Kultura
 

Pobeg v petdeseta leta 20. stoletja

27. 9. 2019; 17.00
Avtor: T.P.
Iva Krajnc Bagola in Aljoša Bagola

Aljoša Bagola ves večer ni mogel odmakniti pogleda od svoje žene, igralke Ive Krajnc Bagola. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Za prvo premiero nove sezone na Mali sceni so v MGL izbrali komično dramo Dragi, doma sem!, ki se dotika različnih oblik feminizma.

Nastopajoči so za prikazano poželi dolgotrajen bučen aplavz občinstva, Iva Krajnc Bagola pa je tako zelo navdušila svojega moža, kreativnega direktorja Pristopa Aljošo Bagolo, da ji je hvalnice (posvem upravičeno, saj je bila zares izvrstna) pel še ves večer, nato pa jih je izrazil še prek Facebooka.



„Nisem najbolje izurjen v izkazovanju pocukrane naklonjenosti. A vloga Judy, ki jo je ustvarila in včeraj premierno uprizorila moja žena, je tako igralsko izjemna, da sem ponosen, presunjen in pretresen hkrati. V centrifugi vsakdanjega življenja in obveznosti, kjer si nadrobimo hitrih pozornosti in površnih interakcij, včasih pozabljamo, da živimo z nekom tako izjemnim, enkratnim in neponovljivim. Čestitke, draga Iva Bagola. In čestitke vsem igralcem in ustvarjalcem za izvrstno predstavo Dragi, doma sem!,“ je Aljoša zapisal na omenjenem družbenem omrežju.

Uroš Smolej in Tjaša Železnik nista samo sodelavca, ampak tudi velika prijatelja. foto: Marko Vavpotič, M24.si

V uprizoritvi poleg Ive igrajo še Bernarda Oman, Jure Henigman, Tjaša Železnik, Uroš Smolej in Viktorija Bencik Emeršič v alternaciji z Mirando Trnjanin. Delo Laure Wade je v prevodu Tine Mahkota na oder postavila mlada režiserka Nina Šorak, dramaturginja je bila Eva Mahkovic, za likovno podobo so poskrbeli scenograf Branko Hojnik, kostumografka Ina Ferlan, avtorica videa Pila Rusjanin in oblikovalec svetlobe Andrej Koležnik, glasbo je prispeval Laren Polič Zdravič, za govor pa je skrbela lektorica Maja Cerar. Pri nastajanju uprizoritve sta sodelovali še asistentka dramaturginje Taja Lesjak Šilak in asistentka scenografa Sara Slivnik.



O predstavi

Osemintridesetletna Judy, ki je imela včasih zahtevno, a dobro plačano delo v finančnem svetu, si je pred nekaj leti izbrala povsem drugačen način življenja: pustila je službo in se odločila, da bo postala gospodinja. Ne zgolj gospodinja –svoje življenje bo živela, kot da nismo na koncu drugega desetletja 21. stoletja, temveč v petdesetih letih 20. stoletja. Njeno stanovanje je prepričljiva podoba petdesetih let: na okna je obesila ročno izdelane zavese, v kuhinjo postavila star hladilnik, oblečena je v vintage new look obleke, možu Johnnyju pripravlja malico za v službo, kuhinjske pipe čisti z limono, obiskom pa streže domače koktajle. Dosledno slediti petdesetim je sicer težko, zato ima Judy nekje v stanovanju skrit prenosni računalnik, predelan televizor pa predvaja tudi DVD-je, vendar sta Judy in Johnny, kot pravita sama, kljub temu boleče srečna. Judy ima prijateljico Fran, ki hodi v službo, a si njen mož Marcus želi, da bi tudi ona samo še gospodinjila. Judyjina mama Sylvia, ki je Judy vzgajala v komuni, v kateri so se posebej zavzemali za enakost spolov, pa je razočarana, da njena hčerka ne zna ceniti feminizma. In vendar Judy zase pravi, da je feministka –feministka, ki živi morda nekonvencionalno, a vendarle v skladu z lastno izbiro …

