Svet slavnih
 

Zakaj se odločamo za zdravljenje na Hrvaškem

18. 10. 2019; 15.00
Avtor: Katja Kaja Mejač
Zdravstveni turizem 2

Zdravstveni turizem foto: Shutterstock

V zadnjih letih se vse več Slovencev odloča za zdravljenje v tujini, tudi na Hrvaškem. Zdravstveni turizem je tako zagotovo o porastu, o pogojih zdravljenja, zavarovanju in poteku zdravljenja pa smo se pogovarjali z Natalija Sakelšek, dipl. var., direktorico IVP – Inštituta za varstvo pacientov in zdravstvene poslovalnice Happymed, ki je za nas in za vas odgovorila na vsa vprašanja.

Sta zdravljenje in rehabilitacija v tujini, v našem primeru na Hrvaškem, vedno plačljiva ali lahko del katerekoli veje krijejo tudi zdravstvene zavarovalnice? Če da, kaj bi morali ljudje na tej točki vedeti, kako koristiti zdravstveno zavarovanje?

Zdravstvene storitve na Hrvaškem niso plačljive, kadar se pacient zdravi na napotnico po pravilih zdravljenja v tujini. Ali natančneje, pacient storitev plača, po zaključenem zdravljenju pa je upravičen do povračila stroška, po pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja (OZZ). Z organizacijo zdravljenja v tujini na napotnico se specializirano ukvarjam s sodelavci na IVP – Inštitutu za varstvo pacientov in v zdravstveni poslovalnici Happymed, kjer uredimo pacientu celoten postopek, od naročila do povračila.

Natalija Sakelšek foto: Arhiv

Pred odhodom na zdravljenje na Hrvaško nam pacient pošlje napotnico, ki jo pregledam, nato mu utemeljim, pod katerim členom se lahko zdravi, ga seznanim s ceno pri izvajalcu na Hrvaškem in višino povračila od OZZ ter ga naročim k ustreznemu specialistu na Hrvaškem brez čakalne dobe. Pacientu tudi izdelam dokumentacijo v primeru zahtevane predhodne odobritve posega/zdravljenja na Hrvaškem od ZZZS ter dokumentacijo za povračilo stroška zdravljenja.

Kaj morajo ljudje vedeti pred odhodom na zdravljenje na Hrvaško? Predvsem to, da naj zdravljenje na Hrvaškem s povračilom stroška zaupajo naši strokovni pravni službi, saj izdelamo popolne vloge in so povračila zagotovljena. ZZZS bo namreč v primeru nepravilne uporabe materialnega prava in nepopolne vloge pacientu povračilo zavrnil. Ker so lahko zneski posegov zelo visoki, na primer operacija gluhosti z vstavitvijo kohlearnega implanta obojestransko znaša 66.500 evrov, pa tudi kadar gre za zneske nekaj sto ali tisoč evrov, svetujem, da se za naročilo in povračilo pacienti obrnejo na našo strokovno službo.

Morajo imeti posamezniki, ki se odpravljajo na samoplačniško zdravljenje v tujino, vseeno urejeno kakšno dodatno zavarovanje?
Zakon in pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja veljajo enako doma/domicilno (Republika Slovenija) in v tujini (Republika Hrvaška). Če dodatnega zdravstvenega zavarovanja pacient nima, potem je v delu, ki ga krije dodatno zdravstveno zavarovanje, samoplačnik.

Zakaj je zdravljenje na Hrvaškem med Slovenci zelo priljubljeno?
Dejavniki so bližina, to, da ni ovire jezika, in stroškovna sprejemljivost, ki pomeni, da ZZZS povrne strošek zdravljenja do višine, ki jo priznava izvajalcem v javni mreži. Če je storitev na Hrvaškem ali v tujini dražja, jo pacient doplača iz svojega žepa. Če je cenejša, dobi znesek do plačanega računa. Avstrija in Nemčija imata običajno dražje posege kot Hrvaška. Treba je prišteti še potne stroške, ki se tudi ne povrnejo. Poleg teh dejavnikov štejejo kakovost in renomirani specialisti, s katerimi lahko že na pregledu navežeš »domač« stik, tako zaradi jezika kot mentalitete same. Gre za državo, s katero nas veže zgodovina.

