pokol-v-šoli-vladislava-ribnikarja, obletnica-pokola
Svet24.si

Srbija pred obletnico krvavega poboja v beograjski šoli

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje
Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

njena.si
njena.si njena.si
Moda&Lepota
 

Trajnostna oblačila s posebno zgodbo

8. 12. 2021; 08.00
Avtor: Katja Kaja Mejač
Tivoli clothing

Tivoli clothing foto: Tivoli clothing

V poplavi kosov oblačil hitre mode se tudi v Sloveniji najdejo biseri, ki spoštujejo pravično poslovanje in proizvodnjo. Hkrati pa so še brezčasni, privlačni na pogled in kakovostni. Med njimi je zagotovo tudi blagovna znamka Tivoli, znamka oblačil, za katero stojita Ajda Metlikovič in Sara Isa Djukanovič. Podjetnici, materi in ljubiteljici brezčasne mode. O ideji, viziji in pogledu na modo smo se pogovarjali z eno od soustanoviteljic blagovne znamke Saro Iso.

Ideja, ki se skriva za blagovno znamko gre v resnici v koraku s časom, v katerem iščemo izdelke iz okolja, v katerem živimo in v katerem strmimo h ekološki in trajnostni proizvodnji. Ajda in Sara Isa pa sta svojo znamko, ki sta jo na trgu prvič predstavili jeseni leta 2018, opisali in zasnovali ravno v tem slogu: Tivoli je blagovna znamka trajnostnih otroških oblačil, ki jih navdihuje lokalna zgodba in temelji na načelih poštene proizvodnje, okolju prijaznega odnosa in izvrstne izdelave. Poseben pomen dajejo udobju, estetiki, kakovosti in trajnosti. Trpežna in natančno oblikovana oblačila pa otrokom omogočajo, da se sprostijo in se prosto gibljejo. S svojim subtilnim in hkrati edinstvenim slogom pa oblačila blagovne znamke omogočajo, da v njih zasije otroška naravna lepota. 

Ideja za skupen projekt je nastala, ko sta se po nekaj letih spet združili zaradi otrok. Ajda in Sara Isa se namreč poznata še iz najstniških let, a so se njune poti za nekaj časa ločile v času študija. Kaj pa ime znamke? »Težko je bilo izbrati ime, kot da bi ga izbirali za otroka. V enem trenutku sva rekli Tivoli, čeprav sva se zavedali, da je Tivoli pogosto ime in sva vedeli, da  če bova želeli zaščititi bo težko. Tivoli naju veže na otroštvo, tam sva hodili, ko sva se o tem pogovarjali.« 

Odmik od hitre mode

»Osnovna ideja je ta, da se odmakneva od hitre mode, ki obstaja za odrasle, občasno pa tudi za otroke. Da se tudi takšna otroška moda vrne, kar pri nas ni tako zelo razširjeno, v tujini in Evropi sicer je, v Sloveniji pa ni veliko take ponudbe. Torej nekaj, kar je je zelo enostavno in res za male otroke. Gre za neoporečne materiale, pri vseh kolekcijah gre za organski bombaž, in da je celotna zgodba izvedena v Sloveniji. Od začetka, razen materiala, vse je zašito v Sloveniji v manjših proizvodnjah in da so kroji brezčasni. Da niso samo trendi, ki se menjavajo tudi dvakrat letno, da je nekaj brezčasno in istočasno narejeno kakovostno in da se vrnemo k temu, da lahko ta oblačila nosi več generacij oziroma da se lahko pospravi za lastne otroke,« nam je o osnovni idej blagovne znamke in oblačil, ki jih ponujata, povedala Sara Isa Djukanovič, ki sicer prihaja iz produkcijskih vod, Ajda pa je modna oblikovalka, študirala je namreč modo in tekstilne materiale. 

