»Še pred nekaj leti bi mi vsi rekli, da je vse preveč nakrancljano, v današnjih kriznih časih pa očitno potrebujemo to mešanico pravljičnosti, preprostosti in domačnosti, kakršno simbolizira takšna hišica,« pravi Marka Karpan, neutrudna gonilna sila podjetja Pro-Mak.
Marka Karpan je ženska neustavljive energije. Družinsko podjetje Pro-Mak, d. o. o., je pod njenim vodstvom zraslo iz trgovinice suhega cvetja na ljubljanskem Tromostovju in čez dve leti še iz trgovine rustikalnega cvetja s starim pohištvom. »To je utopija, kdo bo to kupoval, si nora,« so ji govorili, saj je bil to čas jugoslovanske hiperinflacije. Ona pa je zaupala svoji zamisli in odziv je bil zares obetaven. Za tem je bilo obdobje rustikalnega dekoriranja gostinskih lokalov in trgovin, podjetje pa se je na tem področju uveljavilo kot vodilno v Sloveniji.
Gospa Karpan je znala prisluhniti ljudem in njihovim željam, pa tudi upoštevati smernice v dekoriranju. Njena poslovna žilica se je pravočasno prilagajala med vzponom in blaginjo pa tudi v kriznih časih. Ker ve, da nobena kriza ne more uničiti človekove potrebe po lepem in predmetih za krašenje, se prilagaja pravilu, da je treba kombinirati domišljijo in malenkosti, ki jih v svojem družinskem podjetju ponujajo za vsak žep. »Uživam v komuniciranju z ljudmi, njihovo zadovoljstvo in veselje, ki jim ga s svojim delom posredno pripravim, pa mi dajeta krila,« odgovarja nasmejana Primorka Marka Karpan na vprašanje, od kod zajema vso to svojo energijo.
Najnovejša zamisel se ji je utrnila pred dvema letoma poleti, ko je na trdih kraških tleh dišalo po sivki. »Sivkino hišico bomo zgradili,« je zletelo iz njenih ust, ko so ji sporočili, da v najbolj priljubljenem ljubljanskem nakupovalnem centru ni več prostega prostora. Večkrat se je po tem zjutraj, kadar se je bilo treba podati v dan, poln obveznosti, vprašala, kaj ji je bilo treba še tega. Zapletale so se obveznosti in se postavljale ovire, toda Marki se je kot vedno doslej skozi trnje posrečilo priti do nove zvezdice, ki bo sijala na nebu in se vzpenja nad njenim svetom dekoriranja.
»Vrnitev k naravi, domačnosti, tradiciji in preprostosti je trend. Hišica je takšna, kakršno bi si želel vsakdo: majhna, »kamnita«, podobna tistim na našem Krasu, kjer je vsak kamen nekaj pomembnega. Vztrajala sem pri tem, da ima vse značilne in tradicionalne elemente domačnosti: nadstropje s stopnicami, vodnjak, lijak, v katerem teče voda, pred vrati je metla s smetišnico, portal je okrašen, pred njim pa je kolo nekoga, ki je na obisku. Na oknih in na balkončku se suši sivka, dimnik nakazuje življenje ... Zdaj je pravi trenutek za takšen projekt, pred približno letom dni pa bi vsakdo rekel, da je preveč nakrancljano,« pravi Marka v smehu.
Hibridna sivka, ki je vir tako rekoč neizčrpnega naravnega vonja, in domača sivka s Krasa, ki jo uporabljajo tudi kot živilo v prehrani.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.