alec baldwin1 Svet24.si

Po tragični nesreči se je oglasil Alec Baldwin

avstrijska policija, policijski trak, splošna, dunaj, streljanje Svet24.si

Iz stanovanja se je vil neznosen smrad, izpod vrat...

franci matoz, dimitrij zadel Svet24.si

Odstopila uprava Luke Koper

janez jansa pl7 Reporter.si

Ljerka Bizilj: Janšo težko razumem, da se mu ob ...

435a62c1e58e3dccd8f42ad04a5addda Necenzurirano

Je to okoljska mafija? To je novo Vizjakovo darilo...

11 11 Odkrito.si

11:11 - se vam je že zgodilo?

doncic young pm Ekipa24.si

Kakšna zaušnica DALLASU in Dončiću na prvi ...

Poslovite se od žuljev, otiščancev in bradavic
| T.D.

Poslovite se od žuljev, otiščancev in bradavic

Profimedia

Kar 80 odstotkov žensk ima težave z nogami, zlasti prizadenejo tiste, ki veliko stojijo. A brez skrbi, z našimi nasveti bodo bolečine v nogah preteklost.

Povprečen človek v življenju prehodi okoli 120 tisoč kilometrov, to je trikrat okoli sveta. In s čim se zahvalimo nogam za takšno požrtvovalnost? Tlačimo jih v preozke hlače in neudobno obutev ter smo zelo mačehovski pri njihovi negi. Komaj kdaj jim privoščimo kakšno nožno kopel, kaj šele, da bi jih natrli z blagodejno osvežilno kremo. In posledice?

Žuljem se lahko izognemo

Preozka ali nova obutev nas ob prvem nošenju hitro odrgne in že je tu žulj, ki se pri vsakem tretjem človeku lahko spremeni v pravo nadlogo. Obliži zoper žulje (na primer compeed ali gehwohl) pospešijo celjenje, poleg tega vsrkavajo tekočino, ki se izceja iz žulja. Dodaten nasvet: preden obujete nove čevlje, si natrite kritična mesta z vazelinom. To preprečuje drgnjenje in nastanek žuljev.

Zakaj nastanejo kurja očesa?

Prsti v visokih petah silijo naprej in se v konici stiskajo skupaj. To moti prekrvitev, povzroča težave z venami in krčnimi žilami. Na dolgi rok se lahko razvijejo hrustančne okvare v sklepih in deformira nožni palec.

Preozki in koničasti čevlji ne povzročajo le žuljev, ampak tudi kurja očesa. Pomaga pa tole: pet zdrobljenih protibolečinskih tablet z acetilsalicilno kislino zmešajte s pol čajne žličke limoninega soka in ravno toliko vode. Mešanico nanesite na kurje oko in pustite učinkovati 10 minut, nato oko zdrgnite s pilo. Uporabite lahko tudi obliže za kurja očesa, ki so na voljo v lekarnah ali drogerijah.

Foto: Dreamstime - Žulji in otiščanci so pogosti pri novi obutvi.

Nalezljive bradavice in glivice

Virusi, ki povzročajo bradavice, so ravno tako nalezljivi kot glivice. In pri obojih velja: v tujih prostorih ne hodite bosi. Če kljub temu na vaših stopalih zrastejo bradavice, si pomagajte s tinkturo s salicilno kislino ali uporabite pršilo, ki bradavico zamrzne. Za preganjanje glivic pa v lekarni povprašajte po antimikotičnih pripravkih, ki so ob redni uporabi najboljša rešitev glivičnih težav.

Deformacija nog

Deformacije stopal so lahko prirojene ali pridobljene. Glavni vzrok poleg neprimerne obutve (visoke pete, preozki čevlji) je čezmerna telesna teža, ki sili stopalo v neprimeren položaj, zato se pojavijo deformacije, kot so platfus, pretirano izbočena kost nožnega palca, previsok ali prenizek nartni lok in podobno. Prizadeti obvezno obiščite ortopeda, da bo s kirurškim posegom omilil vaše težave.

Pogosteje zamenjajte čevlje

Boleče noge po dolgem dnevu niso nobena redkost, zlasti pri poklicih, ki zahtevajo dolgotrajno stanje ali veliko hoje. Če vas noge pečejo, pa je to lahko začetek hujših težav. Zato ukrepajte pravočasno: omislite si ortopedsko obutev ali pa v čevlje namestite dodatne blazinice za udobje. Še boljše pa bi bilo, da bi čim več hodili bosi.

Blagodejne vaje za boleča stopala

Prva vaja: Stojte vzravnano, z nogami skupaj. Dvignite se na prste in položaj zadržite nekaj sekund. Vrnite se v izhodišče. Ponovite vsaj 10-krat. Druga vaja: Stojte vzravnano, na prstih. Izmenično dvigujte desno in levo nogo, in sicer toliko, da v kolenih ustvarite pravi kot. Ob dvigu mora biti stegno vzporedno s tlemi. Tretja vaja: Sedite na rob stola in se z rokami primite ob sedalo. Dvigajte stopala na prste in vajo ponovite vsaj 10-krat. Četrta vaja: Sedite na stol in pod vsako stopalo namestite gumijasti masažni ježek. Valjajte ju pod stopali pet minut. Peta vaja: V sedečem položaju z nogo rišite po tleh osmico. Ponovite 10-krat z vsako nogo.