foto: moski
Tržne raziskave pravijo, da se v zadnjih letih veliko moških najraje neguje z večnamenskimi izdelki, saj ob poplavi najrazličnejših kozmetičnih pripomočkov o negi in kozmetiki pravzaprav ne želijo preveč razmišljati. Kako pa so zase skrbeli skozi zgodovino?
Stari Egipt – dišeča olja in črtala za oči
Aristokrati in moški višjega sloja so si redno in temeljito odstranjevali dlake po vsem telesu in glavi, se dišavili z dragocenimi olji in ličili po ustnicah, okoli oči in po nohtih. Dišeča mazila za telo so služila tudi kot zaščita pred močnim soncem in vetrom.
Stara Grčija –lep videz za izpopolnjeno življenje
Atletsko, skrbno negovano in celo odišavljeno moško telo ni bilo zgolj ideal, skrb za zunanji videz je veljala za sestavni del notranje izpopolnjenosti vsakega moškega. Aleksander Veliki naj bi se med potovanjem po Aziji navdušil nad tamkajšnjimi moškimi ličili in dišavami, zato je v Atenah ustanovil botanični vrt z dišavnicami, v katerem so razvijali negovalne izdelke. Pojavijo se prve brivnice.
Stari Rim – blatne kopeli s krokodiljimi izcedki
Izdelki za moško nego so med ostalim vključevali uporabo ječmenove moke in masla, iz katerih so delali piling in se s tem borili proti mozoljem. Stari Rimljani so cenili negovalne učinke blatnih kopeli s krokodilji izcedki, pedikure in masaž. Tudi oni so se ličili okoli oči, ob tem pa so si v nekem obdobju celo množično barvali lase na svetlo.
Srednji vek
Kot splošni razvoj družbe je v tem temačnem obdobju zamrla tudi nega obraza in telesa.
Renesansa in barok – rdeča šminka za zdrav videz
Moški so se ponovno spoznali z ličili in negovalnimi izdelki. Privoščili so si obrazne maske iz jajc in medu ter vinske kopeli proti staranju. Bel puder in rdeča šminka na obrazu sta simbolizirala uglajenost in zdravje. Pri tem so za najbolj razkošne veljali Francozi. Posebno omembo si zasluži francoski vladar Ludvik XIV., ki se je v zgodovino zaradi mnogih anekdot zapisal kot eden od najmanj higieničnih ljudi vseh časov.
19. stoletje – lasni vložki
V Združenih državah Amerike so moški začeli uporabljati prve lasne vložke za prekrivanje plešavosti. Ob koncu stoletja so se pojavili tudi prvi deodoranti.
20. stoletje – v trgovino samo ženske
V tridesetih letih se je zaradi kritičnih družbenih razmer in novega pojmovanja »prave« moškosti pojavil odpor moških do javnega ubadanja z negovalnimi izdelki, ženske začnejo skrbeti za videz in nego, kar pa nima negativnega vpliva na razvoj moške kozmetične industrije.
2000 – pojav metroseksualca
Skrbno negovani, počesani in modno ozaveščeni moški postane nova norma, neuradni glavni ambasador pa nogometaš David Beckham.
2012 – brkači in bradači
Moški ponos po več desetletjih zatišja s pojavom tako imenovane hipsterske mode ponovno postanejo brki in dolga, košata brada. Oboje je deležno skrbne nege.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.