Odlično se dopolnjujeta

Sara Isa poudarja, da se z Ajdo pri vodenju znamke in ustvarjanju kolekcij odlično dopolnjujeta. »Pogovoriva se o tem, v katero smer bi šli, ali greva v kroj novih oblekic, štartava skupaj, nato ona zriše nekaj predlogov, o katerih se pogovoriva, kaj nama je všeč, kaj se nama zdi praktično in potem izbereva. Skupaj izbereva materiale, načeloma kar veliko narediva skupaj, razen same osnove, kjer ima ona tisto potrebno znanje za izris skic. Na koncu pa se dobro dopolnjujeva, prihajam iz produkcijskega ozadja, kjer je veliko organizacije in to že vrsto let počnem.« Pri sami proizvodnji pa jima pomaga zunanja sodelavka Katarina, ki ima svojo šivalnico in že več kot 25 let izkušenj. Glede krojev in kolekcije jima svetuje izvedbeno, predvsem kaj morata prilagoditi glede same izdelave, nato pa tudi izpelje in nadzoruje proizvodnjo. 

Kakovost in cena

Modni kosi blagovne znamke Tivoli so ravno zaradi celotne zgodbe, ki se za njimi skriva, višjega cenovnega razreda. Nižja cena niti ni mogoča, saj želita slediti ideji, da vse skupaj potega po pravični poti. »Če želiš, da so ljudje pravično plačani, da gre za pravičen material, da je cela zgodba pravična, ne more biti drugače. Kar pa je problematično na našem trgu, saj ljudje niso pripravljeni plačati toliko za otroško oblačilo, saj jih otroci hitro prerastejo. Hkrati pa je veliko ponudbe hitre mode in ni te ozaveščenost. Kar se otroške mode tiče. Kar se odrasle mode tiče, se mi vseeno zdi, da se vse skupaj nekoliko premika, a je še vedno zelo majhen trg v Sloveniji.« Ob tem dodaja, da se zaveda, da tudi v Sloveniji že nista zaobljeli celotnega tega in da tudi v Slovenji še obstaja tista kupna moč, a do nje pristopata počasi. Tivoli je namreč njun projekt, ki ga ustvarjata poleg svojih primarnih zaposlitev. Po drugi strani pa je po mnenju Djukanovič v Sloveniji še ena težava - dejstvo, da nekateri, ki imajo dovolj financ in dajo več denarja za otroška oblačila, raje posegajo po že uveljavljenih in poznanih znamkah. 

Vpliv babice

Sara Isa primarno ustvarja v čisto drugih vodah, saj že več kot petnajst let ustvarja v filmski in oglaševalski produkciji. A to ne pomeni, da ji trajnostna moda ni od nekdaj blizu. »Že od nekdaj, ko sva bili za Ajdo mlajši, sva vedno nekaj delali. Tudi od doma imam vpliv, ker je moja babica veliko šivala in nam je vedno ustvarjala stvari. Nekater oblekce imam še zdaj in jih zdaj nosi moja hči. Tudi moja mami je prišparala malo boljše obleke, ki sva jih s sestro nosili, potem jih je moja nečakinja in zdaj jih moja hči. Seveda je babica naučila šivati tudi mene in kostum za maškare za hči še vedno sešijem, ker se mi zdi lepo, da to še vedno ostane.« 

Sicer imata oble skupaj tudi tri hčere, Sara Isa pet let in pol staro Ivano, Ajda pa malo starejši Nino in Almo. Tudi njun podmladek pa rad nosi kose oblačil, ki so plod idej njihovih mater. »Moja Ivana, ki je najmlajša, jih zelo rada nosi in jih ima zelo rada. Tudi Ajdina starejša, Nina, jih ima rada. Se mi zdi, da je ta slog tudi ponotranjila. Njena mlajša hči Alma pa je trenutno v fazi hlač,« v smehu še zaključi Sara Isa. Ob tem pa je potrebno omeniti, da so kosi oblačil poimenovani tudi z imeni vseh treh hčera. Tudi splošno pa strmita k temu, da kolekcijo poimenujeta s tradicionalnimi imeni. 

prejšnji članek
Tako je ime sinu Petra Prevca
Svet slavnih
Tako je ime sinu Petra Prevca
naslednji članek
Savina Atai zapušča Novo Zelandijo
Svet slavnih
Savina Atai zapušča Novo Zelandijo