Profilne fotografije s preveč erotike znižujejo kredibilnost. foto: profimedia
Še posebej v moderni, informacijski dobi. Pa ne govorim zgolj o fotografijah na facebooku. Pravzaprav so vsi naši stiki in napori na družbenih omrežjih neverjetno tesno povezani prav s profilno fotografijo oziroma s tem, kako zanimivi (atraktivni) smo na njej.
V zadnjih letih je bilo narejenih več raziskav na to temo. Večina jih potrjuje dejstvo, da se ljudje o drugih ljudeh na spletu odločamo prav na podlagi »profilke«. Omenjene odločitve so sprejete v trenutku in so precej podobne odločitvam, ki jih sprejemamo ob prvem vtisu o ljudeh, s katerimi se spoznamo tudi v živo. Kot zanimivost naj omenim, da imajo vrstniki tista dekleta, ki imajo kot svoje »profilke« lastne »seksi« fotografije, za veliko bolj neresna kot tista, ki objavljajo »navadne« fotografije.
Lepota v resnici ni toliko v očeh opazovalca, kot pogosto radi mislimo.
Pomembne obrazne razlike
Omenjeno seveda resno zaplete življenje vsakomur, ki želi močneje razviti svojo prisotnost na spletu. Danes smo ljudje v virtualnem svetu kot nekakšne blagovne znamke, tudi zato naše vedenje v tem svetu pogosto narekuje kar narcisizem družbenih omrežij.
Vendar vseeno ne sklepajmo prehitro. To, da sodimo druge na podlagi njihovega videza, nima prav nobene zveze z moderno informacijsko družbo. Gre za človeško naravnanost, ki je z nami že tisočletja. Raziskave kažejo, da sprejmemo neverjetno veliko odločitev zgolj na podlagi zunanjega videza. Ali je oseba samozavestna ali ne, čustveno stabilna ali labilna, je verna ali ne, kateri politični opciji pripada, je istospolna ali ne ... Študija, ki so jo leta 2014 opravili na yorški univerzi, je pokazala, da že zelo majhne razlike na obrazu vodijo do napovedljivih rezultatov. Predvsem to, kako bodo ljudje odgovorili na vprašanje o opazovani osebi, na primer: ali bi bil opazovani partner dober partner za romanco ali ne? V tem konkretnem primeru so se vprašani zelo napovedljivo odločali med da in ne (večje oči: da, manjše: ne).
Sodimo po videzu
Vse več raziskovalcev in nevroznanstvenikov se dandanes že strinja, da smo pravzaprav evolucijsko »programirani«, da sodimo ljudi na podlagi videza. Če malo razširimo naše razmišljanje, lahko sklepamo, da smo na takšen način sposobni zelo hitro presojati, kdo je naš potencialni sovražnik in kdo naš potencialni partner. V pradavnini je verjetno prav ta sposobnost zagotavljala varnost in preživetje. Glede na tako razmišljanje je seveda mnenje, ki si ga leta 2016 na spletu ustvarimo o človeku zgolj na podlagi fotografije, veliko manj povezano z uporabo računalnikov, telefonov in družbenih omrežij kot s tem, da gre za nekakšno temeljno, mogoče celo nujno lastnost človeške narave.
Toda ali to pomeni, da je človek že po naravi »umeten«, v bistvu »plehek«? Hm, na neki način smo res takšni. Seveda, če se držimo definicije plehkosti tako, kot se pijanec drži plota. Kaj pa če za spremembo pogledamo dejstva tokrat v nekoliko bolj spletni luči?
Živo in narejeno
Ljudje ves čas nezavedno presojajo naš videz. Gre za proces, ki ga ne moremo ne videti ne nadzorovati. Vseeno pa na spletu, kjer objavljamo svoje selfije in druge osebne fotografije, prav s skrbno izbiro, obrezovanjem fotografij in uporabo različnih filtrov svetlobe posredno seveda nadzorujemo, kakšen vtis bomo naredili na druge. Posledično seveda tudi to, kakšnih sodb bomo deležni od drugih. Kadar se z nekom srečamo v živo, do neke mere sicer lahko nadzorujemo naš vtis na druge, vseeno pa bi bilo malo pretirano trditi, da bomo vedno pustili odličen vtis, saj vendar nismo vedno najboljše volje, ni vedno idealna svetloba in tudi naši sogovorniki niso vedno odlično razpoloženi. V nasprotju s prisotnostjo na spletu, kjer lahko načrtno nadzorujemo naš vtis na druge.
Prav to razlikovanje oziroma razumevanje razlike med živim in narejenim vzdušjem na spletu nam pomaga bolje razumeti, ko govorimo o »umetni«, »plehki« in podobni prisotnosti na spletu. Verjetno je prav to razlog, da pogosto lahko slišimo, da zmenkarije prek spleta sploh niso prave zmenkarije. Ko vse skupaj bolje razumemo, lahko zatrdimo, da splet ni plehek, temveč smo predvsem ljudje takšni, kot smo.
Naj slika dobi zvok
Še zlasti ker pojem lepote v resnici ni toliko v očeh opazovalca, kot pogosto radi mislimo. Na splošno denimo velja, da osebe s simetričnimi obrazi vidimo kot lepše. Prav tako zaradi modno urejenih pričesk, ličil in modnih oblačil vidimo ljudi kot lepše. Ob vsem tem jim pripisujemo tudi nekatere lastnosti, ki z zunanjim videzom nimajo velike zveze. V tem smislu so v ospredju predvsem inteligenca, družabnost in samozavest.
Za konec torej nasvet: pazite, kakšne fotografije objavljate. Ne toliko v smislu, da boste lahko kaj obžalovali, temveč predvsem zato, ker vas bodo ljudje na podlagi fotografij presojali. In posledično odločali, koliko časa in energije bodo namenili stikom z vami. Če se na spletu znajdete v procesu navezovanja stikov z romantično konotacijo, pa velja, da se čim prej dogovorite za srečanje v živo. Da slika čim prej dobi tudi zvok.
Srečno!
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.