Ne bi zadržala tudi »pravnega« faktorja, to so pravice pacientov in povračilo škode (odškodnina) za napake zdravljenja. Pacient je v državi zdravljenja pod njenim pravnim redom. Če pride do napake zdravljenja, za katero ima pacient pravico do denarne odškodnine, je za spor pristojno sodišče v Republiki Hrvaški. Na IVP – Inštitutu za varstvo pacientov se z medicinskim pravom ukvarjamo celovito, naša storitev je tudi zastopanje strank v primeru napak zdravljenja, zato je toliko bolj važno sporočiti pacientom in vašim bralcem, da jim varstvo pravic pacienta nudimo že prek izbire specialistov, ki jih izbiramo po najvišjih količnikih varnosti, standardih in medicinski deontologiji; vsakega pacienta napotimo k specialistu, ki je za zdravljenje njegove bolezni, deformacije ali poškodbe vrhunsko strokovno in praktično usposobljen. V pravnem jeziku to pomeni vsebinski standard varnega okolja za pacienta, in ne zgolj, da je storitev pri izvajalcu na voljo.

Zdravstveni turizem foto: Shutterstock

Kakšen je postopek zdravljenja? 

Na IVP – Inštitutu za varstvo pacientov in v zdravstveni poslovalnici Happymed naročamo k hrvaškim specialistom paciente, ki imajo napotnico za specialistično zdravljenje ali operacijo ter naletijo v Sloveniji na presežene čakalne dobe. Po pregledu napotnice dam pacientu seznanitev, pod katerim pravilom se lahko zdravi, kadar je potrebna predhodna odobritev, in zdravljenje organiziram skladno s pravilnikom. Pacientom uredim tudi prenos zdravljenja in nadaljevanje od slovenskega specialista, najpogosteje zaradi razloga nezadovoljstva z obravnavo doma. Tudi ta postopek urejam skladno z zahtevano zakonodajo. Postopek zdravljenja je brez čakalne dobe ali, v primeru predhodne zahtevane odobritve, 60 dni, to je čas, ko ZZZS odloči, ali ima pacient pravico do zdravljenja v tujini. Zdravljenje samo določi hrvaški specialist. Vse, kar zadeva zdravljenje, je domena in odgovornost izvajalcev zdravstvenih storitev, ki jih zavezuje zakon o pacientovih pravicah, zdravstveni dejavnosti, deontologiji in standardih. Paciente napotujemo k specialistom, ki nudijo najvišji kakovostni nivo oskrbe, ki velja v medicini in medicinski zakonodaji.



Kaj nudi Hrvaška, česar bolniki/stranke v Sloveniji morda ne dobijo?
Ker je tema zdravljenje v tujini za paciente z napotnico, je prva prednost, da jim organiziram specialistično zdravljenje ali operacijo brez čakalne dobe. Sicer pa je celotna priloga premalo, da naštejem in opišem koristi za pacienta, zato se bom usmerila na ključne dejavnike. Čakalne dobe so sistemski problem slovenskega zdravstva in najpogostejši vzrok za okvare zdravja pacientov. Drug problem je čas obravnave pacienta, ki je manj kot 15 minut. Nato napotovanje do drugega in tretjega specialista ter s tem začaran krog za pacienta in njegov čas. Čas pa je nepovraten. Pa poglejmo razliko – ko pacienta naročim k specialistu na Hrvaško, je sprejet brez čakalne dobe. Termin za zdravljenje ali operacijo dobi po pregledu brez čakalne dobe. Pregled in oskrba nista vezana na čas, ki ga postavlja koncesija, ampak glede na pacientovo potrebo. Pacienta se ne »sprehaja« na dodatne preiskave v druge ustanove, ampak se vse naredi na enem mestu in takoj. In izpostavljeno – pacient je deležen oskrbe, ki temelji na njegovih potrebah, in ne koncesiji; primer: ortodontsko zdravljenje otroka se začne takoj s fiksnim aparatom in je gotovo v enem in pol do dveh letih ter nima vmesnic z nastavki, pa z mobilnimi aparati, pa z neštetimi nepotrebnimi kontrolami, medtem pa pacient že odraste. Metode so lahko boljše, spoštuje se čas zdravljenja in spoštovan je on sam v odnosu specialist-pacient. Ali v pravnem jeziku – pacient je deležen največje koristi s prejeto zdravstveno oskrbo.

