Metoda tapkanja, ki je veljala za alternativno, je postala uradna metoda za izobraževanje učiteljev. foto: profimedia
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je uvrstilo v katalog KATIS dvodnevni seminar Tapkanje za preprečevanje izgorelosti učiteljev in v podporo učečim se v stiski (metoda EFT).
KATIS je katalog programov izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. To pomeni, da je ta metoda, ki je veljala za alternativno, postala uradna metoda za izobraževanje učiteljev. To je velik uspeh, največ zaslug za to pa ima Pika Rajnar, akreditirana predavateljica in izvajalka metode EFT po predmetniku mednarodne organizacije AAMET. Pika Rajnar je hkrati tudi predstavnica te organizacije za Slovenijo.
V preteklosti so nekatere učiteljice v svojih razredih že uporabljale tapkanje. V kakšnih primerih?
Res je, predvsem v pogostih primerih čustvenih stisk, kot jih vsi poznamo iz svojih šolskih dni. Pri majhnih otrocih v primerih domotožja v šolah v naravi, pri strahu pred vodo ali pri strahu pred vožnjo z avtobusom. Pri večjih otrocih se je tapkanje odlično izkazalo na primer pri občutkih nemoči ob učenju poštevanke, pri strahu pred pisanjem kontrolnih nalog ali pred nastopom pred sošolci. Ti strahovi in občutki nemoči spadajo med bolj običajne. Učiteljicam, ki imajo rade tako tapkanje kot svoje učence in v učenčevih očeh prepoznajo strah in prepričanje, da se ne da nič narediti, da tako pač je, da je nastopanje grozna stvar, ki jo pač preživiš s stisnjenimi zobmi in potnimi dlanmi, da matematike sploh ne omenjam, uspe s pomočjo tapkanja narediti pravi mali čudež.
Zakaj je EFT zakon?
»Metoda je preprosta, deluje hitro, vsak jo lahko uporablja zase, ne potrebuje nobenih dodatnih rekvizitov, izvaja se lahko tudi samo v mislih, kadar okoliščine ne omogočajo tapkanja po točkah. Metoda je tudi skrajno demokratična – ne pozna barve kože, spola, stopnje izobrazbe, starosti, inteligenčnega količnika – in je popolnoma zastonj. Jaz, čeprav vsako leto preizkusim vse, kar mi pride pod roke, še vedno ne poznam učinkovitejšega orodja od tapkanja.«
Kako otroci sprejemajo tapkanje?
Tako kot sprejemajo svoje učiteljice – če jim te predstavijo tapkanje v pravem trenutku, brez prisile, ljubeče, mogoče celo zabavno, potem se v tapkanje zaljubijo tudi oni in ga kažejo vsem, ki jih imajo radi: svojim prijateljem, sošolcem in celo svojim staršem. Tu je vsem v pomoč krasna EFT-slikanica Čarovnikova želja, ki pride prav predvsem pri mlajših in jo bomo uporabile tudi pri izvajanju programa.
Kako je z uporabo tapkanja v izobraževalnem procesu v tujini? Imate morda o tem kakšne podatke?
Zelo različno, saj so šolski sistemi po svetu zelo različni, predvsem so različni viri financiranja. Enotnega pregleda zato ni, pa tudi če bi bil, bi bil verjetno zelo pisan. Vsak narod ima pravico in dolžnost, da se ravna po svojih specifičnostih. Mehanično presajanje brez zavedanja, zakaj neka praksa nekje deluje, povzroči več škode kot koristi. Novica o vpisu EFT v katalog KATIS je med mojimi kolegi v Angliji in ZDA močno odjeknila. Mednarodna organizacija AAMET je vsem članom poslala poseben e-novičnik na to temo, predsednik ameriške organizacije ACEP dr. Robert Schwarz mi je osebno čestital, dr. Fred Galo, starosta med doktorji znanosti, ki nekako gradi »integrativni« most tudi za metodo EFT in druga znanja, si je vzel čas in mi napisal elektronsko pismo. Morda pa se pride za spremembo kdo učit k nam!
Kako in kdaj se je torej tapkanje uvrstilo med uradne metode izobraževanja učiteljev?
Januarja letos smo Berta Rebol, učiteljica, tapkalka Simona Knavs, zaposlena na Centru RS za poklicno izobraževanje, in jaz začele snovati program. Marca smo oddale izpolnjene formularje v za to določeni sistem, julija pa je ministrstvo odločalo o tem, kateri predlogi so sprejeti in kateri ne. In EFT je bil. A vse skupaj se je začelo leta 2006 s prevodom brezplačnega priročnika EFT iz angleščine v slovenščino.
Ljudje, ki so čutili, da jim je tapkanje blizu, so bili najrazličnejših vrst – mladi in stari, moški in ženske, zaposleni in upokojenci. Če bi poskusila najti njihov skupni imenovalec, bi rekla, da jim je skupno nagnjenje do tega, da si pomagajo sami, in neko globoko prepričanje, da je sprememba mogoča. Potrebovali so samo še učinkovito orodje, ki so ga v obliki metode EFT tudi dobili. Med njimi so bili seveda tudi učiteljice, svetovalne delavke in številni drugi, ki sodelujejo v pedagoškem procesu.
Leta 2014 sta nastali dve diplomski nalogi na Pedagoški fakulteti, obe na temo odličnih rezultatov pri rednem tapkanju v tretjem razredu osnovne šole. Na vseslovenskem dnevu tapkanja marca leta 2014 je učiteljica Berta Rebol med odmorom za kosilo povabila na oder vse udeležence, ki tako ali drugače sodelujejo v procesu izobraževanja, da se spoznajo in navežejo pristnejši stik. Takrat se je javila tudi Simona Knavs, ki je ponudila svoje strokovne izkušnje in pomoč. Trajalo je še dve leti, da smo skupaj naredile naslednji korak. Simona, ki ima ogromno izkušenj z uradno birokracijo, je imela osrednjo vlogo pri tem delu. Brez nje vpisa v katalog v taki obliki prav gotovo ne bi bilo. Pri izvedbi programa pa bomo sodelovale vse tri.
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.