Resničnostni šovi foto: Kolaž njena.si
Ko ob četrti uri zjutraj sedem za računalnik, bi si želela, da bi mi med prsti lahko stekle zgodbe o ljudeh, ki s svojim znanjem, talentom ali zgolj marljivostjo ustvarjajo boljši svet. No, ali pa so zgolj v skromen navdih in vzpodbudo bralcem, ki si prav tako prizadevajo osvojiti zastavljene cilje. Širiti dobro, prijazno, vzpodbudno energijo, negovati vero, da je marsikaj mogoče, četudi je življenje težko in pot polna ovir.
Žal pa slednje 99 - odstotkov bralcev ne zanima. Seveda lahko med prsti drobim zgodbe o navdihujočih Slovencih, a kaj ko bodo te vrstice nemo mežikale v objavah, ki jih ne bo nihče prebral. Nedavno sem pod žaromete postavila eno najbolj prodornih slovenskih znanstvenic, ki pomembno vpliva na napredek zdravljenja rakavih obolenj. Izjemna ženska, ki pa je pritegnila le pet bralcev. Pet.
In kaj zanima splošno spletno publiko? Resničnostni šovi. Celo pevci, glasbeniki, igralci in športniki v bralcih ne vzbujajo toliko zanimanja, kot obrazi, ki jih spoznavajo tekom resničnostnih oddaj. Pod objavami tovrstnih novic na družbenih omrežjih seveda kipi od ogorčenih komentarjev, da slednje nikogar ne zanima, da tega nihče ne gleda, da gre za neumnosti, s katerimi posiljujemo bralce. Komentarji so neusmiljeni tudi do akterjev, zdi se, da nihče več ne izbira besed, žaljivke se kobalijo druga prek druge, kot bi tekmovale, katera bo sočnejša ali pa kdo od drznih komentatorjev bo ostreje zarezal med spletne zidove in morda pustil pečat tudi na duši tistega, o katerem teče beseda.
In številke? Številke branosti gredo v nebo, pa čez oblake in vse do vesolja. Medtem ko se na resne, poučne in navdihujoče teme bralci ne odzivajo/te, se ob objavi novic iz sveta resničnostnih šovov odvije eksplozija odzivov. In slednje dragi bralci so pravzaprav smernice za ustvarjanje vsebin, ki jih prebirate v medijih. Radi nam pripenjate grde, žaljive nalepke, a v resnici ustvarjamo zgolj vsebine, ki jih želite brati, pa če si to priznate ali ne.
Kdo je mrhovinar?
Po objavi novice o prvem intervjuju s Sašo Lendero na temo ločitve, nas je denimo upokojena Anica iz Tržiča poučila, da slednje nikogar ne zanima, Sonja iz Šmarjeških Toplic pa je nekaj sekund po objavi zaukazala, naj prenehamo s tem pisanjem. O pevki pravzaprav sploh ne pišemo, na temo ločitve sta nastali dve objavi, ki pa sta zabeležili vrtoglavo branost. Glede na številčnico, ki je beležila klike, kot bi v vesolje izstrelili raketo, bi bilo smotrno pripraviti še kakšno novico, a so pretehtali moralni in etični zadržki, v rano zakoncev pač ne bomo pomakali prstov. Jih pa pomakajo tisti, ki kot mrhovinarji skočijo na tovrstne medijske objave, si hip za tem urno obrišejo sledove krvi iz ustnic, nato pa na vse grlo kričijo, da to nikogar ne zanima.
Dvoličnost
V komentarjih je moč zaslediti, da bralce obremenjujemo in jim vsiljujemo neumnosti, saj da bi raje brali o ljudeh, ki si zaslužijo več pozornosti. A rezultati branosti kažejo povsem drugo sliko. Čeprav tudi mi zelo radi pišemo navdihujoče, družbeno koristne zgodbe, so številke, roko na srce, jasne in boleče zgovorne. Novice o znanstvenikih, umetnikih in dobrih delih žal nimajo ogledov, še manj pa komentarjev. O njih se bralci ne pogovarjate ob kavi, o njih ne tečejo razprave na družbenih omrežjih.
So pa tam vsak dan razčlovečeni številni znani obrazi, tudi iz sveta glasbe in filma, ki imajo vse več zadržkov do sodelovanja in pojavljanja v novicah, pa čeprav jih snujemo v prijaznem tonu, s spodbudnim sporočilom. Po ustvarjalnem delu, s katerim želijo zabavati ljudi, jih namreč med spletnimi zidovi družbenih omrežij čaka kopanje v vulgarnih zapisih, polnih sovražnega govora.
Dragi bralci, če ste se slučajno znašli med temi vrsticami, upamo, da smo vam z odstrtjem zakulisja ustvarjanja novic predstavili sliko, ki vam bo služila za razmislek in opomnik, da miljenje z ostrimi robovi žaljivk pušča sledi - tudi na tistih, za katere se zdi, da imajo trdo kožo.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.