Razmislite, kako se boste odzvali. foto: Profimedia
Morda vam kdo reče ali stori kaj neprimernega, žaljivega ali pa se vam je grdo zlagal, vas prevaral ali kako drugače prenesel na okoli. Seveda je povsem človeško, da se ob tem ne počutite prešerne volje. Če se ne želite spustiti na njihovo raven, si lahko z naslednjimi triki pomagate profesionalno odreagirati. Torej brez divjanja čustev, tekom katerega bi tudi sami sogovorniku zabelili kakšno pod pas.
1. korak: Vprašajte se, kaj je vaš cilj
Ko vam nekdo naredi krivico, vas seveda zajame čustven odziv. A preden pokažete svoje občutke, stopite korak nazaj in se vprašajte, kaj si v tej situaciji želite doseči, torej kakšen je vaš cilj?
-Ali želim opravičilo?
-Ali želim biti slišan/a in razumljen/a?
-Si želim le izliti frustracije in povedati, kar jim gre?
2. korak: Ocenite, ali lahko dosežete cilj
Ko veste, kaj želite, je naslednji korak ocena, kako verjetno je, da boste ta cilj dosegli. To vključuje malo poštene samorefleksije in pogled na situacijo s ptičje perspektive. Če nimate opravka z osebo, s katero bi bil mogoč konstruktiven pogovor, to pomeni, da je malo verjetno, da boste dosegli pozitiven izid. Če je vas cilj ohraniti svojo integriteto in se ne spustiti na raven osebe, ki vas je vznemirila, pa je ta moč v vaših rokah. Lahko se odločite ali boste reagirali dostojanstveno ali pa dotični osebi preprosto ne boste namenjali svojega časa. Ocena možnosti za dosego cilja vam lahko prihrani veliko energije, hkrati pa vam pomaga, da se osredotočite na tisto, kar je resnično pomembno.
3. korak: Izberite, kako se boste odzvali
Z jasnim ciljem v mislih in realno oceno doseganja tega cilja lahko zdaj izberete, kako se boste odzvali. Pogosto se s konfliktnimi osebami ne splača ukvarjati, povsem drugače pa je, če obstaja možnost za plodno komunikacijo. Da se boste lažje soočili s situacijo vam je lahko v pomoč razumevanje, zakaj je oseba tako ravnala. Ne pozabite, prizadeti ljudje prizadenejo druge ljudi. Zunanji odzivi so pogosto odraz lastne bolečine ali negotovosti. Razumevanje vam torej lahko pomaga, da se odzovete z empatijo in ne z jezo. Včasih ljudje lažejo, goljufajo ali kradejo, ker se skušajo zaščititi ali se soočiti s svojimi težavami. Čeprav to ne opravičuje njihovega vedenja, vam lahko pomaga videti situacijo z drugega zornega kota.
Zaključek
Smotrnejše reakcije v neprijetnih situacijah se torej lahko naučite tako, da se vprašate, kaj je vaš cilj in kako verjetno je, da ga lahko dosežete, nato pa na podlagi ocene izberete, kako se boste odzvali. Morda boste po tej poti ugotovili, da je mogoče z drugačnim pristopom bolje obvladati situacijo. Če se boste ob tem bolje počutili, je vaš cilj dosežen. Udarno obračunavanje in nekontrolirano žaljenje zagotovo ne ustvarja boljšega sveta. Svoje meje lahko jasno začrtate tudi na mehkejši način.
* Povzeto po nasvetih ameriške govornice in psihologinje dr. Therese Mascardo.
Naučite se reagirati profesionalno. foto: Dreamstime
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.