični dogodek in ena najbolj obiskanih turističnih znamenitosti želimo delovati kot pobudniki trajnostne usmeritve javnih prireditev,« je pred začetkom nove sezone odločno naznanil Lior Kochavy, soustanovitelj Odprte kuhne, in napovedal še eno dobrodošlo in težko pričakovano novost – uvedbo brezgotovinskega plačevanja z različnimi kreditnimi in debetnimi karticami, ki ga na vseh dogodkih Odprte kuhne po Sloveniji podpira Mastercard.
Številke so neizprosno zgovorne
V času priprav na novo sezono si organizatorji priljubljene kulinarične tržnice vedno želijo ustvariti kaj novega, izpostaviti kakšen nov vidik in nadgraditi ponudbo. »Letos smo si za cilj postavili, da Odprta kuhna postane vzor okolju prijazne prireditve in s pozitivnim zgledom pokaže, da je tudi najbolj zakoreninjene navade in ravnanja mogoče postopoma spremeniti,« je poudarila Alma Kochavy, soustanoviteljica Odprte kuhne, Lior Kochavy pa je dodal: »Pred odgovornostjo, ki jo imamo do okolja, si ne moremo zatiskati oči, številke so neizprosno zgovorne. Dogodke Odprte kuhne po Sloveniji vsako sezono obišče več sto tisoč ljudi, ki jim naši gostinski ponudniki postrežejo blizu milijona porcij hrane. Ker so krožniki in pribor že nekaj let iz biorazgradljivih materialov, smo naravi samo s tem prihranili obremenitev z več milijoni kosov plastike.«
Hrana tudi za domov
Da bi zmanjšali vpliv, ki ga ima Odprta kuhna na okolje, že nekaj sezon veliko pozornosti posvečajo pravilnemu ločevanju odpadkov. Pri tem v Ljubljani sodelujejo s svetovalci iz JP Voka Snaga, združenje Slovenska filantropija pa po vsakem dogodku v prestolnici prevzame neporabljene sestavine in jedi ter jih razdeli pomoči potrebnim, medtem ko v Celju za viške hrane poskrbi Javni zavod Socio. Poleg popolne izločitve plastike so za letos pripravili še eno trajnostno naravnano novost, in sicer zeleno stojnico, na kateri bodo obiskovalci lahko kupili prikupne posodice, pribor in druge izdelke za večkratno uporabo, povezane s postrežbo in shranjevanjem hrane. »Ko smo pred osmimi leti začeli z organizacijo Odprte kuhne, smo namreč izhajali tudi iz ideje, da lahko obiskovalci na dogodku izberejo hrano za domov in se tako ob koncu tedna nekoliko razbremenijo domače kuharije. Z novo ponudbo embalaže za večkratno uporabo bo to še lažje storiti,« je opisala Alma Kochavy.
Kam gredo odpadki?
Za odpadke z Odprte kuhne, ki bodo večinoma končali v zabojnikih za biološke odpadke, bo poskrbel Ljubljanski regijski center za ravnanje z odpadki (RCERO Ljubljana). Z uporabo najsodobnejše in trajnostne tehnologije za ravnanje z odpadki v evropskem merilu bodo odpadke tam predelali v kompost, elektriko in toploto. V ostalih mestih, kjer gostuje Odprta kuhna, nadaljnja obravnava odpadkov poteka v sodelovanju z lokalnimi komunalnimi službami in zbirnimi centri.
Projekt bo skozi sezono rasel
»Z vpeljanimi novostmi želimo pokazati, da lahko z dobro organizacijo in predanostjo vsi dogodki postanejo trajnostno naravnani,« je k ukrepanju spodbudil Lior Kochavy. V skladu s tem načelom bodo še pred poletjem vpeljali dodatne korake, s katerimi bodo skušali zagotoviti, da bo koncept trajnosti vpleten v vse vidike Odprte kuhne.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.