Ko pride do širjenja neresnic, obrekovanje zajadra v resnejše vode in ga ne moremo več označevati za nedolžno opravljanje. foto: Profimedia
Pozitivno naravnana organizacijska klima in zadovoljni zaposleni predstavljajo pomemben paket za uspešno delovanje organizacije, pa najsi gre za kolektiv v proizvodnem obratu, pisarni, zdravstveni ustanovi ali gostinskem lokalu.
Povsem naravno je, da bodo zaposleni raje in bolje opravljali svoje delovne obveznosti, če se bodo v delovnem okolju dobro počutili. Kakopak na zadovoljstvo delavca in delovno vnemo vpliva tudi številka na bančnem računu, poleg slednje pa je ključni dejavnik zlasti odnos z nadrejenim in sodelavci. Razumevanje med člani kolektiva je interes vsake modre organizacije, kjer se zavedajo, da lahko nesoglasja močno vplivajo na končne rezultate celotne delovne skupnosti. Dejstvo je, da bodo zaposleni v pozitivnem okolju bolj zadovoljni in hkrati motivirani za delo, zato je ključnega pomena, da si nadrejeni pred težavami ne zatiskajo oči.
Ko se krešejo iskre …
Med povzročitelje nemirov in negativne energije pogosto sodijo obrekovalci, ki odvračajo pozornost od delovnega procesa in skrbijo, da se med zaposlenimi krešejo iskre. Imate tudi v vašem kolektivu obrekovalca, ki širi govorice, neti prepire in spodkopava uspeh organizacije?
Kako pravzaprav v delovnem kolektivu prepoznati osebo, ki obrekuje?
- Na prvi pogled se oseba s sodelavci odlično razume.
- Je prijazna, pridobiti skuša zaupanje.
- Vedno ve, kaj se dogaja s sodelavci, tudi v zasebnem življenju.
- Informacije z veseljem deli z ostalimi zaposlenimi.
- Informacije potencira in jih obarva tako, da z njimi neti prepire.
- Pogosto jo ujamete na laži.
- Iste informacije različnim osebam predstavi drugače.
- Neprijetne in nepreverjene informacije iz delavnega okolja ponese med zaposlene, s čimer ustvarja strah in negotovost.
- Je emocialno nezrela.
- Ima veliko željo po sprejetosti in naklonjenosti sodelavcev.
- Ob prenašanju govoric se počuti zanimivo, pomembno.
Opravljanje je oblika osebnega napada. Gre za agresivno in zavedno povzročanje škode.
Lastnosti opravljivcev
Značilnost opravljivcev je nizka samopodoba in nezadovoljstvo z lastnim življenjem. Če govorijo o drugih ljudeh in o njihovem življenju, potem s tem vsaj malo ublažijo bolečino in/ali prikrijejo oz. preusmerijo pozornost iz lastnik napak in pomanjkljivosti. Nenazadnje se tako lažje izognejo soočenju z lastnimi neuspehi.
Ničelna toleranca do obrekovalcev
Strokovnjaki revije Business Insider svetujejo, da je za dobro organizacije bolje takšnemu zaposlenemu pomahati v slovo. Nemalokrat se namreč pripeti, da zaradi neprijetnega delovnega okolja delovno mesto zapustijo ravno najboljši zaposleni, ki niso povzročali težav in so delo opravljali z odliko. Pametno vodstvo ima zato do obrekovalcev ničelno toleranco, saj se zaveda, kako veliko škodo lahko slednji naredijo podjetju.
Imate tudi v vaših vrstah obrekovalca? foto: Profimedia
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
PrijavaŠe nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke
Napačno vnesen email naslov
Ta email naslov je že uporabljen!
Registracija je bila uspešna!
© 2024, SALOMON d.o.o.
Vse pravice pridržane.