Zdravje
 

Praktični nasveti: Kako odreagirati na neprijaznost?

29. 10. 2024; 13.30
Avtor: T.L. / Revija Liza Maja
jeza

Otanite mirni. foto: Dreamstime

Prerivanje v vrsti, neprijazna postrežba, neobzirnost ... imate tudi vi občutek, da je tega vedno več? Preverite, kako je smotrno ravnati ...

Se razjezite zaradi neprijaznega vedenja nekoga drugega, potem pa se jezite sami nase, ker niste uporabili prave taktike? To se lahko zgodi vsakomur. Toda malo ljudi se zaveda, da nas prijaznost popelje dlje kot neprijazen in vehementen odziv. V življenju namreč ne zmagujejo zgolj agresivni ljudje, temveč tudi tisti prijaznejši. Zakaj? Ker prijaznost tke vezi, v konfliktih najde primerno rešitev in nas hitreje privede do cilja. Poleg tega so srečnejši ljudje bolj zdravi, bolj veseli in uspešnejši. V biokemiji pa najdemo odgovore, zakaj nasmeh prinaša toliko telesne in duševne moči: zmanjša se izločanje stresnih hormonov adrenalina in kortizola, izločajo pa se hormoni sreče, ki krepijo imunski sistem. Dovolj razlogov, da v napetih situacijah ostanete sproščeni in mirni.

Nasmeh čudežno deluje. foto: Dreamstime

Kako ostati miren?

Nekdo avtobusu ali vlaku čisto zavestno, s torbami ali oblačili, poleg svojega zasede še sedež poleg sebe.

Če prav vas to jezi, ostanite umirjeni. Nekaj namreč želite doseči, ne želite pa se vesti kot vaš sopotnik. Nasmehnite se in olajšano zavzdihnite. Nato recite na primer: »Oh, kako prijazno, da ste mi prihranili prost sedež. Za trenutek sem se bala, da je avtobus/vlak čisto poln. Najlepša hvala. Vi ste moja zadnja rešitev!« Kot dodaten bonus se lahko veselite zmedenega obraza vašega sopotnika!

Tik pred blagajno ste, ko se želi nekdo preriniti pred vas.

Iz tegnite komolce ali pa vsiljivcu podtaknite nogo - toda le če ste »superženska«. Za vse druge pa velja, da se raje izognite merjenju moči pred blagajnami. Ni pa se vam treba vdati brez boja. Recite na primer: »Prehitite me lahko le, če ste na poti v porodnišnico.« S takšno opazko boste razjasnili položaj, toda na originalen in neagresiven način.

Skupina kupcev stoji sredi prehoda med policami in se sploh ne zavedajo, da hočete mimo - oziroma jim je čisto vseeno!

Lahko se sicer vdate prvemu impulzu in se začnete prerivati med ljudmi. Toda ali bi vam bilo to v veselje? Bolje bo tako: dvignite roki in veselo zakličite: »Tu, tu, prosim, spustite me mimo!« Zagotovo pomaga in poskrbi vsaj za razumevajoče nasmeške.

Ko se prihodnjič znajdete v neprijetni situaciji, ostanite mirni, izberite prijaznost. foto: Profimedia

Prodajalki sta zatopljeni v pogovor in vas sploh ne opazita.

Jasno, nič nenavadnega. Toda namesto da razmišljate, da vam ženski nočeta postreči, razmišljajte pozitivno. Morda imata ravno odmor in vas nista opazili. Stavek, kot je »če me tukaj ne bo nihče postregel, bom pač šla drugam!«samo še poslabša vse skupaj. Prijaznejša različica bi bila: »Pozdravljeni, dami, imata trenutek časa zame?« Po takem stavku ste lahko prepričani, da ga bosta imeli.

V službi je šef slabe volje in se znese nad vami s pravo poplavo besnih besed.

V poklicnem življenju in tudi sicer boste takšen položaj obvladali le s prijaznostjo. V tem primeru pomaga trik iz vodenja: taktika ponavljanja. Počakajte, da pride do zraka, nato ga nagovorite z imenom in spregovorite počasi in mirno: »Gospod X, sem vas prav razumela? Ni vam bilo všeč, da ...«z omembo imena ga boste priklicali iz splošne anonimnosti in dosegli, da se bo vedel bolj civilizirano. Vaše vprašanje mu bo pokazalo, da ste pripravljeni najti rešitev. To mu bo vzelo vetra iz jader. Če se še vedno ne pomiri, še naprej ostanite pri tej taktiki in recite: »Lahko, da vi na stvari gledate tako. Jaz jih vidim v popolnoma drugačni luči.« S čarobnima besedama »lahko da« boste odgovorili vašemu napadalcu, da ne bo izgubil obraza.

prejšnji članek
Zdravo jesensko sadje za lepo kožo in močno srce
Zdravje
Zdravo jesensko sadje za lepo kožo in močno srce
naslednji članek
Botri se vračajo na male ekrane
Svet slavnih
Botri se vračajo na male ekrane

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.