Režiserka Nina Šorak se je z ekipo posvečala predvsem vprašanju feminizma. Leto 2018 je bilo namreč leto gibanja #jaztudi, ki je polariziralo javno mnenje, poleg tega pa se beseda feministka v splošnem pogovornem diskurzu –paradoksalno –še vedno prepogosto uporablja slabšalno in kot oznaka za nekaj radikalnega. Vprašanje, kako izbrati tisto obliko feminizma, ki bi žensko v današnjem svetu določila kot resnično, pristno, dovolj feministko, se zato zdi skoraj nemogoča naloga. Oblike feminizma iz 20. in 21. stoletja ter njihove izbire so na določeni točki razvoja v nasprotju z neko drugo izbiro, zaradi nasprotij med manjšinskimi ideologijami pa imajo ponavadi koristi večinske. Individualno definicijo feminizma, kakršno je na primer našla Judy, je v kapitalizmu Zahodne Evrope težko podati, mogoče celo nevarno.

Besedilo ene najpogosteje uprizarjanih in nagrajenih britanskih dramatičark svoje generacije Laure Wade (1977), ki ga je navdihnila fetišizacija domačnosti in raznih nostalgičnih vsebin popkulture, kot so kuharske oddaje in tekmovanja v peki, je bilo krstno uprizorjeno junija 2018 v britanskem Nacionalnem gledališču v Londonu. Uprizoritev je prejela zelo pohvalne ocene, avtorica pa aprila 2019 nagrado Laurence Olivierza najboljšo komedijo.

Igralec Jure Henigman s starši in ženo Urško. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Bernardi Oman je za vlogo čestitala tudi kolegica iz kranjskega gledališča Darja Reichman, ki se je nedavno vrnila iz Maroka.

Bernardi Oman je za vlogo čestitala tudi kolegica iz kranjskega gledališča Darja Reichman, ki se je nedavno vrnila iz Maroka. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor je režijo zaupala mladi režiserki Nini Šorak.

Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor je režijo zaupala mladi režiserki Nini Šorak. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Igralec Filip Samobor in skladatelj Laren Polič Zdravič

Igralec Filip Samobor in skladatelj Laren Polič Zdravič foto: Marko Vavpotič, M24.si

V slavnostno torto sta zarezali Nina Šorak in Iva Krajnc Bagola.

V slavnostno torto sta zarezali Nina Šorak in Iva Krajnc Bagola. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Igralec Bojan Emeršič, ki je prišel pogledat svojo ženo Viktorijo Bencik Emeršič, je ob prihodu takole pozdravil direktorico in umetniško vodjo MGL Barbaro Hieng Samobor.

Igralec Bojan Emeršič, ki je prišel pogledat svojo ženo Viktorijo Bencik Emeršič, je ob prihodu takole pozdravil direktorico in umetniško vodjo MGL Barbaro Hieng Samobor. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Premiera je bila tokrat dvojno slovesna: na ta dan se je namreč rodila prevajalka Tina Mahkota.

Premiera je bila tokrat dvojno slovesna: na ta dan se je namreč rodila prevajalka Tina Mahkota. foto: Marko Vavpotič, M24.si

Literarna zgodovinarka Manca G. Renko in voditeljica Ula Furlan

Literarna zgodovinarka Manca G. Renko in voditeljica Ula Furlan foto: Marko Vavpotič, M24.si

Viktorija Bencik Emeršič in Bernarda Oman sta bili zelo veseli popremierskih čestitk.

Viktorija Bencik Emeršič in Bernarda Oman sta bili zelo veseli popremierskih čestitk. foto: Marko Vavpotič/M24.si

Ustvarjalci uprizoritve Dragi, doma sem!

Ustvarjalci uprizoritve Dragi, doma sem! foto: Marko Vavpotič, M24.si

Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor s hčerko Ano in sinom Filipom.

Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor s hčerko Ano in sinom Filipom. foto: Marko Vavpotič, M24.si

prejšnji članek
Obletnica poroke se ni odvila po načrtih
Svet slavnih
Obletnica poroke se ni odvila po načrtih
naslednji članek
Indira bo svoje znanje preizkusila na Milijonarju
Svet slavnih
Indira bo svoje znanje preizkusila na Milijonarju
#nasazenazenska
nasazenazenska

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.