Ledeni čaji imajo s pravim čajem bolj malo skupnega, foto: Profimedia
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so tokrat izvedli primerjalno ocenjevanje brezalkoholnih pijač z rastlinskimi izvlečki in izvlečki čaja in ugotovili, da ledeni čaj, ki ga je moč kupiti v trgovinah, še zdaleč ni čaj.
»Čeprav ime pijače nakazuje, da gre za čaj in se nam zato morda zdi boljša alternativa drugim sladkim pijačam, to ne drži. Ta `negazirana brezalkoholna pijača z okusom´ ima s čajem, ki si ga pripravimo doma, le malo skupnega,« pojasnjujejo na ZPS, kjer so pod drobnogled vzeli 23 ledenih čajev z okusom breskve.
Ocenjevanje omenjenih čajev (16 s sladkorjem, 4 s sladili ter 3 s sladkorjem in sladili) je pokazalo, da gre v večini primerov »za sladko, `pobarvano vodo´ z dodatkom arome.« Kot poudarjajo, je prav vsebnost sladkorja in aditivov razlog, da so testirane pijače prejele tako slabe ocene.
Zavajanje kupcev s fotografijami sočnih breskev
Na ZPS omenjajo tudi slikovno podobo embalaže ledenih čajev, na katerih so slike sočnih breskev, s katerimi mamijo potrošnike, čeprav je resnica takšna, da je breskev v samem izdelku bolj malo.
»Nekateri izdelki sicer vsebujejo zgoščen sadni oziroma breskov sok (do največ 6 %), a količina breskev na sliki seveda ne odraža količine v izdelku. Okus sadja izdelku pogosto dajo bodisi naravne ali umetne arome,« je opozorila Anja Zupan in dodala, da so najbolj problematični prav izdelki, na katerih se bohotijo slike breskev, saj vsebujejo le umetno aromo brez kakršne koli sledi sadja. »To je očitno zavajanje potrošnikov, ki mu potrošniške organizacije ostro nasprotujemo, saj se zavzemamo za takšno predstavitev izdelka, ki odraža dejansko sestavo.«
'Večina predpakiranih ledenih čajev, ki smo jih našli na trgovskih policah, je sladkih.' foto: Pexels
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.