Po vaši oceni, katere zdravstvene usluge v tujini/na Hrvaškem Slovenci največkrat koristimo in kakšni so razlogi za to?
Če izhajam iz statistike IVP – Inštituta za varstvo pacientov, opravimo največ organiziranega zdravljenja na napotnico na Hrvaškem in dokumentacij za povračila stroškov zdravljenja za endodontsko zdravljenje, ortodontije, artroskopije kolena, hernije diska, stroškov operacij hrbtenice, operacij krčnih žil, operacije nosu. Od samoplačniških pa imamo največ lepotnih in funkcionalnih operacij nosu, povečanja dojk, estetske zobne protetike in ortodontije za odrasle ter zobne implantologije.

Zakaj bi vi priporočili odločitev za zdravljenje na Hrvaškem in v katerih primerih?
Na IVP – Inštitutu za varstvo pacientov imamo lastno mrežo vrhunskih specialistov iz vseh vej medicine, kirurgije in zobozdravstva. Izpostavljam, da naj se za zdravljenje na Hrvaškem odloči posameznik zase ali za svojega otroka, ko naleti na dolge čakalne dobe, saj mu zdravljenje ali operacijo uredim takoj. Tudi za posege, ki jih ne krije obvezno zdravstveno zavarovanje, sodelujemo s preverjeno vodilnimi estetskimi kirurgi, ortodonti, specialisti protetike, čeljustnimi kirurgi, nevrokirurgi, ortopedi in drugimi. Predvsem pa naj vsak pacient, ki se naroči pri nas, ve, da ga vselej seznanim, ali lahko zdravljenje naredi na napotnico, tudi ko je še nima. Pacient pri nas nikoli ne plača za storitev, ki jih krije obvezno zdravstveno zavarovanje, oziroma dobi zanje povračilo, ko izpolnjuje pogoje za to.

Morje in morski zrak predstavljata zdravo okolje, tako za duha kot tudi telo. foto: Shutterstock

Bi sami še kaj izpostavili? 

Za zdravljenje na Hrvaškem naj se pacient obrne na nas, ker dobi kakovostno, varno, zanesljivo in primerno oskrbo, ki temelji na njegovih potrebah. Uredimo mu zdravljenje na napotnico, prav tako ga, če napotnice nima, seznanimo, da je do napotnice in povračila upravičen, potem ko nam zaupa, kakšno storitev išče, potrebuje. Odnose z ZZZS rešujemo uspešno, o našem uspehu, kako smo družini prihranili 6000 evrov, ko so se k nam naročili kot samoplačniki za zobozdravstvene storitve, pa je pisal celo časopis Svet24.

Za naročilo in informacijo smo dosegljivi na IVP – Inštitutu za varstvo pacientov in v zdravstveni poslovalnici Happymed na e-naslovih info@ivp.si in info@happymed.si ter prek telefona od ponedeljka do petka na 00386 31 896 220, 00386 41 980 950, informacije najdete tudi na www.ivp.si in www.happymed.si. Vabim tudi specialistične zdravstvene ustanove na Hrvaškem, da nas kontaktirajo in se pridružijo naši mreži izvajalcev, kamor napotujemo paciente na zdravljenja in operacije.

prejšnji članek
Ta tri astrološka znamenja bodo v življenju mastno zaslužila!
Horoskop
Ta tri astrološka znamenja bodo v življenju mastno zaslužila!
naslednji članek
Ena najlepših pešpoti, ki dvigne adrenalin
Svet slavnih
Ena najlepših pešpoti, ki dvigne adrenalin
#nasazenazenska
nasazenazenska

Napačno vnesen email naslov

  • Uporabite pravilen email naslov
  • npr.: "narocnik@mail.si"

Ta email naslov je že uporabljen!

Registracija je bila uspešna!

Prijavite se na e-novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na svoj e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite vpisan e-naslov in znova poskusite.