nada-primoz-poroka Dobra karma

Žena znanega športnika ima posebno strast – in...

horoskop_napoved Svet24.si

Horoskop za petek, 22. januarja

cepivo teorije zarote cepljenje pf1 Reporter.si

Ko Zemlja postane ploščata, v cepivu pa je čip:...

otrok, trgovina, trgovina z otroškim programom Svet24.si

Kaj vse se odpira v devetih regijah z boljšo ...

20210115-01043753 Necenzurirano

"Oče se je okužil v bolnici in umrl. Niso se ...

MOJCA KRAVINA na crnem 10 Njena.si

Drastična preobrazba Mojce iz MasterChefa

zirija  (1) Njena.si

Lado Bizovičar končno razkril hčerkino ime

Kako je potrebno ravnati, ko vas uščipne v križu?
| V. M.

Kako je potrebno ravnati, ko vas uščipne v križu?

Lumbago je okvara mišic ali sklepov v spodnjem delu križa., Profimedia

Ko nas zgrabi huda bolečina v hrbtenici to običajno opišemo tako, da rečemo, da nas je uščipnilo ali usekalo v križu. Zakaj pravzaprav gre in kako ravnati?

Za omenjeno težavo pravzaprav obstaja poseben izraz, imenuje se lumbago, opisuje pa okvaro mišic ali sklepov v spodnjem delu križa, ki lahko izžareva proti kolkom, zadnjici, dimljah in / ali v zadnji del stegna.

Da nas zgrabi lumbago ali tako imenovani ledveni odsek, je lahko kriv že nenaden gib, padec, dvig pretežkega bremena, zelo pogosto pa tudi vsakodnevno izvajanje dela v sedečem ali kako drugače statičnem položaju. Težava je pogosto povezana z nategom mišic in sklepov v križu. Vzrok za pojav lumbaga je lahko tudi zdrs diska, osteoartroza in osteoporoza.

Foto: Arhiv Svet24 - Imate bolečine v hrbtenici?

Znaki se pri posameznikih razlikujejo

•    Bolečina v spodnjem delu križa
•    Sevanje bolečine proti zadnjici, kolkom, dimljah, zadnjem delu stegna.
•    Ščemenje in odrevenelost.
•    Oteženo gibanje naprej, nazaj, v druge smeri.
•    Bolnik spremeni držo.

Kako dolgo trajajo bolečine?

Običajno so prisotne dva tedna, pri nekaterih ljudeh tudi dlje. Pogosto se lahko ponovijo.

Počitek ali takoj na delo?

•    Ko pride do ledvenega odseka, je najprej potreben počitek.
•    Priporočljivo je mirovati vsaj dva dni, nato lahko začnete gibati.
•    Hudo bolečino pogosto blažimo z anelgetiki,  pomaga pa tudi  masaža, elektrostimulacija in seveda obkladki (najprej ohlajanje, nato gretje).
•    Zelo je pomembno, da se odstranimo od obremenitev.
•    Izogibajte se dvigovanju bremen, pogostemu sklanjanju ali nepremičnim - statičnim položajem.